BN

ଆବାସ ତମ୍ବୁ

 ଆବାସ ତମ୍ବୁ 

ଆଜିର ଚିନ୍ତା


ଯାତ୍ରା ୨୬:୧-୩୭


ଈଶ୍ଵର ମନୁଷ୍ୟର ଉପାସନା ବାଞ୍ଛା କରନ୍ତି କି ? 


ଈଶ୍ଵର ଯେତେବେଳେ ମନୁଷ୍ୟକୁ ସୃଷ୍ଟି କଲେ, ସେତେବେଳେ ସେ ଆଶା କରିଥିଲେ ଯେ, ମନୁଷ୍ୟ ସହିତ ତାଙ୍କର ସହଭାଗିତା ରହିବ ଓ ମନୁଷ୍ୟ ତାଙ୍କର ସେବା କରିବ । ମାତ୍ର ମନୁଷ୍ୟ ଈଶ୍ୱରଙ୍କଠାରୁ ଦୂରକୁ ଦୂରକୁ ଚାଲିଗଲା, ହେଲେ ଈଶ୍ଵର ପୂର୍ବ ସମ୍ପର୍କକୁ ଫେରାଇ ଆଣିବାକୁ ସର୍ବଦା ଚେଷ୍ଟିତ । ତାହାର ପ୍ରମାଣ ଆମେ ଯାତ୍ରା ପୁସ୍ତକର ୨୫ ଅଧ୍ୟାୟରୁ ୪୦ ଅଧ୍ୟାୟ ମଧ୍ୟରେ ଦେଖିବାକୁ ପାଉ, ଯେଉଁ ସ୍ଥାନରେ ସ୍ଵଂୟ ଈଶ୍ଵର ମୋଶାଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ମନୁଷ୍ୟ ଓ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ଛିନ୍ନ ସମ୍ପର୍କକୁ "ଆବାସ ତମ୍ବୁ" ମାଧ୍ୟମରେ ପୁନଃ ସଂସ୍ଥାପନ କରିବାକୁ ପ୍ରୟାସ କରିଛନ୍ତି । ଆଜି ସେହି ଆବାସ ତମ୍ବୁ କ'ଣ ଓ ତା'ର ତାତ୍ପର୍ଯ୍ୟ କ'ଣ ତାହା ଆଲୋଚନା କରିବା । 


ଆବାସ ତମ୍ବୁର ତାତ୍ପର୍ଯ୍ୟ :


୧.  ଆବାସ ତମ୍ବୁ ବା ସମାଗମ ତମ୍ବୁ ଶବ୍ଦଟି ପ୍ରାୟତଃ ୧୩୦ ଥର ପୁରାତନ ନିୟମରେ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି । 


୨. ଆବାସ ତମ୍ବୁ ଶବ୍ଦଟିକୁ ଏବ୍ରୀ ଭାଷାରେ କୁହାଯାଏ  - ମିସ୍କାନ (Miskan) ଯାହାର ଅର୍ଥ ଇଂରାଜୀରେ (Dwelling) ବା ଆବାସ ବୋଲି ବୁଝାଯାଏ।  ତେଣୁ ତାହାକୁ ଆବାସତମ୍ବୁ ବୋଲି କୁହାଯାଏ । ଯେଉଁଠାରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଉପସ୍ଥିତି ସର୍ବଦା ବିଦ୍ୟମାନ । 


୩. ଏହାକୁ ମୋଶା ଓ ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କର ଭାମ୍ୟମାଣ ଉପାସନା ପୀଠ ବୋଲି ମଧ୍ୟ କୁହାଯାଏ । କାରଣ ସେହି ସମୟରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ  ନିମନ୍ତେ ସ୍ଥାୟୀ ଉପାସନା ପିଠ ନ ଥିଲା । 


୪. ଅନେକଙ୍କ ମତ ଯେ, ଏହି ଅସ୍ଥାୟୀ ଉପାସନା ପୀଠଟି ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଯିରୁଶାଲମ ମନ୍ଦିରର ଛାୟା ଚିତ୍ର ଭାବରେ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଥିଲା 


୫. ଏହା ନୂତନ ନିୟମର ପରିତ୍ରାଣ ନିମନ୍ତେ ଯୀଶୁଙ୍କର ମଧ୍ୟସ୍ଥତାକୁ ମଧ୍ୟ ଛାୟା ରୂପରେ ପ୍ରକାଶ କରୁଥିଲା । 


ଆବାସ ତମ୍ବୁର ଆବଶ୍ୟକତା : 


ଈଶ୍ଵର ମୋଶାଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଆବାସ ତମ୍ବୁ ସ୍ଥାପନ କରିବାକୁ କହିବାର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ହେଉଛି, ଯେପରି ତାଙ୍କର ମନୋନୀତ ଲୋକମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଉପାସନା ନିମନ୍ତେ ଏଣେ ତେଣେ ଭ୍ରମଣ ନ କରି, ଗୋଟିଏ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସ୍ଥାନରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କର ସେବାକରିବେ ଓ ସ୍ୱୟଂ ଈଶ୍ଵର ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଅଧିଷ୍ଠାନ କରି ବାସ କରିବେ । ମନୁଷ୍ୟ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ଓ ସ୍ଵତନ୍ତ୍ର ଭାବରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ସାନ୍ନିଧ୍ୟକୁ ଅନୁଭବ କରି, ତାହାଙ୍କର ସେବା କରୁ ବୋଲି ଈଶ୍ଵର ଆଶା କରନ୍ତି । ଆମେ ସେହି ସତ୍ୟ ଓ ଜୀବିତ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଉପାସନା କିପରି ଭାବରେ କରୁଛୁ ?


ଜୀବନଦାୟକ ରୋଟୀ ଓ ଜୀବନ୍ତ ପ୍ରଦୀପ

 ଜୀବନଦାୟକ ରୋଟୀ ଓ ଜୀବନ୍ତ ପ୍ରଦୀପ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା


ଯାତ୍ରା ୨୫:୨୩-୪୦


ମୁଁ ଜୀବନ ଦାୟକ ରୋଟୀର ଅଂଶୀ ହୋଇଛି କି ? 


ସମାଗମ ତମ୍ଭୁ ତିଆରି କରିବା ନିମନ୍ତେ ଈଶ୍ଵର ମୋଶାଙ୍କୁ ପର୍ବତ ଉପରେ ଏକ ନମୁନା ଦେଖାଇ ଦେଲେ । ଏହି ତମ୍ଭୁର ପ୍ରଥମ ଭାଗକୁ ପବିତ୍ର ସ୍ଥାନ ଓ ଦ୍ଵିତୀୟ ଭାଗକୁ ମହାପବିତ୍ର ସ୍ଥାନ କୁହାଯାଉଥିଲା । ଏହି ଦୁଇଟି ଭାଗର ମଝିରେ ଏକ ବିଚ୍ଛେଦ ବସ୍ତ୍ର (ଯବନିକା) ଥିଲା । ମହାପବିତ୍ର ସ୍ଥାନରେ ନିୟମ ସିନ୍ଦୁକ ଓ ସୁବର୍ଣ୍ଣ ଧୂପବେଦୀ ଥିଲା । ମାତ୍ର ପବିତ୍ର ସ୍ଥାନରେ ମେଜ ଓ ଦର୍ଶନ ରୋଟୀ ଏବଂ ଦୀପବୃକ୍ଷ ରଖାଯାଇଥିଲା । 


ମେଜ ଓ ଦର୍ଶନୀୟ ରୋଟୀ: 

ଶୀଟିମ୍ କାଷ୍ଠରେ ତିଆରି ସୁବର୍ଣ୍ଣ ମଣ୍ଡିତ ମେଜ ଉପରେ ଥିବା ସୁବର୍ଣ୍ଣ ଥାଳୀରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦିନ ବାରଟି ଦର୍ଶନୀୟ ରୋଟି ରଖାଯାଇଥିଲା (ଯାତ୍ରା ୬:୩୦) । ବାରଟି ରୋଟି ଇସ୍ରାଏଲର ବାର ଗୋଷ୍ଠୀକୁ ସୂଚିତ କରୁଥିଲା । ଏହି ରୋଟୀ ପ୍ରକାଶ କରୁଥିଲା ଯେ, ଈଶ୍ଵର ଆମର ଯତ୍ନ ଓ ତତ୍ତ୍ଵ ନିଅନ୍ତି । ମରଣଶୀଳ ମନୁଷ୍ୟ ପାଇଁ ଈଶ୍ଵର ସ୍ଵର୍ଗରୁ ଜୀବନ୍ତ ଆହାର ପ୍ରଦାନ କରିଛନ୍ତି । ଯେ ଏହି ରୋଟି ଭୋଜନ କରେ ସେ  ଅନନ୍ତକାଳ ଜୀବିତ ରହିବ (ଯୋହନ ୬:୫୧) । କ୍ରୂଶ ରୂପକ ମେଜରେ ସଜ୍ଜିତ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଯୀଶୁଙ୍କ ଖଣ୍ଡ ବିଖଣ୍ଡିତ ଶରୀର ରୂପକ ଦର୍ଶନୀ ରୋଟୀରେ ଆମର ବିଶ୍ବାସ ଅଛି କି ? 


ଦୀପବୃକ୍ଷ ଓ ପ୍ରଦୀପ : 

ମୋଶାଙ୍କୁ ସଦାପ୍ରଭୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଲେ ନିର୍ମଳ ସୁବର୍ଣ୍ଣରେ ଦୀପବୃକ୍ଷ ନିର୍ମାଣ କରିବ। ସୁନ୍ଦର କାରୁ କାର୍ଯ୍ୟ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଦୀପ ବୃକ୍ଷରେ ସାତଟି ଦୀପଧାର ରହିବ । ଏଥିରେ ଥିବା ସପ୍ତ ଦୀପକୁ ଜ୍ଵଳାଇଲେ ତହିଁର ସମ୍ମୁଖରେ ଆଲୁଅ ହେବ । 


ଏହି ସପ୍ତ ଦୀପରେ ସଜ୍ଜିତ ଦୀପବୃକ୍ଷ ପ୍ରଭୁଯୀଶୁଙ୍କୁ ବୁଝାଏ । ପ୍ରଭୁଯୀଶୁ କହିଛନ୍ତି "ମୁଁ ଜଗତର ଜ୍ୟୋତି" (ଯୋହନ ୮:୧୨) । ସେ ଜଗତର ପାପର ଅନ୍ଧାରକୁ ଦୂର କରି ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କୁ ଜୀବନର ଜ୍ୟୋତି ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି । ସାଧୁ ଯୋହନ ପତ୍ମସ୍ ଦ୍ଵୀପରେ ସପ୍ତ ସୁବର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦୀପକୁ  ଦର୍ଶନରେ ଦେଖିଥିଲେ । ସେଥିର ମଧ୍ୟସ୍ଥଳରେ ମନୁଷ୍ୟ ପୁତ୍ରଙ୍କ ସଦୃଶ୍ୟ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି। ଯାହାଙ୍କ ମୁଖ ମଧ୍ୟାହ୍ନକାଳୀନ ସୂର୍ଯ୍ୟପରି ତେଜମୟ (ପ୍ରକାଶିତ ୧:୧୨;୧୩:୧୬) । ଆହୁରି ମଧ୍ୟ ଏହି ସପ୍ତ ପ୍ରଦୀପ ସପ୍ତ ମଣ୍ଡଳୀକୁ ସୂଚିତ କରି (ପ୍ରକାଶିତ ୧:୨୦) । ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ କହନ୍ତି "ତୁମ୍ଭେମାନେ ଜଗତର ଜ୍ୟୋତି" (ମାଥିଉ ୫:୧୪) । ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଆମ ଜୀବନ ଦୀପକୁ ପ୍ରଜ୍ବଳିତ କରିଛନ୍ତି କି ? ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଆଲୋକରେ ଆମେ ଆଜି ଆଲୋକିତ କି ? 



ଚୁକ୍ତିର ନିଶ୍ଚିତତା

 ଚୁକ୍ତିର ନିଶ୍ଚିତତା


ଆଜିର ଚିନ୍ତା


ଯାତ୍ରା ୨୪:୧-୧୮


ମୁଁ ଯୀଶୁଙ୍କ ପବିତ୍ର ରକ୍ତରେ ନିଜକୁ ଧୌତ ଓ ପରିଷ୍କୃତ କରିଛି କି ? 


ସଦାପ୍ରଭୁ ମୋଶାଙ୍କୁ ପର୍ବତ ଉପରକୁ ଡାକି ଇସ୍ରାଏଲ ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଜଣାଇବା ନିମନ୍ତେ ଅନେକ ବାକ୍ୟ ଓ ଶାସନର ବିଷୟ ପ୍ରକାଶ କଲେ । ମୋଶା ଲୋକମାନଙ୍କୁ ତାହା ଜଣାଇବାରୁ ସେମାନେ ତାହା ପାଳନ କରିବା ପାଇଁ ନିଜର ସ୍ଵୀକୃତି ପ୍ରକାଶ କଲେ । ପୁଣି ମୋଶା ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କର ସମସ୍ତ ବାକ୍ୟକୁ ଲେଖି ରଖିଲେ । 


ନିୟମର ରକ୍ତ : 

ମୋଶା ପର୍ବତ ତଳେ ଗୋଟିଏ ଯଜ୍ଞ ବେଦି ନିର୍ମାଣ କରି ଯୁବାମାନଙ୍କୁ ପଠାଇ ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ବଳିଦାନ କଲେ । ସେହି ବଳିର ରକ୍ତ ନେଇ ସେ ଲୋକମାନଙ୍କ ଉପରେ ଛିଞ୍ଚି କହିଲେ, ସଦାପ୍ରଭୁ ତୁମ୍ଭମାନଙ୍କ ସହିତ ଏହି ସମସ୍ତ ବାକ୍ୟ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଯେଉଁ ନିୟମ ବା ଚୁକ୍ତି କରିଛନ୍ତି, ସେହି ନିୟମର ରକ୍ତ ଏହି । ରକ୍ତପାତ ବିନା ପାପମୋଚନ ହୁଏ ନାହିଁ (ଏବ୍ରୀ ୯:୧୯-୨୨) । ପୁରାତନ ନିୟମରେ ଯେପରି ଗୋଟିଏ ନିଖୁନ୍ତ ପଶୁର ବଳିଦାନଦ୍ଵାରା ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିର ପାପମୋଚନ ହୁଏ,ସେହିପରି ଯୀଶୁଖ୍ରୀଷ୍ଟ ନିଖୁନ୍ତ ମେଷଶାବକ ସଦୃଶ୍ୟ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର ପାପ ନିମନ୍ତେ କ୍ରୁଶ ଉପରେ ଆପଣାର ରକ୍ତ ଢାଳି ଦେଇ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ପାପରୁ କ୍ଷମା ପ୍ରଦାନ କଲେ ଓ ପିତାଙ୍କ ସହିତ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ପୁନଃମିଳିତ କଲେ । ସେ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ସହିତ ଏକ ନିୟମ ବା ଚୁକ୍ତି କଲେ । ଯେତେବେଳେ ଜଣେ ପାପୀ ଅନୁତାପ ସହ ନିଜର ପାପକୁ ଯୀଶୁଙ୍କ ନିକଟରେ ସ୍ବୀକାର କରେ, ସେତେବେଳେ ସେ ପରିତ୍ରାଣ ପାଏ । 


ନିୟମ ପୁସ୍ତକ :

 ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରଦତ୍ତ ସମସ୍ତ ଆଜ୍ଞା, ବିଧି ଓ ଶାସନ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ବାକ୍ୟକୁ ମୋଶା ଲୋକମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ନିୟମ ପୁସ୍ତକରୁ ପାଠ କରି ଶୁଣାଇବା ପରେ ଲୋକମାନେ କହିଲେ, ସଦାପ୍ରଭୁ ଯାହା ଯାହା କହିଛନ୍ତି ଆମ୍ଭେମାନେ ତାହା ପାଳନ କରିବା ଓ ଆଜ୍ଞାବହ ହେବା । ଲୋକମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଆଜ୍ଞା ପାଳନ କରିବା ପାଇଁ ଶପଥ କରିବା ପରେ, ସେହି ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ରକ୍ତ ଦ୍ଵାରା ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ସହ ସେମାନଙ୍କ ନିୟମ ବା ଚୁକ୍ତିକୁ  ମୁଦ୍ରାଙ୍କିତ କରାଗଲା । ଈଶ୍ଵର ଆମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ପାପର ଅନନ୍ତ ବିନାଶରୁ ମୁକ୍ତ କରି ରକ୍ଷା କରିବା ଲାଗି ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ରକ୍ତ ଦ୍ଵାରା ଭଗ୍ନ ହୋଇଥିବା ସମ୍ପର୍କକୁ ପୁନଃସ୍ଥାପନ କରିବା ଲାଗି, ନୂତନ ଚୁକ୍ତି ବା ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଈଶ୍ଵର ତାଙ୍କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଗୁଡିକୁ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ମନ ଓ ହୃଦୟରେ ସ୍ଥାନିତ କରିବାକୁ ପ୍ରତିଜ୍ଞା ଦେଇଛନ୍ତି । ଆଜି ଆମ୍ଭେମାନେ ତାଙ୍କର ସେହି ଚୁକ୍ତିରେ ନିଜକୁ ସାମିଲ କରି, ତାଙ୍କର ଆଜ୍ଞାଗୁଡ଼ିକ ପାଳନ କରିବାକୁ ମନୋଯୋଗୀ ହୋଇଛୁ କି ? 

ପର୍ବ ପାଳନ

 ପର୍ବ ପାଳନ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଯାତ୍ରା ୨୩:୧୦-୧୯


ପର୍ବ ପାଳନ ସମୟରେ ମୁଁ ତାହାର ଗୁରୁତ୍ୱକୁ ବୁଝି ପାଳନ କରେ କି ? 

ସଦାପ୍ରଭୁ ପରମେଶ୍ୱର ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କୁ ଛଅ ଦିନ କର୍ମ କରି ସପ୍ତମ ଦିନ ବିଶ୍ରାମ କରିବା ପାଇଁ ମୋଶାଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଆଜ୍ଞା ଦେଇଥିଲେ । ଏହାର କାରଣ ବିଶ୍ରାମ ସମସ୍ତଙ୍କ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପକ୍ଷେ ହିତଜନକ । ଏହାପରେ ପରେଶ୍ବର ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କୁ ୩ଟି ପର୍ବ ପାଳନ କରିବା ପାଇଁ ଆଜ୍ଞା ଦେଇଥିଲେ । 


୧. ତାଡିଶୁନ୍ୟ ରୋଟିର ପର୍ବ :

 ଏହି ପର୍ବ ଆବୀବ୍ ମାସର ଏକ ନିରୂପିତ ଦିନରେ ୭ ଦିନ ଧରି ପାଳନ କରାଯାଏ (ଯାତ୍ରା ୧୨:୧୭) । ଏହାକୁ ମଧ୍ୟ "ନିସ୍ତାରପର୍ବ" କୁହାଯାଏ । ଏହାଦ୍ବାରା ସେମାନେ ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ମିସର ଦେଶର ଦାସତ୍ୱ ବନ୍ଧନରୁ କି ପ୍ରକାର ମୁକ୍ତ ହୋଇଥିଲେ ତାହା ସ୍ମରଣ କରନ୍ତି । ତାଡ଼ି ବା ଖମୀରକୁ ପାପ ସହିତ ତୁଳନା କରାଯାଇଛି । ପାପ ଯାହାର ଜୀବନରେ ପ୍ରବେଶ କରେ ତାକୁ ବିନାଶ ପଥରେ ନେଇଯାଏ । ତାଡ଼ିଶୁନ୍ୟ ରୋଟୀ ଅନୁତାପ ବା ପାପଶୂନ୍ୟ ଜୀବନକୁ ବୁଝାଏ । ଈଶ୍ଵର ଆମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ପାପର ଦାସତ୍ୱ ବନ୍ଧନରୁ ମୁକ୍ତ କରି ତାଙ୍କର ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଜା କରି ପରିତ୍ରାଣ ଅଂଶୀ କରାଇଛନ୍ତି, ତାହାକୁ ସ୍ମରଣ କରିବା ଏକ ଆନନ୍ଦର ବିଷୟ । 


୨. ଶସ୍ୟ ଛେଦନ ପର୍ବ : 

ଏହି ପର୍ବ ପାଳନ କରିବାକୁ ଯାଇ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନେ କୃଷିକାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ଵାରା ଅମଳ କରିବା ସମୟରେ ପ୍ରଥମ କଟା ଶସ୍ୟର ଏକ ବିଡ଼ା ଯାଜକଙ୍କ ପାଖକୁ ଆଣିବେ ଓ ଯାଜକ ତାହା ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଉତ୍ସର୍ଗ କରିବେ (ଯାତ୍ରା ୩୪:୨୨) । କାରଣ ପରମେଶ୍ୱର ବୃଷ୍ଟି ଦେଇ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଫଳ ଉତ୍ପନ କରିବା ପାଇଁ ଯେଉଁ ଅନୁଗ୍ରହ କରିଛନ୍ତି, ତାହାର ପ୍ରଥମ ଅଂଶ ଆମ୍ଭେମାନେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଉତ୍ସର୍ଗ କରିବା ଉଚିତ୍ । ଯାହାଦ୍ଵାରା ଈଶ୍ଵର ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର ପରିଶ୍ରମ ଉପରେ ଓ କ୍ଷେତ୍ର ଉପରେ ଆଶୀର୍ବାଦ କରି, ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ଆବଶ୍ୟକତା ଯୋଗାଇବେ। କେବଳ କୃଷିକାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ନୁହେଁ ମାତ୍ର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିଶ୍ୱସୀମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଗୌରବ ଦେଇ ଆୟର ପ୍ରଥମ ଅଂଶ ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ । 


୩. ଫଳ ସଞ୍ଚୟର ପର୍ବ : 

ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନେ ବର୍ଷର ଶେଷ ଭାଗରେ ଫଳ ସଞ୍ଚୟ ପର୍ବ ପାଳନ କରିଥାନ୍ତି । ସେମାନେ କ୍ଷେତ୍ରର ଉତ୍ପନ କରାଯାଇଥିବା ଶସ୍ୟକୁ ସଂଗ୍ରହ କରି ଗୃହକୁ ଆଣିବା ପରେ ବୃକ୍ଷର ଫଳ, ଖଜୁରୀ ବାହୁଙ୍ଗା, ବାଇଶି ବୃକ୍ଷ ନେଇ ଆନନ୍ଦ କରିଥାନ୍ତି (ଦ୍ଵୀ. ବିବରଣ ୧୪:୨୧) । ଏହାଦ୍ବାରା ସେମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଆଶୀର୍ବାଦକୁ ସ୍ମରଣ କରି ଆନନ୍ଦ ଉତ୍ସବ ପାଳନ କରନ୍ତି । ପରମେଶ୍ୱର ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କୁ ଭୂମିର ପ୍ରଥମ ଜାତ ଫଳ ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କ ଗୃହକୁ ଆଣିବାକୁ ଆଜ୍ଞା ଦେଇଥିଲେ । ଆଜି ଆମ୍ଭେମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଆଶୀର୍ବାଦକୁ ସ୍ମରଣ କରି ତାଙ୍କୁ କିପ୍ରକାର ପ୍ରତିଦାନ ଦେଉଛୁ ?

ନୈତିକ ଦାୟିତ୍ବ

 ନୈତିକ ଦାୟିତ୍ବ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଯାତ୍ରା - ୨୨:୧୬-୨୪:୯

ମୋ' ମଣ୍ଡଳୀର ଅଭିବୃଦ୍ଧିରେ ମୋର ଯୋଗଦାନ କିପରି ?


ପରମେଶ୍ୱର ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କର ସାମାଜିକ ଜୀବନରେ ଥିବା କର୍ତ୍ତବ୍ୟକୁ ପାଳନ କରିବା ପାଇଁ ଏହି ଅଂଶରେ ସ୍ମରଣ କରାଇ ଦେଇଛନ୍ତି । ସମାଜ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ଆମ୍ଭମାନଙ୍କର ଦାୟିତ୍ବକୁ ଆମ୍ଭେମାନେ କିପ୍ରକାର ଭାବରେ ସଂପାଦନ କରି ସାମାଜିକ ଶୃଙ୍ଖଳା ଓ ନିଜର ସହିତ ଅନ୍ୟର ମଙ୍ଗଳ ସାଧନ କରିପାରିବା ତାହା ଈଶ୍ଵର ଶିକ୍ଷା ଦେଇଛନ୍ତି । 


ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଅପରାଧ : ଯଦି ଜଣେ ମନୁଷ୍ୟ ଅସଙ୍ଗତ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ ବା ସଦାପ୍ରଭୁ ଯାହା ଘୃଣା କରନ୍ତି, ସେ ପ୍ରକାର କାର୍ଯ୍ୟ କରେ କିମ୍ବା ସଦାପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଛାଡ଼ି ଅନ୍ୟ ଦେବତାର ନିକଟରେ ବଳିଦାନ କରେ, ତେବେ ତାହା ସତ୍ୟ, ଜୀବିତ ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଏକ ଦଣ୍ଡନୀୟ ଅପରାଧ ଅଟେ (ଗାଲାତୀୟ ୧:୬-୯) । ତେଣୁ ସମାଜରେ ଆମ୍ଭେମାନେ ନୈତିକ ମୂଲ୍ୟବୋଧକୁ ଗୁରୁତ୍ଵ ଦେଇ ନିଜର ଜୀବନକୁ ସୁଧାରି ଉପଯୁକ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ସହ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଜୀବନରେ ପ୍ରଥମ ଓ ପ୍ରଧାନ ସ୍ଥାନ ଦେବା ଉଚିତ୍ । 


ସହମାନବ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଅପରାଧ : ଆମ୍ଭେମାନେ ସମାଜରେ ବାସ କରୁଥିବା ସମୟରେ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କ ଜୀବନରେ ମାନବିକତାର ଗୁଣଗୁଡ଼ିକ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ । ଯଦି ଆମ୍ଭେମାନେ ଅମାନବୀୟ ବ୍ୟବହାର କରୁ, ପରମେଶ୍ୱର ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରାର୍ଥନା ଶୁଣି ଆମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ଦଣ୍ଡିତ କରିବେ (ଯିରିମିୟ ୭:୫-୭) । କାରଣ ଯେ ଦୟା କରେ ନାହିଁ, ସେ ନିର୍ଦ୍ଧୟରୂପେ ବିଚରିତ ହେବ (ଯାକୁବ ୨:୧୩) । ବିଧବା, ଦରିଦ୍ର, ଅଭାବଗ୍ରସ୍ତ ପାଇଁ ଈଶ୍ୱର ଗଭୀର ଦୟା, ଓ ପ୍ରେମ ପ୍ରକାଶ କରନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ଆଜି ଆମ୍ଭେମାନେ ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରତି କିପ୍ରକାର ବ୍ୟବହାର କରୁଛୁ, ତାହା ଚିନ୍ତା କରିବା । 


ଈଶ୍ୱରଙ୍କୁ ଓ ଆଇନ୍ କୁ ସମ୍ମାନ ଦେବା : ଆମ୍ଭେମାନେ ସର୍ବଦା ପରମେଶ୍ବରଙ୍କ ଆଜ୍ଞାକୁ ଜୀବନରେ ପାଳନ କରି ତାଙ୍କୁ ଓ ତାଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରଦତ୍ତ ନିୟମ ବା ଆଇନ୍ କୁ ସମ୍ମାନ ଦେବା ଉଚିତ୍ । ନିଜର ପ୍ରଥମ ଜାତ ପୁତ୍ରମାନଙ୍କୁ ତାଙ୍କରି ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଉତ୍ସର୍ଗ କରିବା ଉଚିତ୍ । ପୁଣି ଅନ୍ୟାୟ ଭାବରେ ଦରିଦ୍ର ବିରୁଦ୍ଧରେ ଯାଉଥିବା ଦୁଷ୍ଟକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା । ଜଣେ ବିଶ୍ୱାସୀ ଭାବରେ କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ଲାଞ୍ଚ ନେବା ଅନୁଚିତ୍ ଅଟେ । କାରଣ ଈଶ୍ଵର ସମସ୍ତ ବିଷୟ ଦେଖୁଛନ୍ତି । ସେ ମୁଖାପେକ୍ଷା ନ କରି ପ୍ରତ୍ୟେକ ଲୋକର କର୍ମନୁସାରେ ବିଚାର କରିବେ (୧ ପିତର ୧:୧୭) । ପୁଣି ମିଥ୍ୟା ବିଷୟରୁ ନିଜକୁ ଦୂରେଇ ରଖିବା ସହ ଦୟା ଓ ନ୍ୟାୟସଙ୍ଗତ ଅନ୍ୟ ପ୍ରତି ବ୍ୟବହାର କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ।