BN

ପରିତ୍ରାଣର ଏକ ବାସ୍ତବ ଅନୁଭୂତିକୁ ଚିହ୍ନଟ କରିପାରିବା କି?

 ପରିତ୍ରାଣର ଏକ ବାସ୍ତବ ଅନୁଭୂତିକୁ ଚିହ୍ନଟ କରିପାରିବା କି?


ହଁ, ନିଶ୍ଚୟ ପାରିବା 


ପ୍ରଥମେ, ପବିତ୍ର ଆତ୍ମାଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ହୃଦୟରେ ପ୍ରକୃତ ଶାନ୍ତି ଓ ଆନନ୍ଦ ଆସିଥାଏ।  ଈଶ୍ବରଙ୍କ ସହିତ ଆମମାନଙ୍କ ର ଶାନ୍ତି ସ୍ଥାପିତ ହେଲେ ଆମ୍ଭେମାନେ ଈଶ୍ବର ଙ୍କ ଶାନ୍ତି ଲାଭ କରୁ।  ଯୀଶୁ କହିଲେ, ଏହି ଶାନ୍ତି ଜଗତ ଦେଇପାରେ ନାହିଁ (ଯୋହନ ୧୪:୨୭) । ପାପର ଭାର ଚାଲିଯାଏ।  ଅପରାଧ ଦୋଷ ଦୂର ହୁଏ।  ପରିବର୍ତ୍ତିତ ଲୋକର ହୃଦୟ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ପ୍ରତି କୃତଜ୍ଞତାରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇ ଉଠେ।  ସେ ଉଲ୍ଲାସିତ ହୋଇ ପ୍ରଶଂସା କରି କହେ "ଧନ୍ୟ,  ପ୍ରଭୁ ତୁମେ ଧନ୍ୟ"। ଜଣେ ପାପୀ ଅନୁତାପ କରି ହୃଦୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ କଲେ ସ୍ଵର୍ଗରେ ଦୂତଗଣ ଯଦି ମହାନନ୍ଦ କରନ୍ତି, ତେବେ ପୃଥିବୀରେ ତାର ଚତୁର୍ଦ୍ଦିଗରେ ଥିବା ଦୂତଗଣ କ'ଣ ନୀରବ ରହିବେ (ଲୁକ ୧୫:୧୦) ???


ଦ୍ୱିତୀୟରେ, ପରିବର୍ତ୍ତିତ ବ୍ୟକ୍ତି ପାପ ଓ ସଂସାରର ସବୁ ମନ୍ଦ ପଥକୁ ଘୃଣା କରିବାକୁ ଆରମ୍ଭ କରେ।  ନିଜ ଇଚ୍ଛା ଅନୁସାରେ ସେ ଯେଉଁ ସମସ୍ତ ପାପ କର୍ମରେ ଆଗରୁ ଆସକ୍ତ ଥିଲା, ସେସବୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ତାକୁ ଦୁର୍ଗନ୍ଧମୟ ଜଣାଯାଏ।  ପାପର କ୍ଷଣିକ ଆନନ୍ଦ ପରିବର୍ତ୍ତେ ସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଆନନ୍ଦରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ହୁଏ।  ଏହାର ଅର୍ଥ ନୁହେଁ ଯେ, ସେ କୌଣସି ପାପରେ ପଡିବ ନାହିଁ।  ପରିତ୍ରାଣ ପ୍ରାପ୍ତ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ସେ ଏକ ଘୁଷୁରି ସଦୃଶ ଥିଲା, କାଦୁଅକୁ ସେ ପ୍ରିୟ ମଣୁଥିଲା! କିନ୍ତୁ ସେ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏକ ମେଷ ତୁଲ୍ୟ ଅଟେ।  ଯଦ୍ୟପି କେହି ଏକ ମେଷ କୁ କାଦୁଅରେ ଠେଲି ଦିଏ, ମେଷ ଟି ଚିତ୍କାର କରି ବାହାରି ଆସିବ ଏବଂ ସେଠାରେ ରହିବ ନାହିଁ।  ଆପଣ ପ୍ରଭେଦ କଣ ବୁଝି ପାରୁଛନ୍ତି କି? ଈଶ୍ବରଙ୍କ ସନ୍ତାନ ପାପରେ "ବାସ" କରି ପାରିବ ନାହିଁ।  


ତୃତୀୟରେ, ପରିତ୍ରାଣ ପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତିର ଜୀବନରେ ବାଇବେଲ ଅଧ୍ୟୟନ, ପ୍ରାର୍ଥନା ଏବଂ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଲୋକମାନଙ୍କର ସହଭାଗିତା ପାଇଁ ବିଶେଷ ପ୍ରେମ ଜାଗ୍ରତ ହୁଏ।  ଧର୍ମ ବିଧି ଅନୁସାରେ ଅଳ୍ପ ସମୟ ପାଇଁ ଗତାନୁଗତିକ ବାଇବେଲ ପାଠ ନକରି ବର୍ତ୍ତମାନ ଆନନ୍ଦ ଓ ସ୍ଵଇଚ୍ଛାରେ ସେ ଘଣ୍ଟା ଘଣ୍ଟା ଧରି ବାଇବେଲ ଅଧ୍ୟୟନ ଓ ଧ୍ୟାନରେ ସମୟ ଅତିବାହିତ କରେ (ଗୀତ ୧:୨)। ପ୍ରାର୍ଥନା ତାର ନିଶ୍ଵାସ ପ୍ରଶ୍ଵାସ ବାୟୁ ହୋଇଯାଏ।  ପ୍ରଥମରେ ସେ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ଜାଣି ନଥିଲା । ବର୍ତ୍ତମାନ କିନ୍ତୁ ସେ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ପିତା ବୋଲି ଜାଣିପାରିଛି।  ସେଥିପାଇଁ ତାହାଙ୍କ ସହିତ ଆଳାପ କରିବାକୁ ସେ ଏତେ ଆଗ୍ରହୀ ହୁଏ।  ଈଶ୍ବରଙ୍କ ପ୍ରେମ ଯାହାକି ତାକୁ ଉଦ୍ଧାର କରିଛି, ତାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ସେ ଅନୁଭବ କରେ ଓ କୃତଜ୍ଞ ହୁଏ (ଯୋହନ ୩:୧) । ଈଶ୍ବରଙ୍କ ପ୍ରେମର ଦୈର୍ଘ୍ଯ, ପ୍ରସ୍ଥ, ଉଚ୍ଚତା ଓ ଗଭୀରତା ଆମ୍ଭେମାନେ ସାଧୁମାନଙ୍କ ସହଭାଗୀତାରେ ହିଁ ବୁଝି ପାରିଥାଉ (ଏଫିସୀୟ ୩:୧୮)। 


ଚତୁର୍ଥରେ, ପରିତ୍ରାଣ ପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତି ବିଶେଷ ଅନ୍ୟ ଲୋକମାନଙ୍କ ସହିତ ପ୍ରେମ ଓ ସ୍ନେହରେ ଆଚରଣ କରିଥାନ୍ତି (୧ ଯୋହନ ୩:୧୪)। ଯାହାର ସେ କ୍ଷତି କରିଥାଏ, ତାହାର କ୍ଷତି ପୂରଣ କରେ (ମାଥିଉ ୫:୨୩, ୨୪)। ଶତୃ, ତାଡନାକାରୀ ଓ ବିପକ୍ଷଗଣକୁ ମଧ୍ଯ ପ୍ରେମ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଆମ୍ଭମାନେ ଯେ ପ୍ରେମମୟ ପିତାଙ୍କର ସନ୍ତାନ, ଏହା ପ୍ରମାଣିତ ହୁଏ (ମାଥିଉ ୫:୪୩-୪୮) । 


ପଞ୍ଚମରେ, ପରିତ୍ରାଣ ପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତି ନିଜେ ଯେଉଁ ନୂତନ ପାଇଥାଏ, ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ତାର ଅଂଶୀ କରାଇବା ପାଇଁ ଇଚ୍ଛା କରିଥାଏ (ଯୋହନ ୪:୨୮, ୨୯; ମାର୍କ ୫:୧୯)। "ମୁଁ ଯେଉଁ ଆନନ୍ଦ ପାଇଅଛି ଏହି ଜଗତର ଲୋକମାନେ ମଧ୍ଯ ସେହି ଆନନ୍ଦ ପାଆନ୍ତୁ!" - ଏହା ହିଁ ତାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ଯ ହୁଏ।  


ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସହିତ ଜୀବନ

 ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସହିତ ଜୀବନ 

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ରୋମୀୟ ୮:୧୮-୩୯

ଜଣେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିଶ୍ବାସୀ ଭାବରେ ମୋର ଜୀବନର ଅବସ୍ଥା ଆଜି କିପରି ?


ରୋମୀୟ ୮ ପର୍ବରେ ପାଉଲ ମନୁଷ୍ୟର ନିତାନ୍ତ ଦୟନୀୟ ଅବସ୍ଥାରୁ ଉଦ୍ଧାର କରି ଈଶ୍ଵର କିପରି ତାହାକୁ ତାଙ୍କର ମହାନ୍ ଯୋଜନାର ଏକ ଅଂଶବିଶେଷ କରିଛନ୍ତି, ତାହା ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଛନ୍ତି ।

 

କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ ଦୁଃଖଭୋଗ : 

ଏ ପୃଥିବୀରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଦୁଃଖଭୋଗ କରିବା ଏକ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟର ବିଷୟ ନୁହେଁ । ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ ନିଜେ ଜଗତରେ ଥିଲାବେଳେ କହିଥିଲେ, ମୁଁ ତୁମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ଜଗତ ମଧ୍ୟରୁ ମନୋନୀତ କରିଅଛି, ଏଥିନିମନ୍ତେ ଜଗତ ତୁମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ଘୃଣା କରେ (ଯୋହନ ୧୫:୧୭-୧୯) । ଦିନ ଆସିବ ଯେତେବେଳେ ଆମ୍ଭେମାନେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସହିତ ମହାଗୌରବରେ ଜୀବନ କାଟିବୁ, ତାହାଙ୍କ ସହିତ ରାଜତ୍ଵ କରିବୁ । ଭବିଷ୍ୟତର ସେହି ଗୌରବକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ କଲେ, ବର୍ତ୍ତମାନ କାଳର ଦୁଃଖଭୋଗ କିଛି ହିଁ ନୁହେଁ (୧ ପିତର ୪:୧୨-୧୪) । 


ମୁକ୍ତ ଶରୀର : 

ଗୋଟିଏ ଦିନ ଆସିବ ଯେତେବେଳେ ବିଶ୍ବାସୀ ଶରୀରର ବନ୍ଧନରୁ ଓ ଏହାର କ୍ଷୟତ୍ଵରୁ ମୁକ୍ତ ହେବ । ଏହିଦିନ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବିଶ୍ବାସୀ ଅପେକ୍ଷାରତ । ଯେତେଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସେ ପାପର ଅଧୀନରେ ଥାଇ ଜୀବନ କାଟୁଥିଲା, ସେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସେ ସବୁ କିଛି ଅତି ସହଜ ଓ ସାବଲୀଳ ଭାବରେ କରି ଚାଲୁଥିଲା । ମାତ୍ର ପାପ କ୍ଷମା ପାଇ ନୂତନ ଜୀବନ ପାଇବା ଦିନଠାରୁ ଈଶ୍ୱରଙ୍କର ଆତ୍ମା ତା' ଜୀବନରେ ବାସ କଲେ ପୁଣି ସେ କିଭଳି ଏହି ପାର୍ଥିବ ଜଗତର ମନ୍ଦ ପରିବେଶରୁ ମୁକ୍ତ ହୋଇ, ତା' ପାଇଁ ସୁରକ୍ଷିତ ଗୌରବମୟ ରାଜ୍ୟକୁ ଯାଇପାରିବ, ଏହି ଆଶାରେ ସେ ଆନ୍ତରିକ ଭାବରେ ଆର୍ତ୍ତନାଦ କରୁଅଛି (୨୩ପଦ) । ଏହି ରାଜ୍ୟ ସେ ଦେଖିନାହିଁ, ମାତ୍ର ତହିଁ ନିମନ୍ତେ ଭରସାର ସହିତ ଅପେକ୍ଷା କରୁଛି ।


ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ସହଭାଗିତା : 

ପୁଣି ବିଶ୍ବାସୀ ଈଶ୍ୱରଙ୍କର ସଂକଳ୍ପ ଅନୁସାରେ ଆହୂତ ହୋଇଥିବା ହେତୁ, ପୂର୍ବରୁ ନିରୂପିତ ହୋଇଥିବାରୁ ଓ ଧାର୍ମିକ ବୋଲି ଗଣିତ ହୋଇଥିବାରୁ, ଈଶ୍ଵର ସମସ୍ତ ବିଷୟରେ ସେମାନଙ୍କର ମଙ୍ଗଳ ସାଧନ କରିବେ । ଏହି ମଙ୍ଗଳ ଧନଲାଭ ବା ପଦବୀ ଲାଭକୁ ବୁଝାଏ ନାହିଁ, ବରଂ ଈଶ୍ୱରଙ୍କର ସହଭାଗିତାରେ ସୁରକ୍ଷିତ ଜୀବନକୁ ବୁଝାଏ । ଯେଉଁ ଈଶ୍ଵର ବିଶ୍ୱାସୀ ନିମନ୍ତେ ଆପଣା ପୁତ୍ରଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଦେବାରେ ଅବହେଳା କଲେ ନାହିଁ, ସେ ଅନୁଗ୍ରହରେ ସମସ୍ତ ବିଷୟ ଦେବେ । ତେଣୁ କୌଣସି ପରିସ୍ଥିତି ଆମକୁ ତାଙ୍କଠାରୁ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ କରିପାରିବ ନାହିଁ (୩୧-୩୯ପଦ) ।

ପ୍ରକୃତ ଯିହୂଦୀ କିଏ

 ପ୍ରକୃତ ଯିହୂଦୀ କିଏ 

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ରୋମୀୟ ୨:୧୭-୨୯

ମୁଁ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ପାଇବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ କି ?


ଏହା ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ସତ୍ୟ ଯେ ଜଣେ ଯିହୂଦୀ ଈଶ୍ୱରଙ୍କଠାରୁ ବିଶେଷ ଭାବରେ ଅନୁଗ୍ରହପ୍ରାପ୍ତ ଅଟେ । କିନ୍ତୁ ପାଉଲ ଏହି ସ୍ଥାନରେ ଜଣାନ୍ତି ଯିହୂଦୀ ହେବା କେବଳ ଏକ ଜାତିକୁ ବା ଚିହ୍ନକୁ ବୁଝାଏ ନାହିଁ, ମାତ୍ର ଆଚରଣକୁ ବୁଝାଏ ।


ଆମର କଥା ଓ କାର୍ଯ୍ୟରେ ସାମଞ୍ଜସ୍ୟ (୧୭-୨୩) :

ଯିହୂଦୀମାନେ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପାଇଁ ଗର୍ବ କରୁଥିଲେ । ମାତ୍ର ପାଉଲ ଏହା ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଥିଲେ ଯେ ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଅଧିକାରୀ ହେବା ବଡ଼ ବିଷୟ ନୁହେଁ, ମାତ୍ର ବ୍ୟବସ୍ଥାର କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେବା ବଡ଼ ବିଷୟ ଅଟେ । ଯିହୂଦୀମାନଙ୍କର ଏକ ବାହିକ କ୍ରିୟାକର୍ମ ଧର୍ମ ଥିଲା । ମାତ୍ର ଆନ୍ତରିକ ମନୋଭାବର ନୁହେଁ । ସେମାନଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ଓ କର୍ମ ମଧ୍ୟରେ ଯଥେଷ୍ଟ ତାରତମ୍ୟ ଥିଲା । 


ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ନାମ ନିନ୍ଦିତ କରିବା (୨୪-୨୭) :

ଭବିଷ୍ୟତ ବକ୍ତା ଯିହିଜିକଲ ୩୬:୨୦ ରେ ସ୍ପଷ୍ଟ ଲେଖନ୍ତି ଯେ, ସେମାନେ ଯେଉଁ ସ୍ଥାନକୁ ଗଲେ ସେମାନେ ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ ନାମ ଅପବିତ୍ର କଲେ, ବିଶ୍ବାସୀ ବୋଲାଉ ଥିବା ଲୋକମାନଙ୍କର ପାପ ଅନେକ ସମୟରେ ସୁସମାଚାରର ଓ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଗୌରବର ଭୟଙ୍କର ଶତ୍ରୁ ଅଟେ । ସେମାନେ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଗର୍ବ କରୁଥିଲେ, ଅଥଚ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଲଙ୍ଘନ କରୁଥିଲେ । ସେମାନେ ସୁନ୍ନତ ବିଧି ପାଳନ କରୁଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ଈଶ୍ଵର ସେମାନଙ୍କୁ ଶକ୍ତଗ୍ରୀବ ନ ହୋଇ ହୃଦୟର ଅଗ୍ରଚର୍ମ ସୁନ୍ନତ କରିବା ପାଇଁ ଆହ୍ଵାନ ଦେଲେ (ଦ୍ୱି ବିବ ୧୦:୧୬; ୩୦:୬; ଯିରିମିୟ ୯:୨୬ ଓ ଯିହିଜିକଲ ୪୪:୯) ।


ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ପ୍ରଂଶସାପାତ୍ର ହେବା ହିଁ ପ୍ରକୃତ ଯିହୂଦୀ (୨୮-୨୯) :

ପାଉଲ ଏହି ସ୍ଥାନରେ କିଏ ଯିହୂଦୀ ଓ କିଏ ଯିହୂଦୀ ନୁହେଁ, ତାହାର ପାର୍ଥକ୍ୟ ଦର୍ଶାନ୍ତିି । ସେହି ବ୍ୟକ୍ତି ଏକ ପ୍ରକୃତ ଯିହୂଦୀ ଅଟେ, ଯିଏ ବାହ୍ୟିକ ଶାରୀରିକ ଅସ୍ତ୍ରୋପଚାର ଅନୁଭୂତି ସମ୍ପନ୍ନ ନୁହେଁ, ମାତ୍ର ଏକ ଆନ୍ତରିକ ଆତ୍ମିକ ଅନୁଭୂତି ସମ୍ପନ୍ନ ବ୍ୟକ୍ତି ଅଟେ । ଆଦ୍ୟ ମଣ୍ଡଳୀର ବିଶ୍ବାସୀ ବିଜାତୀୟମାନଙ୍କର  ସୁନ୍ନତ ହେବାର ଅନାବଶ୍ୟକ ବୋଲି ମଣ୍ଡଳୀ ମହାସଭାରେ ସିଦ୍ଧାନ୍ତ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିଲା (ପ୍ରେରିତ ୧୫ପର୍ବ) ଏବଂ ଗାଲାତୀୟ ମଣ୍ଡଳୀର ସୁନ୍ନତ ବିଧିକୁ ଜୋର୍ ଜବରଦସ୍ତ ଲଦି ଦେବାକୁ ଚେଷ୍ଟିତ ଲୋକଙ୍କୁ ପାଉଲ ଘୋର ବିରୋଧ କଲେ ( ଗାଲାତୀୟ ୫:୧୧-୨୨) । ଆଜିକାଲି ଲୋକମାନେ ବାପ୍ତିସ୍ମ ଓ ପ୍ରଭୁଭୋଜ ବା ମଣ୍ଡଳୀ ସଭ୍ୟ ହେବା ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ସେହି ସମାନ ଧରଣର ଭୁଲ୍ କରନ୍ତି । ସରଳ ହୃଦୟ ଓ ସରଳ ବିଶ୍ଵାସର ଜୀବନ କାଟୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିକୁ ହିଁ ଈଶ୍ଵର ପ୍ରେମ କରନ୍ତି ଓ ପ୍ରଶଂସା କରନ୍ତି ।

ଧାର୍ମିକତା ବିରୁଦ୍ଧରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ କ୍ରୋଧ

 ଧାର୍ମିକତା ବିରୁଦ୍ଧରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ କ୍ରୋଧ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ରୋମୀୟ ୧:୧୮-୩୨

ଭାବନା, କଥା ଓ କାର୍ଯ୍ୟରେ ମୁଁ ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଅସନ୍ତୁଷ୍ଟ କରିଥାଏ କି ?


ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର ବୁଝିବା ଆବଶ୍ୟକ ଯେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ କ୍ରୋଧ ଓ ବିଚାର ଆମ ନିଜ କୃତ କାର୍ଯ୍ୟର ପରିଣତି ଅଟେ । ପାପ ବିରୁଦ୍ଧରେ ତାଙ୍କର ଧାର୍ମିକତା ପୂର୍ଣ୍ଣ କ୍ରୋଧ ପ୍ରକାଶିତ ହୁଏ, କାରଣ ସେସବୁ ତାଙ୍କର ଗୌରବ ଆଣିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ତାଙ୍କ ପ୍ରତି ଅସମ୍ମାନ ଆଣେ ଓ ତାଙ୍କର ସତ୍ୟତା, ପବିତ୍ରତା ଓ ନୈତିକ ଚରିତ୍ରର ବିରୋଧାଭାସ ପ୍ରକାଶ କରେ ।


ଦୋଷାବହ ପାପ (୧୮-୨୩) :

ଯେଉଁ ଲୋକମାନେ ଅଧର୍ମରେ ସତ୍ୟକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କର ସମସ୍ତ ଅପବିତ୍ରା ଓ ଅଧର୍ମ ବିରୁଦ୍ଧରେ ସ୍ଵର୍ଗରୁ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ କ୍ରୋଧ ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଅଛି । ରୋମୀୟ ପତ୍ର ପରି ଏଫିସୀୟ ୫:୬ ଓ କଲସୀୟ ୩:୬ରେ ମଧ୍ୟ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ କ୍ରୋଧ ବିଷୟରେ ପାଉଲ ଲେଖନ୍ତି । ଏହା ଅବଧ୍ୟତାର ସନ୍ତାନମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ବର୍ତ୍ତେ । କାରଣ ସେମାନେ ନିଜକୁ ଅଜ୍ଞ ବୋଲି କହିପାରିବେ ନାହିଁ । ସେମାନଙ୍କ ଅନ୍ତର ମଧ୍ୟରେ ଓ ସୃଷ୍ଟିର ବିବିଧ ବୈଚିତ୍ରତା ମଧ୍ୟରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ସ୍ଥିତି ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଛି । କିନ୍ତୁ ସେମାନେ ସତ୍ୟର ପ୍ରତିରୋଧ କରିବା ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ସତ୍ୟକୁ ଚାପି ଦେବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି ।


ଜଘନ୍ୟ ପାପ ପ୍ରବୃତ୍ତି (୨୨-୨୭) :

୨୨ପଦରେ ଲେଖାଯାଏ ଯେ, ନିଜ ନିଜକୁ ଜ୍ଞାନୀ ମନେ କରି ସେମାନେ ମୂର୍ଖ ହେଲେ । ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ପ୍ରତି ଅନାଇବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସେମାନେ ନିଜ ଚିନ୍ତାଧାରା, ନିଜ ଜ୍ଞାନ ଓ ନିଜର ଅନୁମାନ ଅନୁସାରେ ନିଜ ଅନ୍ତରର ଶୂନ୍ୟତା ଓ ଅନ୍ଧକାରକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ସୃଷ୍ଟ ବସ୍ତୁକୁ ପୂଜା କଲେ । ଅକ୍ଷୟ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଗୌରବକୁ କ୍ଷୟଣୀୟ ମନୁଷ୍ୟ, ପକ୍ଷୀ, ଚତୁଷ୍ପଦ ପ୍ରାଣୀ, ସରୀସୃପାଦିଙ୍କ ଆକୃତିଯୁକ୍ତ ପ୍ରତିମାରେ ପରିଣତ କଲେ । ପୁରୁଷ ଓ ସ୍ତ୍ରୀମାନେ ସମଲିଙ୍ଗୀ ଯୌନ ଆଚରଣ କଲେ । ଆଜି  ଆମର ନୈତିକ ଅବସ୍ଥା କିପରି ?


ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବିରୋଧ (୨୮-୩୨) :

ଈଶ୍ଵର ମନୁଷ୍ୟକୁ ସ୍ଵାଧୀନ ଇଚ୍ଛା ଦେଇଛନ୍ତି । ସେମାନେ ଯେପରି ଈଶ୍ଵର ବିଷୟକ ଜ୍ଞାନ ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ଅନିଚ୍ଛୁକ ହେଲେ, ସେହିପରି ଈଶ୍ଵର ଅନୁଚିତ କର୍ମ କରିବା ନିମନ୍ତେ ସେମାନଙ୍କୁ ଭ୍ରଷ୍ଟ ମତିରେ ସମର୍ପଣ କଲେ (୨୮ପଦ) । ୨୪ଟି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପାପର ତାଲିକା ଏହି ସ୍ଥାନରେ ପ୍ରଦତ୍ତ ହୋଇଛି । ଯେଉଁମାନେ ଏହିପରି ଆଚରଣ କରନ୍ତି, ସେମାନେ ମୃତ୍ୟୁର ଯୋଗ୍ୟ, ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଏହି ବିଧାନ ସେମାନେ ଜାଣିଲେ ହେଁ ଏହିପରି ଆଚରଣ କରୁଥିବା ଲୋକମାନଙ୍କ ପକ୍ଷ ଆନନ୍ଦରେ ସମର୍ଥନ କରନ୍ତି । କେବଳ ଯୀଶୁଙ୍କ ସୁସମାଚାର ହିଁ ସେମାନଙ୍କୁ ଉଦ୍ଧାର କରିପାରିବ ।

ସୁସମାଚାରର ହୃଦୟ ଓ ପ୍ରାଣ

 ସୁସମାଚାରର ହୃଦୟ ଓ ପ୍ରାଣ 

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ରୋମୀୟ ୧:୧-୧୭

କୌଣସି ଅପରିଚିତ ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କ ପାଇ ମୁଁ ବୋଝଗ୍ରସ୍ତ କି ? 


ପ୍ରେରିତ ପାଉଲଙ୍କ ତେରଗୋଟି ପତ୍ର ମଧ୍ୟରୁ ରୋମୀୟ ମଣ୍ଡଳୀ ନିକଟକୁ ପତ୍ର ପ୍ରଥମ ଲେଖା ନ ହେଲେ ସୁଦ୍ଧା ବାଇବଲରେ ସୁସମାଚାର ଓ ପ୍ରେରିତ ପୁସ୍ତକ ପରେ ସ୍ଥାନ ପାଇଛି । ଏହା ଧର୍ମତତ୍ତ୍ଵ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ମହତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଟେ । ସୁସମାଚାର ପୁସ୍ତକଗୁଡ଼ିକ ଯୀଶୁଙ୍କ ଜୀବନ ଶିକ୍ଷା ଓ କାର୍ଯ୍ୟ ବିଷୟରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କଲାବେଳେ ରୋମୀୟ ପୁସ୍ତକ ତାଙ୍କ ତ୍ୟାଗ ପୂର୍ଣ୍ଣ ମୃତ୍ୟୁର ମହତ୍ତ୍ଵ ଓ ତାତ୍ପର୍ଯ୍ୟ ବର୍ଣ୍ଣନା କରେ ।


ସୁସମାଚାର ପାଇଁ ଆହୂତ, ପ୍ରେରିତ ଓ ପୃଥକୀକୃତ (୧-୭) :

ପାଉଲ ଯଦିବା ରୋମ୍ ମଣ୍ଡଳୀର ଲୋକମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଅଜଣା ଥିଲେ, ତଥାପି ସେ ଆପଣାର ଅଭିବାଦନ ଜଣାଇ ପରିଚୟ ଦେବାବେଳେ ସେବାକାର୍ଯ୍ୟ ଉପରେ ଅଧିକ ମହତ୍ତ୍ୱ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି । ହୁଏତ ରୋମ୍ ମଣ୍ଡଳୀରେ ଅନେକ ସଭ୍ୟସଭ୍ୟା କ୍ରୀତଦାସ ଥିଲେ, ମାତ୍ର ପାଉଲ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯୀଶୁଙ୍କର ଜଣେ ବନ୍ଧା ଦାସ ବା କ୍ରୀତଦାସ ବୋଲି ନିଜର ପରିଚୟ ଦିଅନ୍ତି । ସେ ମଧ୍ୟ ନିଜକୁ ଯୀଶୁଙ୍କ ଆହୂତ, ପ୍ରେରିତ  ସୁସମାଚାର ନିମନ୍ତେ ପୃଥକୀକୃତ ଦାସ ଭାବରେ ପ୍ରକାଶ କରନ୍ତି ।


ସମସ୍ତଙ୍କ ନିକଟରେ ସୁସମାଚାର ହେତୁ ଋଣୀ (୮-୧୫) :

ପାଉଲ ଏହି ଅଂଶରେ ଆପଣାର ଚିନ୍ତା ବା ବୋଝ ପ୍ରକାଶ କରନ୍ତି । ଏହି ସ୍ଥାନରେ ମଣ୍ଡଳୀ ପ୍ରତି ପାଉଲଙ୍କର ମହାନ୍ ପ୍ରେମର ବର୍ଣ୍ଣନା ହୋଇଛି । ସେ ରୋମ୍ କୁ ଯିବା ପାଇଁ ଆପଣା ଇଚ୍ଛା ପ୍ରକାଶ କରିବା ସହିତ ସେମାନଙ୍କର ବିଶ୍ବାସର ସୁସମ୍ବାଦ ବିଷୟରେ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଦିଅନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କ ଆତ୍ମିକ ସ୍ଥିରତା ନିମନ୍ତେ ସେ ସେମାନଙ୍କ ସହିତ ସାକ୍ଷାତ କରି କିଛି ଆତ୍ମିକ ଦନର ଅଂଶୀ  କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ ବୋଲି ଜଣାନ୍ତି । ଏକ ବିଶେଷ କଥା ସେ ପ୍ରକାଶ କରନ୍ତି ଯେ ସେ ଗ୍ରୀକ କି ବର୍ବର ଶିକ୍ଷିତ କି ଅଶିକ୍ଷିତ ସମସ୍ତଙ୍କ ନିକଟରେ ଋଣୀ ।


ସୁସମାଚାରର ହୃଦୟ ଓ ପ୍ରାଣ (୧:୧୬-୧୭) :

ଧାର୍ମିକ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ଵାରା ବଞ୍ଚିବ ରୋମୀୟ ପୁସ୍ତକର ଏହି ମହାନ୍ ବାକ୍ୟ ମାର୍ଟିନ୍ ଲୁଥରଙ୍କ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଜନ୍ ୱେସ୍ଲି, ଅଗଷ୍ଟିନ, ୱେଲିୟମ୍ ଟିଣ୍ଡେଲ ଇତ୍ୟାଦି ବହୁ ବିଶିଷ୍ଟ ଲୋକମାନଙ୍କ ଜୀବନକୁ ପରିବର୍ତ୍ତିତ ଓ ପ୍ରଭାଭିତ କରିଛି । ଧାର୍ମିକ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ଵାରା ବଞ୍ଚିବ ପଦଟି ବାଇବଲରେ ଚାରିଥର ... ହବକୂକ୍ ୨:୪,..ରୋମୀୟ ୧:୧୭,.... ଗଲାତୀୟ ୩:୧୧ ଓ ଏବ୍ରୀ ୧୦:୩୮...ଅବିକଳ ଭାବରେ ଲେଖାଯାଇଛି । ପାଉଲ କହନ୍ତି ଯେ ସେ ଏହି ସୁସମାଚାର ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଲଜ୍ଜାବୋଧ କରନ୍ତି ନାହିଁ, ବରଂ ଦର୍ପ କରନ୍ତି, ଯେଣୁ ତାହା ପ୍ରତ୍ୟେକ ବିଶ୍ବାସୀ ପକ୍ଷରେ ପରିତ୍ରାଣ ନିମନ୍ତେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କର ଶକ୍ତି ଅଟେ ।