BN

ଜୀବନ୍ତ ବାକ୍ୟ

 ଜୀବନ୍ତ ବାକ୍ୟ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଲୁକ ୮:୧-୧୮


ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ବାକ୍ୟ ଆମ ଜୀବନରେ କିପରି କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛି ? 


ଯୀଶୁ ସ୍ୱର୍ଗରାଜ୍ୟର ନିଗୁଡତତ୍ତ୍ଵ ଓ ସତ୍ୟକୁ ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତ ମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରଚାର କରିବା ଦ୍ଵାରା, ଲୋକମାନେ ତାହା ସହଜରେ ବୁଝିପାରୁଥିଲେ ଏବଂ ଗ୍ରହଣ ମଧ୍ୟ କରୁଥଲେ । ଯୀଶୁ ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଦେଖି ସ୍ବର୍ଗ ରାଜ୍ୟର ନିଗୁଡତତ୍ତ୍ୱ ବୁଝାଇବା ପାଇଁ "ବୀଜ ବୁଣାଳୀ" ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତ ମାଧ୍ୟମରେ କଥା କହିଲେ । 


ବାକ୍ୟକୁ ଭୁଲିଯିବା ଶ୍ରୋତା : ଏହି ପ୍ରକାର ଲୋକମାନେ ବାକ୍ୟ ଶୁଣନ୍ତି କିନ୍ତୁ ତାହାକୁ ହୃଦୟରେ ଅଧିକ ସମୟ ନ ରଖି ଭୁଲି ଯାଆନ୍ତି । ବିଶ୍ଵାସ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଶୟତାନ ସହଜରେ ବୀଜକୁ ହରଣ କରିନିଏ, ଫଳରେ ସେମାନେ ଆତ୍ମିକ ଜୀବନରେ ବୃଦ୍ଧିଲାଭ କରିପାରନ୍ତି ନାହିଁ । 


ବାକ୍ୟରେ ସ୍ଥିର ନ ଥିବା ଶ୍ରୋତା : ଏହି ପ୍ରକାର ଲୋକମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବାକ୍ୟ ଶ୍ରବଣ କରନ୍ତି, ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ମାତ୍ର କ୍ଲେଶ, ସମସ୍ୟା, ତାଡନା ଆସିଲେ ବାକ୍ୟ ଉପରେ ଆସ୍ଥା ସ୍ଥାପନ କରିପାରନ୍ତି ନାହିଁ । ହୃଦୟ ମଧ୍ୟରେ ବାକ୍ୟ ସ୍ଥାନ ପାଏ ନାହିଁ ତେଣୁ ତାହା କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୋଇପାରେ ନାହିଁ ଓ ଆତ୍ମିକ ବୃଦ୍ଧି ହୋଇ ପାରି ନ ଥାଏ । 


ବାକ୍ୟକୁ ଚାପି ଦେବା ଶ୍ରୋତା : ଏହି ପ୍ରକାର ଲୋକମାନେ ବାକ୍ୟ ପ୍ରତି ମାନଯୋଗୀ ହୁଅନ୍ତି ମାତ୍ର ଆତ୍ମିକ ବିଷୟ ଅପେକ୍ଷା ସାଂସାରିକ ବିଷୟରେ ଅଧିକ ଲିପ୍ତ ରହନ୍ତି । ଜଗତର ଆକର୍ଷଣ, ପରିସ୍ଥିତିରେ ଚାପରେ ସେମାନେ ବିଶ୍ଵାସରେ ସୁଦୃଢ଼ ହୋଇ ରହିପାରନ୍ତି ନାହିଁ ଏବଂ ଉପଯୁକ୍ତ ଫଳ ଉତ୍ପନ କରିପାରନ୍ତି ନାହିଁ । 


ବାକ୍ୟକୁ ପାଳନ କରିବା ଶ୍ରୋତା : ଏହି ପ୍ରକାର ଲୋକମାନେ ବାକ୍ୟ ଶୁଣନ୍ତି ତାହାକୁ ଧରି ରଖନ୍ତି, ଜୀବନରେ ସମସ୍ତ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସ୍ଥିରଚିତ୍ତ, ଧୈର୍ଯ୍ୟଶୀଳ ହୋଇ ପରିସ୍ଥିତିର ମୁକାବିଲା କରନ୍ତି । ଯାହା ଫଳରେ ପରିତ୍ରାଣ ଓ ପୁନଃଜନ୍ମର ସୌଭାଗ୍ୟ ଲାଭ କରନ୍ତି । 


ଆଜି ଆମ ହୃଦୟ କେଉଁ ଭୂମି ସଦୃଶ୍ୟ ? ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ବାକ୍ୟ ପ୍ରତି ଆମେ ଆଜି ମନଯୋଗୀ ହୋଇ ବାକ୍ୟର ପାଳନକାରୀ ହୋଇପାରୁଛୁ କି ? ତେଣୁ ଲେଖାଯାଏ, "କାରଣ ଯଦି କେହି ବାକ୍ୟର କର୍ମକାରୀ ନ ହୋଇ ଶ୍ରୋତା ମାତ୍ର ହୁଏ, ତେବେ ସେ ଦର୍ପଣରେ ଆପଣା ସ୍ଵାଭାବିକ ମୁଖ ଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ମନୁଷ୍ୟ ତୁଲ୍ୟ, ଯେଣୁ ସେ ଆପଣାକୁ ଦେଖିଲା ଉତ୍ତାରେ ଚାଲିଯାଇ, ସେ କି ପ୍ରକାର ଲୋକ, ତାହା ସେହିକ୍ଷଣି ଭୁଲିଯାଏ (ଯାକୁବ ୧:୨୩-୨୪) । ତେଣୁ ସେ ବିସ୍ମରଣକାରୀ ଶ୍ରୋତାମାତ୍ର ନ ହୋଇ ବରଂ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୁଏ, ସେ ଆପଣା କାର୍ଯ୍ୟରେ ଧନ୍ୟ ଅଟେ (ଯାକୁବ ୧: ୨୫ଖ) । 

ପାପବୋଧ ଓ ଅନୁତାପ

 ପାପବୋଧ ଓ ଅନୁତାପ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଲୁକ ୭:୩୬-୫୦


ମୋର ପାପ ପାଇଁ ମୁଁ କ'ଣ ଯୀଶୁଙ୍କ ନିକଟରେ କ୍ଷମା ମାଗୁଛି ? 


ପାପିନୀ ସ୍ତ୍ରୀ ଯୀଶୁଙ୍କ ପାଦରେ ସୁଗନ୍ଧି ତୈଳ ଲଗାଇଲା । କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଅଶ୍ରୁ ଜଳରେ ଯୀଶୁଙ୍କ ପାଦ ଧୋଇଦେଲା । ପୁଣି ଆପଣା କେଶରେ ତାଙ୍କର ପାଦକୁ ପୋଛିଲା । ଏହା ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ପ୍ରତି ତାଙ୍କର ପ୍ରେମ ଓ ନିଜର ଭୁଲ୍ କୁ ଜାଣି, ଅନୁତାପ କରିବାକୁ ବୁଝାଏ । 


ଅନୁତାପ : ଯୀଶୁଙ୍କ ସମ୍ମୁଖକୁ ଯିବାକୁ ପାପିନୀ ସ୍ତ୍ରୀର ସତ୍ ସାହସ ନ ଥିଲା । ପଛଆଡୁ ସୁଗନ୍ଧି ତୈଳ ଲଗାଇ ଦେଲା । ସେ ନିଜ ପାପ ସମ୍ୱନ୍ଧରେ ଅଜ୍ଞ ନ ଥିଲା । ତେଣୁ ସେ ନିଜର ପାପରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବା ପାଇଁ ଯୀଶୁଙ୍କ ନିକଟକୁ ଆସିଥିଲା । ପ୍ରଭୁ ତା'ର ସମସ୍ତ ପାପ କ୍ଷମା କଲେ ଓ ସେ ଶାନ୍ତିରେ ଚାଲିଗଲା । ଆମେ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କର ଅବାଧ୍ୟ ହୋଇଛୁ । ତାଙ୍କର ବାକ୍ୟ ପାଳନ କରିବାରେ ଆମେ ହେଳା କରିଛୁ । ଆମକୁ ଅନୁତାପ କରି ତାହାଙ୍କ ଚରଣ ତଳକୁ ଫେରିଯିବାକୁ ହେବ । ଯେ ନିଜର ଭୁଲ୍ ବୁଝିପାରେ, ନିଜେ କରିଥିବା ପାପକୁ ସ୍ମରଣ କରେ; ତା'ର ଚକ୍ଷୁର ଅନୁତାପର ଅଶ୍ରୁ ଆପେ ଆପେ ଝରିଯାଏ । ସେ ଅନୁତାପ କରି ଯୀଶୁଙ୍କୁ କ୍ଷମାମାଗେ । ଆସନ୍ତୁ, ଆଦମ ହବା ଭଳି ନ ଲୁଚି, ଅନୁତାପର ସହ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବା । ପ୍ରଭୁ ନିଶ୍ଚୟ ଆମକୁ କ୍ଷମା ଦେବେ । 


ପାପ କ୍ଷମା : ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯେ ପାପକ୍ଷମା କରନ୍ତି, ପରିତ୍ରାଣ ଦିଅନ୍ତି ଏହା ଅଣଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନେ ଜାଣନ୍ତି ନାହିଁ । ଆଜି ଅନେକ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ କିମ୍ବା ପାରିବାରିକ ଭାବରେ ବାକ୍ୟ ପଠନ କରନ୍ତି ନାହିଁ । ଗିର୍ଜା ଉପାସନା ମଧ୍ୟ ଯାଆନ୍ତି ନାହିଁ । ତେଣୁ ଯୀଶୁ କହିଲେ, "ଯେ ବେଶୀ ପ୍ରେମ କରେ ସେ ବେଶି କ୍ଷମା ପାଏ" । ଯୀଶୁଙ୍କ ସଙ୍ଗରେ ବସି ଭୋଜନ କରୁଥଲେ ମଧ୍ୟ, ଅତିଥିମାନେ ତାଙ୍କୁ ଚିହ୍ନିପାରି ନ ଥିଲେ । ଆମ୍ଭେମାନେ ପରମ୍ପରାଗତ ଭାବେ ପ୍ରଭୁଭୋଜ ଗ୍ରହଣ କରୁ, ମାତ୍ର ଗ୍ରହଣ କରିବାର ଯୋଗ୍ୟତା ଓ ଲାଭ ଜାଣୁନା । ଆମ ହୃଦୟରେ ତାଙ୍କୁ ସ୍ଥାନ ଦେଇ ନାହୁ । ତେଣୁ ନମ୍ର ସହକାରେ କ୍ଷମା ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବା (ଗୀତ ୨୫:୧୮) । କେବଳ ଅନୁତାପ ଯଥେଷ୍ଟ ନୁହେଁ, ଯୀଶୁ ଯେ ପରିତ୍ରାଣକର୍ତ୍ତା ଏହା ବିଶ୍ଵାସ କରି କ୍ଷମା ମାଗିଲେ, ସେ ଆମକୁ ସମସ୍ତ ଅଧର୍ମରୁ ରକ୍ଷା କରିବେ । 

ଉଚ୍ଚୀକୃତ କରିବା

 ଉଚ୍ଚୀକୃତ କରିବା

ଆଜିର ଚିନ୍ତା


ଲୁକ ୭:୨୪-୩୫


ଅନ୍ୟକୁ ନିଜଠାରୁ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ମନେ କରିପାରୁଛୁ କି ? 


ଯୋହନ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଚିହ୍ନି ନ ଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଯୀଶୁ ତାଙ୍କୁ ଚିହ୍ନିଥିଲେ । ଯୀଶୁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଚିହ୍ନନ୍ତି ଓ ଜାଣନ୍ତି । ଯୀଶୁ ତାଙ୍କର ନମ୍ରତାର ଗୁଣ ହେତୁ ଯୋହନଙ୍କୁ ତାଙ୍କର ବରିଷ୍ଠ ଭାବରେ ସମ୍ମାନ ଦେଉଥିଲେ ଓ ପରିଚୟ ମଧ୍ୟ ଦେଉଥିଲେ । 


ଯୋହନଙ୍କ ପରିଚୟ : ଯୋହନ ଯେ କେତେ ମହାନ ତାହା ଯୀଶୁ ଲୋକମାନଙ୍କୁ କହୁଥିଲେ । ଯୋହନ ମଧ୍ୟ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଆର୍ଶୀବାଦର ସନ୍ତାନ, ଏହା ସେ ଜାଣିଥିଲେ । ତାଙ୍କ ଠାରୁ ଆଉ କେହି ମହାନ ନାହାନ୍ତି (୨୮) । ଏପରି କହିବା ହିଁ ଯୀଶୁଙ୍କର ନମ୍ରତା ଗୁଣକୁ ପ୍ରକାଶ କରେ । ଯୋହନଙ୍କ ମୂଳ ଲକ୍ଷ୍ୟ ଥିଲା ସୁସମାଚାର ପ୍ରଚାର କରିବା । ସେ ମାତାଙ୍କ ଉଦରରୁ ପବିତ୍ର ଆତ୍ମାଙ୍କ ଆଶୀର୍ବାଦ ପାଇଥିଲେ (୧:୧୫) । ତାଙ୍କର ବାର୍ତ୍ତା ଥିଲା "ମନ ପରିବର୍ତ୍ତନ କର" । ଯୀଶୁ ତାହାଙ୍କର ପରିଚୟ ପ୍ରଦାନ କରି କହିଲେ, "ମୁଁ ତୁମ୍ଭମାନଙ୍କୁ କହୁଅଛି, ସ୍ତ୍ରୀ ଗର୍ଭରୁ ଜନ୍ମ ହୋଇଥିବା ସମସ୍ତଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଯୋହନଙ୍କ ଠାରୁ ମହାନ କେହି ନାହାନ୍ତି" । 


ଯୋହନଙ୍କ ମହାନତା : ଯୀଶୁଙ୍କ ଠାରୁ ଯୋହନଙ୍କ ମହାନତାର ପରିଚୟ ପାଇ କରଗ୍ରାହିମାନେ ବାପ୍ତିସ୍ମ ଗ୍ରହଣ କଲେ । ମାତ୍ର ଫାରୁଶୀ ଓ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଶାସ୍ତ୍ରଜ୍ଞମାନେ ବାପ୍ତିସ୍ମ ନ ନେଇ ଚାଲିଗଲେ । ସେମାନେ ଯୋହନଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ବଚସା କଲେ, ସମାଲୋଚନା କଲେ । ଆଜି ମଧ୍ଯ ପାଳକ, ପ୍ରଚାରକ, ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଦାସମାନେ ଯେ ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ମନୋନୀତ, ଆଶୀର୍ବାଦପ୍ରାପ୍ତ, ଏହା ଆମେ ବିଶ୍ଵାସ ନ କରି ତାଙ୍କ ସମ୍ଵନ୍ଧରେ ସମାଲୋଚନା କରୁ ତଥା ଛିଦ୍ର ଖୋଜି ବୁଲୁ । ଯେଉଁ ବ୍ୟକ୍ତି ମନ୍ଦ ପ୍ରକୃତିର ସେ ଅନ୍ୟର ମନ୍ଦ ଚିନ୍ତା କରେ ପୁଣି ସେ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଗ୍ରହଣ କରେ ନାହିଁ କିମ୍ବା ତାଙ୍କର ବାକ୍ୟ ପାଳନ କରେ ନାହିଁ । ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତି କିପରି ପରିତ୍ରାଣ ପାଇବ ? ପ୍ରଭୁ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ଠାରୁ ସରଳ ବିଶ୍ଵାସ ଆଶା କରନ୍ତି । ଯେଉଁମାନେ ତାଙ୍କଠାରେ ବିଶ୍ଵାସ କରନ୍ତି, ସେ ସେମାନଙ୍କୁ ନିଜର ସନ୍ତାନତ୍ୱର ଅଧିକାର ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି (ଯୋହନ ୧:୧୨)। 

ଅନ୍ୟର ଦୁଃଖରେ ଦୁଃଖୀ

 ଅନ୍ୟର ଦୁଃଖରେ ଦୁଃଖୀ


ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଲୁକ ୭:୧୧-୨୩


ଅନ୍ୟର ଦୁଃଖ ଦେଖିଲେ ମୋର କି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ହୁଏ ?


ଫିଲିପ୍ପୀୟ ମଣ୍ଡଳୀର ଭାଇ ଭଉଣୀମାନଙ୍କ ନିକଟକୁ ପତ୍ର ଲେଖିବା ବେଳେ ପାଉଲ ଲେଖନ୍ତି "ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯୀଶୁଙ୍କର ଯେପରି ମନ ଥିଲା, ତୁମ୍ଭମାନଙ୍କ ସେହିପରି ମନ ହେଉ (ଫିଲିପ୍ପୀୟ ୨:୫) । ଆଜିର ବାକ୍ୟରେ ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯୀଶୁଙ୍କର କି ପ୍ରକାର ମନ ଥିଲା, ତା'ର ଗୋଟିଏ ଉଦାହରଣ ଆମେ ପାଠ କରୁ ।


ଦୁଃଖହାରୀ ଯୀଶୁ : ଯୀଶୁଙ୍କର ସେବାକାର୍ଯ୍ୟକୁ ଦେଖିଲେ, ଜଣାପଡେ ଯେ, ସେ ନିଜର ଖାଇବା ପିଇବା ଭୁଲି ଅନ୍ୟର ଦୁଃଖରେ ଠିଆ ହେଉଥିଲେ ଓ ଆବଶ୍ୟକ ପଡିଲେ ସେମାନଙ୍କର ଦୁଃଖକୁ ଦୂର କରୁଥିଲେ ଯେତେବେଳେ ସେ ଶବ ଶୋଭା ଯାତ୍ରାକୁ ଦେଖି ଜାଣିଲେ ଯେ ମୃତ ଯୁବକଟି ବିଧବା ମା'ର ଏକମାତ୍ର ପୁତ୍ର ବୋଲି, ସେତେବେଳେ ତାଙ୍କର ହୃଦୟ ତରଳି ଗଲା ଓ ସେ ଦୟାରେ ବିଗଳିତ ହୋଇ ତାଙ୍କର ଐଶ୍ୱରୀକ ଶକ୍ତି ଦ୍ଵାରା ଯୁବକକୁ ଜୀବିତ କରାଇଲେ ଓ ତାଙ୍କ ମା'ଙ୍କ ହାତରେ ସମର୍ପଣ କଲେ । ଏହା ଥିଲା ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯୀଶୁଙ୍କର ମନ। ମନୁଷ୍ୟ ମାତ୍ରେ ହିଁ ସ୍ୱାର୍ଥପର । ଆମେ ଏତେ ନିଜ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତିତ ଯେ, ଆମ ପାଖରେ ଅନ୍ୟ ପାଇଁ ସମୟ ନାହିଁ । କିନ୍ତୁ ଆମେ ଗର୍ବ କରୁ ଯେ, ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନ । ଏହା ଲଜ୍ଜ୍ୟାର ବିଷୟ ନୁହେଁ କି ? ଆମେ ହୁଏତ ମୃତ  ବ୍ୟକ୍ତିକୁ ଜୀବନ ଦେଇ ନ ପାରୁ, ମାତ୍ର ଅନ୍ୟର ଦୁଃଖରେ ସମଦୁଃଖୀ ହୋଇ କିଛି ତ ସାହାଯ୍ୟ କରିପାରିବା । 


ସୁସ୍ଥକାରୀ ଯୀଶୁ : ଯୀଶୁ ତାଙ୍କର ସେବାକାର୍ଯ୍ୟ ସମୟରେ କେବଳ ବାକ୍ୟ ପ୍ରଚାର କରୁ ନ ଥିଲେ, ସେ ଭୋକିଲା ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଖାଦ୍ୟ ଖୁଆଉ ଥିଲେ ଓ ଭୂତଗ୍ରସ୍ତ, ରୋଗଗ୍ରସ୍ତମାନଙ୍କୁ ସୁସ୍ଥ ମଧ୍ୟ କରୁଥିଲେ । ଏହା ଯୋହନ  ଡୁବକଙ୍କର ଶିଷ୍ୟମାନେ ଦେଖି ଯୋହନଙ୍କୁ ଜଣାଇଲେ । ଏ ବିଷୟ ଯୋହନ ଶୁଣିବା ପରେ ନିଜେ ନିଶ୍ଚିତ ହେବା ନିମନ୍ତେ ତାଙ୍କର ଶିଷ୍ୟମାନଙ୍କୁ ପଠାଇ ଜାଣିବାକୁ ଚାହିଁଲେ ଯେ "ଯାହାଙ୍କର ଆଗମନ ହେବ, ସେ ବ୍ୟକ୍ତି କି ଆପଣ, ଅବା ଆମ୍ଭେମାନେ ଅନ୍ୟ ଜଣଙ୍କ ଅପେକ୍ଷାରେ ରହିବୁ" ? ଯୀଶୁ ହଁ "ମୁଁ ସେହି ନ କହି" କହିଲେ, "ତୁମ୍ଭେ ଯାହା ଯାହା ଦେଖିଲ ଓ ଶୁଣିଲ, ସେହି ସବୁ ଯୋହନଙ୍କୁ ଜଣାଅ" । ଏହାର ଅର୍ଥ ମୋହର  ବାକ୍ୟ ଓ ମୋର କର୍ମ ମୋହର ପରିଚୟ ଦେବ । ମୁଁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବୋଲି କହିବାର ଆବଶ୍ୟତା ନାହିଁ । ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର ବାକ୍ୟ ଓ କାର୍ଯ୍ୟ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ମୁଁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କର ବୋଲି ପ୍ରକାଶ କରେ କି ?

ବିଶ୍ଵାସ ଓ ନମ୍ରତା

 ବିଶ୍ଵାସ ଓ ନମ୍ରତା 

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଲୁକ ୭:୧-୧୦


ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର ବିଶ୍ଵାସର ଗଭୀରତା କେତେ ? 


ଶତସେନାପତି ଜଣେ ଦାୟୀତ୍ଵ ସମ୍ପନ୍ନ ବ୍ୟକ୍ତି ତଥା ଶହ ଶହ ସେନାଙ୍କର ଅଧିପତି ହେଲେ ହେଁ, ତାଙ୍କର ଯୀଶୁଙ୍କ ପ୍ରତି ବିଶ୍ବାସ ଥିଲା ଓ ସେ ଜଣେ ନମ୍ର ଲୋକ ଥିଲେ । 



ବିଶ୍ବାସର ଜୀବନ : ଶତସେନାପତିଙ୍କର ବିଶ୍ଵାସ ଥିଲା ଯେ, ଯୀଶୁ ହିଁ ଏକମାତ୍ର ସୁସ୍ଥକାରୀ । ତେଣୁ ସେ ପ୍ରାଚୀନମାନଙ୍କୁ ଯୀଶୁଙ୍କ ନିକଟକୁ କହି ପଠେଇଲେ ଯେ, ତାଙ୍କର ଦାସ ଅସୁସ୍ଥ । ତାଙ୍କର ବିଶ୍ବାସ ଥିଲା ଯେ, ଯୀଶୁଙ୍କର ପଦେ କଥାରେ ତାଙ୍କ ଦାସ ସୁସ୍ଥ ହୋଇଯିବ ଆମେ କ'ଣ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଏହିଭଳି ବିଶ୍ଵାସ କରୁ ? ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯେ, ସିଦ୍ଧିଦାତା ଏହା ଆମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ବିଶ୍ଵାସ କରିବାକୁ ହେବ (ଏବ୍ରୀ ୧୨:୧) । ଶାସ୍ତ୍ରରେ ଆମେ ଦେଖୁ ନୋହ, ଅବ୍ରାହମ, ଇସହାକ, ଯାକୁବ, ଇତ୍ୟାଦି ସେମାନଙ୍କ ବିଶ୍ୱାସ ହେତୁ ଧାର୍ମିକ ଗଣିତ ହେଲେ । ବିଶ୍ୱାସୀ ବୀରମାନେ ବିଶ୍ଵାସ ଦ୍ଵାରା ଆଶୀର୍ବାଦ ପ୍ରାପ୍ତ ହେଲେ, ରାଜ୍ୟ ଜୟ କଲେ, ଧର୍ମ ସାଧନ କଲେ ଓ ପ୍ରତିଜ୍ଞାର ଫଳ ପ୍ରାପ୍ତ ହେଲେ । କାରଣ "ବିଶ୍ଵାସ ପ୍ରତ୍ୟାଶିତ ବିଷୟର ମୂଳଭୂମି ଓ ଅଦୃଶ୍ୟ ବିଷୟର  ନିଶ୍ଚିତ ଜ୍ଞାନ" (ଏବ୍ରୀ ୧୧:୧) । ହବକ୍କୂକ କହିଲେ, "ଧାର୍ମିକ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ଵାରା ବଞ୍ଚିବ" (୨:୪) । ସେଦିନ ଶତସେନାପତିଙ୍କ ବିଶ୍ଵାସର ପୁରସ୍କାର ସେ ପାଇଥିଲେ । 


ନମ୍ରତାର ଜୀବନ : ଶତସେନାପତି ଯୀଶୁଙ୍କୁ କହିଲା "ଆପଣ ଯେ ମୋ ଘରକୁ ଆସିବେ ଏମିତି ଯୋଗ୍ୟତା ମୋର ନାହିଁ" ଏହା ତାଙ୍କ ନମ୍ରତାର ପ୍ରମାଣ ଦେଇଥାଏ । ଯୀଶୁ ତାଙ୍କ ନମ୍ରତାରେ ଚମକ୍ରୃତ ହେଲେ ଏବଂ ଦାସଟିକୁ ସୁସ୍ଥ କରିଦେଲେ । ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିଶ୍ୱାସୀ ହିସାବରେ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର ନମ୍ରତା ହି ପ୍ରଧାନ ଓ ପ୍ରଥମ ଗୁଣ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ । ନମ୍ର ଲୋକ କୁ ଈଶ୍ବର ରକ୍ଷା କରିବେ (ଆୟୁବ ୨୨:୨୯) । ନମ୍ରତାର ଆଚରଣ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ କୋପ ନାଶ କରେ (୧ ବଂଶାବଳୀ ୩୨:୨୬) । ଯେ କେହି ନିଜକୁ ଉନ୍ନତି ଦେଖାଏ, ତାକୁ ନତ କରାଯିବ (ମାଥିଉ ୨୩:୧୨) । ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ନମ୍ରତାର ଚରମ ପ୍ରତୀକ । ଜଗତରେ ରହଣୀକାଳରେ ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ନମ୍ରତାର ଉଦାହରଣ ଦେଖାଇ ଦେଇ ଯାଇଛନ୍ତି । ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ସନ୍ତାନ ଓ ଗୁରୁ ହୋଇ ମଧ୍ଯ, ଶିଷ୍ୟମାନଙ୍କର ଗୋଡ଼ ଧୋଇ ଦେଲେ (ଯୋହନ ୧୩:୧୨-୧୪) । ଯେଉଁମାନେ ତାଙ୍କୁ ଚୋର ଭଳି ଧରିଲେ, ଚାବୁକ୍ ମାରିଲେ, ଛେପ ପକାଇଲେ, ବର୍ଚ୍ଛା ମାରିଲେ, କ୍ରୁଶରେ ଚଢ଼ାଇଲେ, ସେମାନଙ୍କୁ କ୍ଷମା କରିବା ପାଇଁ ସେ ପିତା ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ପ୍ରାର୍ଥନା କଲେ । (ଲୁକ ୨୩:୩୪) ପୁଣି କ୍ରୁଶୀୟ ମୃତ୍ୟୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନିଜକୁ ନମ୍ର କଲେ (ଫିଲିପ୍ପୀୟ ୨:୮) । ତେଣୁ ଆସନ୍ତୁ, ଆମେ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଆଦର୍ଶ ଭାବରେ ମାନି ନିଜକୁ ନମ୍ର କରି, ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ଲାଭ କରିବା ।