BN

ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଗୌରବ

 ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଗୌରବ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

୧ ମ ଶାମୁୟେଲ ୨:୨୭-୩୬

ଈଶ୍ୱର ସ୍ୱଗୌରବ ରକ୍ଷଣରେ ଉଦଯୋଗୀ ଅଟନ୍ତି  ।


ଈଶ୍ୱର ଏକ ଅନନ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ଵ । ସେ କାହା ସଙ୍ଗେ ତୁଳନୀୟ ନୁହନ୍ତି । ସେ ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା, ସର୍ବଜ୍ଞାତା, ସର୍ବଦର୍ଶୀ, ସର୍ବ ବିଦ୍ୟମାନ । ସେ ଆଦି ଓ ଅନ୍ତ । ସେ ମନ୍ତ୍ରଣାରେ ମହାନ୍ ଓ ଜ୍ଞାନରେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ । ମନୁଷ୍ୟ ଧୂଳିମାତ୍ର ହେଲେ ମଧ୍ୟ ଅତିଶୟ ଗର୍ବୀ ଓ ଉଦ୍ଧତ୍ ସ୍ୱଭାବର ।


ଅବିଶ୍ୱସ୍ତ ସେବକ : 

ଏଲି ଯାଜକଙ୍କ ଦୁଇ ପୁଅ ଅବିଶ୍ୱସ୍ତ ଓ ଦୌରାତ୍ମ୍ୟକାରୀ ଥିଲେ । ସେମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଅଗ୍ରାହ୍ୟ କଲେ । ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଗୌରବ ଦେଲେ ନାହିଁ । ଏଲି ଯାଜକ ପୁତ୍ରମାନଙ୍କୁ ଚେତନା ଦେଇ ବିପଥ ଗମନରୁ ଫେରାଇବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସେମାନଙ୍କର ଗୌରବ କଲେ । ପରୋକ୍ଷଭାବେ ପୁଅମାନଙ୍କର ଦ୍ଵାରା ହେଉଥିବା ନୈବେଦ୍ୟ ଚୋରୀରେ ଭାଗୀଦାର ଥିଲେ । ସେଥିପାଇଁ ଈଶ୍ୱର ଏହି ଅବିଶ୍ୱସ୍ତ  ସେବକମାନଙ୍କୁ, ଜଣେ ଭବିଷ୍ୟଦବକ୍ତାଙ୍କ ମୁଖ ଦ୍ଵାରା କଥା କହିଲେ । ଈଶ୍ୱର କିପରି ଭୟଙ୍କରଭାବେ ଦଣ୍ଡ ଦେବାକୁ ଯାଉଛନ୍ତି, ସେ ବିଷୟରେ ମଧ୍ୟ ଚେତନା ଦେଲେ ।


ବିଶ୍ୱସ୍ତ ସେବକ:

 ଈଶ୍ୱର ତାଙ୍କ ମନର ମତ ଏକ ଜଣ ବିଶ୍ୱସ୍ତ ସେବକ ଉତ୍ପନ୍ନ କରିବାକୁ ଚାହିଁଲେ । ଯେ କି ତାଙ୍କର ମନ ଓ ହୃଦୟ ଅନୁସାରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବ । ସେ ସାନ ଶାମୁୟେଲ ଥିଲେ । ଈଶ୍ୱର ଚାହାଁନ୍ତି ତାଙ୍କ ସେବକମାନେ ତାଙ୍କର ଇଚ୍ଛା ଅନୁଯାୟୀ କାର୍ଯ୍ୟ କରନ୍ତୁ । ଭକ୍ତ ଦାଉଦ କହନ୍ତି, "ତୁମ୍ଭର ଇଚ୍ଛା ସାଧନ କରିବାକୁ ମୋହର ସନ୍ତୋଷ" (ଗୀତ ୪୦: ୮) ।


ଗୌରବମୟ ଈଶ୍ୱର: 

ଈଶ୍ୱର ସ୍ୱଗୌରବ ରକ୍ଷଣରେ ଉଦଯୋଗୀ ପରମେଶ୍ୱର । ସେ ତାଙ୍କର ଗୌରବ ଅନ୍ୟକୁ ଦିଅନ୍ତି ନାହିଁ (ଯିଶାଇୟ ୪୮ :୧୧ ଓ ୪୨:୮) । ଯେଉଁମାନେ ତାଙ୍କର ଗୌରବ କରନ୍ତି, ସେ ସେମାନଙ୍କର ଗୌରବ କରନ୍ତି (୩୦ ପଦ) । ରାଜା ଦାଉଦ କହନ୍ତି, ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ ନାମର ଗୌରବ କୀର୍ତ୍ତନ କର (ଗୀତ ୨୯:୨) । ଆମେ ଆଜି ଆମ ସେବା କାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ଵାରା, ଆମ ଜୀବନ ଦ୍ଵାରା, ଆମ ପରିବାରର ଜୀବନ ଦ୍ଵାରା ଜୀବନ ଦ୍ଵାରା ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଗୌରବ ଦେଉଛୁ କି ?

ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ପାପ

 ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ପାପ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

୧ ଶାମୁୟେଲ ୨:୧୨-୨୬


ଆମେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ପାପ କରି ତାଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଅଗ୍ରାହ୍ୟ ହୋଉଛୁ କି ? 


ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ସେବା ନିମନ୍ତେ ମନୋନୀତ ଯାଜକମାନେ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଥିଲେ । ସେମାନେ ସଦାସର୍ବଦା ନମ୍ର ଓ ପବିତ୍ର ଜୀବନ କାଟୁଥିଲେ । ଏଲି ଯାଜକଙ୍କ ବୃଦ୍ଧା ଅବସ୍ଥାରେ ତାଙ୍କର ଦୁଇ ପୁଅ ହଫନି ଓ ପୀନହସ୍ ଙ୍କ ଉପରେ ଯାଜକ ଭାର ଅର୍ପିତ ହୋଇଥିଲା । କିନ୍ତୁ ସେମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଅଗ୍ରାହ୍ୟ ହେଲେ । ଏହାର କାରଣ କ'ଣ ? 


ସେମାନେ ପାପାଧମ ସନ୍ତାନ ଥିଲେ (୧୨ପଦ) :


ସେମାନେ ଅତ୍ୟାଚାରୀ ଓ ବ୍ୟଭିଚାରୀ ଥିଲେ । ସେମାନେ ସମାଗମତମ୍ବୁ ମଧ୍ୟରେ ସେବାକାରୀଣୀ ସ୍ତ୍ରୀ ଲୋକମାନଙ୍କ ସହିତ ମନ୍ଦ କାର୍ଯ୍ୟ କଲେ । ବ୍ୟଭିଚାରୀମାନଙ୍କର ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ରାଜ୍ୟରେ ପ୍ରବେଶ କରିବାର ଅଧିକାର ନାହିଁ (ପ୍ରକାଶିତ ୨୨:୧୫) । ଏହି ପାପ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ପବିତ୍ର ମନ୍ଦିରକୁ ଅଶୁଚି କରିବା ସହ ସମାନ (୧କର ୬:୧୮,୧୯ ଓ ଏବ୍ରୀ ୧୩:୪) । 


ସେମାନେ ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଜାଣିଲେ ନାହିଁ(୧୨) :


ସେମାନେ ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ସ୍ଵୀକାର କଲେ ନାହିଁ କି ମାନ୍ୟ କଲେ ନାହିଁ । ତୀତସ ୧:୧୬ରେ ଲେଖାଯାଏ, ସେମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଜାଣନ୍ତି ବୋଲି ସ୍ଵୀକାର କରନ୍ତି, କିନ୍ତୁ କାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ଵାରା ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଅସ୍ବୀକାର କରୁଥିଲେ । ରାଜା ଦାଉଦ ତାଙ୍କ ପୁଅ ଶଲୋମନ୍ ଙ୍କୁ ଦେଇଥିବା ଶେଷ ଉପଦେଶରେ କହନ୍ତି, ତୁମ୍ଭେ ଆପଣା ପିତାର ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଜ୍ଞାତ ହୁଅ (୧ମ ବଂଶା ୨୮:୯) । ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଓ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଜାଣିବା ଅନନ୍ତ ଜୀବନ ଅଟେ (ଯୋହନ ୧୭:୩) । 


ସେମାନେ ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ  ନୈବେଦ୍ୟ ତୁଚ୍ଛ ଜ୍ଞାନ କଲେ (୧୭ପଦ) : 


ପବିତ୍ର ନୈବେଦ୍ୟକୁ ତୁଚ୍ଛ ଜ୍ଞାନ କରିବା ଏକ ପାପ ଅଟେ । ପବିତ୍ର ପ୍ରଭୁଭୋଜ ସେହିପରି ଏକ ବିଧି, ଯେ କେହି ଅଯୋଗ୍ୟ ଭାବେ ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରେ, ସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶରୀରର ଓ ରକ୍ତର ଦାୟୀ ହେବ (୧କର ୧୧:୨୭ ଓ ୩୦)  ।


ସେମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଆଜ୍ଞାଲଂଘନ କରାଉ ଥିଲେ(୨୪ପଦ) : 


ଭ୍ରାନ୍ତ ଶିକ୍ଷା ଦେବା ଓ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ଈଶ୍ୱରଙ୍କଠାରୁ ବିପଥ ଗାମୀ କରାଇବା ପାପ ଅଟେ । ରାଜା ମନଃଶୀ ଯିହୁଦା ବଂଶକୁ ବିପଥଗାମୀ କରାଇ ପାପ କରିଥିଲେ (୨ବଂଶା ୩୩:୬-୯) ।

ଧନ୍ୟବାଦ ସୂଚକ ପ୍ରାର୍ଥନା

ଧନ୍ୟବାଦ ସୂଚକ ପ୍ରାର୍ଥନା

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

୧ଶାମୁୟେଲ ୨:୧-୧୧

ମଙ୍ଗଳଦାନ ଗୁଡ଼ିକ ସ୍ମରଣ କରି ଆମେ ତାଙ୍କୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଦେଉଛୁ କି ?


ହାନ୍ନା ଜଣେ ଦୁଃଖିନୀ ନାରୀ ଥିଲେ । ବିବାହର ଅନେକ ବର୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସନ୍ତାନ ନ ହେବା ପୁଣି ସ୍ବାମୀ ଦ୍ଵିତୀୟ ବିବାହ କରିବା ଏବଂ ସପତ୍ନୀର କଟୁ ମନ୍ତବ୍ୟ ତାଙ୍କୁ ଦୁଃଖିତ, ତିକ୍ତମନା କରିଥିଲା । ମାତ୍ର ସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ନିକଟରେ ନିଜର ସମସ୍ୟାକୁ ରଖିଲେ । ପ୍ରଭୁ ତାଙ୍କର ପ୍ରାର୍ଥନା ଶୁଣିଲେ ଏବଂ ଉତ୍ତର ମଧ୍ୟ ଦେଲେ, ସେଥିପାଇଁ ସେ ଈଶ୍ଵରଙ୍କର ସ୍ତୁତିବାଦ କଲେ ।


ପରିତ୍ରାଣକାରୀ ପରମେଶ୍ୱର (୧ପଦ) :

ଈଶ୍ଵର ପରିତ୍ରାଣକାରୀ ପରମେଶ୍ୱର ଅଟନ୍ତି ଏକଥା ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁଙ୍କ ଜନ୍ମର ଯୀଶୁଙ୍କ ଅନେକ ବର୍ଷ ପୂର୍ବରୁ ହାନ୍ନାଙ୍କ ମୁଖ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଥିଲା । ଶିଶୁ ଯୀଶୁଙ୍କୁ କୋଳରେ ଧରି ଶିମିୟୋନ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିଥିଲେ, ମୋହର ନେତ୍ର ତୁମ୍ଭର ପରିତ୍ରାଣ ଦେଖିଅଛି (ଲୂକ ୨:୩୦) । ଆମେ ସେହି ପରିତ୍ରାଣକାରୀ ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କଠାରେ ବିଶ୍ଵାସ କରି ଆନନ୍ଦ କରୁଛୁ କି ?


ଅତୁଳନୀୟ ପରମେଶ୍ୱର (୨ପଦ) :

  ମୋଶାଙ୍କୁ ଈଶ୍ଵର କୁହନ୍ତି, ଆମ୍ଭେ ସ୍ଵୟଂମ୍ଭୁ (ଆମ୍ଭେ ଅଛୁ) ରାଜା ଦାଉଦ କହନ୍ତି, ତୁମ୍ଭ ତୁଲ୍ୟ କିଏ ଅଛି? (ଗୀତ ୭୧:୧୯) । ହାନ୍ନା ମଧ୍ୟ କହନ୍ତି, ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ପରମେଶ୍ବରଙ୍କ ତୁଲ୍ୟ କୌଣସି ଶୈଳ ନାହିଁ (୨ପଦ) । ସେହି ପବିତ୍ର ଓ ଅତୁଳନୀୟ ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଆମେ ମାନ୍ୟ କରୁଛୁ କି ?


ସର୍ବଜ୍ଞ ପରମେଶ୍ୱର (୩ପଦ) :

ଗୁପ୍ତ ବିଷୟ ସବୁ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ପରମେଶ୍ବରଙ୍କ ଅଧିକାର (ଦ୍ଵି: ବିବ ୨୯:୨୯) । ସେ ଆମ ହୃଦୟ ଓ ମନର ସବୁ କଥା ଜାଣନ୍ତି । 


ମୃତ୍ୟୁଞ୍ଜୟୀ ପରମେଶ୍ୱର (୬ପଦ) :


ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଜୀବନ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଅଧୀନ, ସେ ଜୀବନଦାତା । ଯୀଶୁ କହିଲେ, ମୁଁ ପୁନରୁତ୍ଥାନ ଓ ଜୀବନ (ଯୋହନ ୧୧:୨୫) । ଯେ ତାହାଙ୍କ ଠାରେ ବିଶ୍ଵାସ କରେ ସେ ଯଦ୍ୟପି ମରେ, ତଥାପି ବଞ୍ଚିବ । ରକ୍ଷାକାରୀ ପରମେଶ୍ୱର (୯ପଦ) : ସେ ସବୁ ଗତିରେ ଆମକୁ ରକ୍ଷା କରନ୍ତି (ଗୀତ ୯୧:୧୦) । ସେ ଆମର ରକ୍ଷକ (ଗୀତ ୧୨୧:୫) । ତାଙ୍କର ସୁରକ୍ଷାର ଡେଣା ତଳେ ଆମେ ଆଶ୍ରୟ ନେଉଛୁ  କି ?


ଆରାଧନା ଓ ବଳିଦାନ

ଆରାଧନା ଓ ବଳିଦାନ


ଆଜିର ଚିନ୍ତା

୧ଶାମୁୟେଲ ୧:୧-୨୦

ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ମଙ୍ଗଳଦାନ ସବୁକୁ ସ୍ମରଣ କରି ଆମେ ତାଙ୍କର ଆରାଧନା କରୁଛୁ କି ?


ଇସ୍ରାଏଲ ଲୋକମାନେ ବର୍ଷକୁ ପ୍ରାୟ ତିନିଥର ସେମାନଙ୍କ ଉପାସନାର ପୀଠକୁ ଯାଉଥିଲେ । ବିଚାରକର୍ତ୍ତା ମାନଙ୍କର ଶାସନ ସମୟରେ ସେମାନେ ଶିଲୋରେ ବଳିଦାନ ଉତ୍ସର୍ଗ କରୁଥିଲେ । ଯାଜକ ଏଲୀ ଓ ତାଙ୍କର ଦୁଇପୁତ୍ର ହଫନି ଓ ପୀନହସ ସେଠାରେ ଯାଜକୀୟ ସେବାକାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିଲେ ।  


ଆରାଧନା :

ଇସ୍ରାଏଲ ଗୋଷ୍ଠୀ ପତ୍ର କୁଟୀର ପର୍ବ ସମୟରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଦେବା ନିମନ୍ତେ ଏକତ୍ର ହେଉଥିଲେ । ଇଲକାନା ତାଙ୍କ ପରିବାର ସହ ଏହି ସମୟରେ ଶୀଲୋକୁ ଯାଇଥିଲେ । ଭକ୍ତ ଦାଉଦ କହନ୍ତି, ହେ ପ୍ରଭୁ, ମୋ ଓଷ୍ଠାଧର ଫିଟାଅ ତହିଁରେ ମୋ' ମୁଖ ତୁମ୍ଭର ପ୍ରଶଂସା କରିବ (ଗୀତ ୫୧:୧୫) । ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ପ୍ରଶଂସା କରିବାକୁ ଏକ ବଳୀ ଭାବରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଏ (ଏବ୍ରୀ ୧୩:୫) । ଏହା ତାଙ୍କ ନାମ ସ୍ଵୀକାରକାରୀ ଓଷ୍ଠାଧରର ଫଳ ଅଟେ । ଈଶ୍ଵର ମହାନ୍, ପବିତ୍ର, ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ କର୍ମକାରୀ, ମଙ୍ଗଳଦାନକାରୀ, ରୋଗସୁସ୍ଥକାରୀ, ପରିତ୍ରାଣ ପ୍ରଦାନକାରୀ, ଦୟାବାନ, କରୁଣାମୟ ଇତ୍ୟାଦି ଅନ୍ୟ ନାମରେ ବାଇବଲ ରେ ପରିଚିତ ଅଟନ୍ତି । ତାହାଙ୍କ ନାମ ସହ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ନାମ ତୁଳନୀୟ ନୁହେଁ । ତାହାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଅନନ୍ୟ (ଗୀତ ୧୦୪:୨୪) । ଆମ ପରିବାର ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ମଙ୍ଗଳଦାନକୁ ସ୍ମରଣ କରି ତାଙ୍କର ଆରାଧନା କରୁଛୁ କି ? 


ବଳିଦାନ :

ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ପ୍ରଦତ୍ତ ଉପହାର ବଳିଦାନ ଅଟେ ଭଗ୍ନଆତ୍ମା ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଗ୍ରାହ୍ୟବଳୀ (ଗୀତ ୫୧:୧୭) । ସେଦିନ  ହାନ୍ନାଙ୍କ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ବଳିଦାନ ଯଥାର୍ଥ ଥିଲା । ସେ ତିକ୍ତ ମନା ଓ ବେଦନାଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇ ରୋଦନ କରୁଥିଲେ । ଆପଣା ପ୍ରାଣର ବେଦନା ଢାଳିଥିଲେ । ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ କ୍ରୁଶ  ବହି କଳବାରୀ କୁ ଯିବା ବାଟରେ  କହିଥିଲେ, ହେ ଯିରୁଶାଲମର କନ୍ୟାଗଣ ଆପଣା ଆପଣା ସନ୍ତାନ ମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ରୋଦନ କର । ଆମେ ଆମ ପରିବାରର ମୁକ୍ତି ପାଇଁ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ନିକଟରେ ଡାକ ପକାଉଛୁ ତ ? 



ଭିନ୍ନ ପରିଚୟ

 ଭିନ୍ନ ପରିଚୟ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଋତ ୪:୨-୨୨

ଆମେ କିପରି ଆମ କାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ଵାରା ଭିନ୍ନ ପରିଚୟ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରିବା ? 


ଋତ ପୁସ୍ତକର ପୂର୍ବ ପୃଷ୍ଟଭୂମି ଅନୁଯାୟୀ ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ମନୋନୀତ ଜାତି ଭାବରେ ଗଣନା କରାଯାଉଥିଲା । ମାତ୍ର ବିଦେଶୀୟମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ସେମାନେ ଭେଦଭାବ ପରାୟଣ ଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ଋତ ନିଜର କାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ଵାରା ସେସବୁକୁ ବଦଳାଇ ଦେଇଥିଲେ । 


ଆନୁଗତ୍ୟର ଫଳ: 

ଋତଙ୍କର ବିବାହ ବୋୟଜଙ୍କ ସହିତ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେଲା । ବୋୟଜ, ରୂତଙ୍କୁ ନିଜ ସ୍ତ୍ରୀ ଭାବରେ ସମଗ୍ର ନଗର ଦ୍ବାରବର୍ତ୍ତୀ ଲୋକ ଓ ପ୍ରାଚୀନମାନଙ୍କ ସମ୍ମୁଖରେ ଗ୍ରହଣ କଲେ । ଈଶ୍ଵର ଋତଙ୍କୁ ଇସ୍ରାଏଲର ବଂଶ ବୃଦ୍ଧିକରିଣୀ କରନ୍ତୁ ବୋଲି ସେମାନେ ଆଶୀର୍ବାଦ କରିଲେ । ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନେ ନିଜକୁ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ମଣି ବିଦେଶୀମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଅନେକ ସମୟରେ ଅତ୍ୟାଚାର କରୁଥିଲେ । ମାତ୍ର ୠତ ଜଣେ ବିଦେଶିନୀ ମହିଳା ହୋଇ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କ ଜୀବନ ଏତେ ସୁନ୍ଦର ଥିଲା ଯେ, ସେ ସମସ୍ତଙ୍କ ପ୍ରିୟଭାଜନ ହୋଇପାରିଥିଲେ । ଯେତେବେଳେ ଆମେ ଗୋଟିଏ ଅଜଣା ସ୍ଥାନରେ, ଅଜଣା ଲୋକମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ରହିବା ଆରମ୍ଭ କରୁ, ସେତେବେଳେ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର କେଉଁପ୍ରକାର ବ୍ୟବହାର ଆମକୁ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ଗ୍ରହଣୀୟ କରାଇପାରିବ, ତାହା ଚିନ୍ତା କରିବା । ଯଦି ସେପ୍ରକାର ସ୍ଥାନରେ ଆମେ ଆଖ ପାଖରେ ଥିବା ଲୋକମାନଙ୍କ ସହିତ ଉତ୍ତମ ସମ୍ପର୍କ ସ୍ଥାପନ କରିପାରି ନାହୁ, ତେବେ ନିଜକୁ ସମୀକ୍ଷା କରିବା ଯେ ଆମର ଭୁଲ କେଉଁଠି ରହିଲା । 


ଇସ୍ରାଏଲ ଇତିହାସରେ ସ୍ଥାନ : 

ୠତ ଇସ୍ରାଏଲର ଇତିହାସରେ ଏକ ନୂତନ ଅଧ୍ୟାୟର ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲେ ଯଦ୍ୱାରା ୠତଙ୍କ ନାମ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କର ବଂଶାବଳୀରେ ମଧ୍ୟ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଏ (ମାଥିଉ ୧:୧୫) । ୠତଙ୍କ ଗର୍ଭରୁ ଜନ୍ମିଥିବା ପୁତ୍ର ଓବେଦ୍, ଦାଉଦଙ୍କ ପିତାମହ, ଯିଶୀଙ୍କ ପିତା ଥିଲେ । ଏହି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବିବରଣୀ ୠତଙ୍କର ଉତ୍ତମତା, ସାଧୁତା, ବିଶ୍ଵାସ, ତ୍ୟାଗ ଓ ପ୍ରେମର ପୁରସ୍କାର ସ୍ୱରୁପେ ତାଙ୍କୁ ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ନୂତନ ଏବଂ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ପରିଚୟ ମିଳିଥିଲା । ପରମେଶ୍ବର ତାଙ୍କ ଅବସ୍ଥାର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରି ବୈଧବ୍ୟ ଅବସ୍ଥାର ନୂତନ ପରିବାର ଗଠନ କରିବା ନିମନ୍ତେ ଏକ ମୁକ୍ତି କର୍ତ୍ତାଙ୍କର ବଂଶଧର ମାତାମହୀ ହେବାର ଗୌରବ ପ୍ରଦାନ କଲେ । ତେଣୁ ଆମ ଜୀବନର ଉତ୍ତମତା ଆମ ଜୀବନରେ ଆଶୀର୍ବାଦ ଆଣିଦିଏ ପୁଣି ତାହା ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଆଶୀର୍ବାଦର କାରଣ ହୋଇଥାଏ । ଆମେ ଯଦି ଆମ ଆହ୍ଵାନରେ ବିଶ୍ଵସ୍ତ, ତେବେ ଆମେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କର ବୋଲି ଏହି ଜଗତରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ହେବା ।