BN

ବ୍ୟବସ୍ଥା ସହ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସମ୍ପର୍କ କଣ??

 ବ୍ୟବସ୍ଥା ସହ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସମ୍ପର୍କ ।


 ମୋଶାଙ୍କ ବ୍ୟବସ୍ଥା ସହିତ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସମ୍ପର୍କର ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ବିବରଣ:


(୧) ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବ୍ୟବସ୍ଥାଧୀନ ହୋଇଥିଲେ (ଗାଲାତୀୟ ୪:୪) ।



(୨) ସେ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରତି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଆଜ୍ଞାବହ ହୋଇ ଜୀବନ ଯାପନ କଲେ (ମାଥିଉ ୧୭:୫; ଯୋହନ ୮:୪୬; ୧ମ ପିତର ୨:୨୧-୨୩) ।


(୩) ଯିହୁଦୀମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ସେ ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଜଣେ ମନ୍ତ୍ରୀ ଥିଲେ, ସେ ରାବ୍ବି ମାନଙ୍କର ଅତ୍ୟାଧୁନିକତାରୁ ମୁକ୍ତ କରି, ସେମାନଙ୍କ ଉପରେ ଲାଗୁ କରୁଥିଲେ ଯେଉଁମାନେ ଏହାକୁ ପାଳନ କରିବାକୁ ସ୍ଵୀକାର କରୁଥିଲେ । (ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ ଲୂକ ୧୦:୨୫-୩୭), କିନ୍ତୁ

ମୋଶାଙ୍କ ଚୁକ୍ତି ଅଧୀନରେ ପିତୃପୁରୁଷଙ୍କ ନିକଟରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପ୍ରତିଜ୍ଞାକୁ ଦୃଢ କରୁଥିଲେ (ରୋମୀୟ ୧୫:୮; ଯାତ୍ରା ୧୯:୫) |


(୪) ସେ ତାହାଙ୍କ ପବିତ୍ର ଜୀବନ ଏବଂ ବଳିଦାନର ମୃତ୍ୟୁ ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ସଫଳ କଲେ (ଏବ୍ରୀ ୯:୧୧-୨୮) ।

 

(୫) ସେ, ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଅଭିଶାପ ବହନ କଲେ, ଯାହା ଦ୍ବାରା ଯେଉଁମାନେ ବିଶ୍ବାସ କରନ୍ତି (ଗାଲାତୀୟ ୩:୧୩-୧୪) ସେମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଅବ୍ରହାମଙ୍କୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଚୁକ୍ତି (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୧୨:୨) ସଫଳ ହୁଏ ।


(୬) ସେ ଆପଣା ଉଦ୍ଧାରର କାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ୱାରା ଯେଉଁମାନେ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି ସେମାନଙ୍କୁ ବ୍ୟବସ୍ଥାଧୀନ ଦାସତ୍ୱରୁ ପୁତ୍ରତ୍ୱର ସ୍ଥାନକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତର କଲେ (ଗାଲାତୀୟ ୪:୧-୭) ।


(୭) ସେ ଆପଣା ରକ୍ତ ଦ୍ୱାରା ନୂତନ ଚୁକ୍ତିର (ଏବ୍ରୀ ୮:୮ ) ନିଶ୍ଚିତତା ଏବଂ ଅନୁଗ୍ରହର ମଧ୍ୟସ୍ଥ ହେଲେ ଯେଉଁଠାରେ ସମସ୍ତ ବିଶ୍ୱାସୀ ଭରସା କରନ୍ତି (ରୋମୀୟ ୫:୨), ତେଣୁ ପବିତ୍ର ଆତ୍ମାଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଧାର୍ମିକ ଜୀବନ ଯାପନ କରି  "ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ବ୍ୟବସ୍ଥା" ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିପାରିଥିଲେ ।


ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କ ପ୍ରତିଜ୍ଞା

 ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କ ପ୍ରତିଜ୍ଞା

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଯିରିମିୟ ୩୧:୧-୨୨

ଆଜି ସଦାପ୍ରଭୁ ମୋର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଜୀବନର ପ୍ରଭୁ ହୋଇପାରିଛନ୍ତି କି ?


ଅନ୍ତିମ କାଳରେ (୩୦:୨୪;୩୧:୧) ସମୁଦାୟ ଇସ୍ରାଏଲ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଲୋକ ହେବେ ଓ ଈଶ୍ଵର ସେମାନଙ୍କ ଈଶ୍ଵର ହେବେ, ଏହା ଏହି ଅଧ୍ୟାୟରେ କୁହାଯାଏ । ଯେଉଁମାନେ ଯାକୁବର ସଙ୍କଟ କାଳରୁ (୩୦:୭) ଉଦ୍ଧାର ପାଇବେ, ସେମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ଓ ବିଶ୍ରାମ, ସେମାନଙ୍କ ମଶୀହ ଯୀଶୁଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କଠାରେ ପାଇବେ (୨ପଦ) ।


ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବିଶ୍ଵସ୍ତତା (୩-୬ ପଦ) : 

ଇସ୍ରାଏଲ ପ୍ରତି ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ବିଶ୍ଵସ୍ତତା ତାଙ୍କର ଅନନ୍ତକାଳୀନ ପ୍ରେମ ଉପରେ ପର୍ଯ୍ୟବେସିତ (୩ପଦ) ଏହି ପଦ ଇସ୍ରାଏଲ ସମ୍ପର୍କରେ କୁହାଯାଇଥିଲେ ସୁଦ୍ଧା ପ୍ରତ୍ୟକ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିଶ୍ବାସୀମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ (ଯୋହନ ୩:୧୬; ରୋମୀ ୫:୮)  । ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ସ୍ନେହପୂର୍ଣ୍ଣ କରୁଣା ହେତୁ ଯାକୁବ ସଙ୍କଟ କାଳରେ ଅର୍ଥାତ ୭ବର୍ଷର କ୍ଳେଶ ଓ ମହାକ୍ଳେଶର ସମୟରେ ଇସ୍ରାଏଲ ମନପରିବର୍ତ୍ତିତ କରି ମସୀହଙ୍କୁ ଗ୍ରହଣ କରିବେ ଓ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ନିକଟକୁ ଫେରି ଆସିବେ । 


ଆନନ୍ଦପୂର୍ଣ୍ଣ ପୁନଃସ୍ଥାପନ (୭-୧୪ପଦ) : 

ମେ ୧୪, ୧୯୪୮ ରେ ଏକ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ ହୋଇଥିଲା, ଯେତେବେଳେ ଇସ୍ରାଏଲ ଏକ ଯିହୁଦୀ ଦେଶ ରୂପେ ଆତ୍ମ ପ୍ରକାଶ କଲା । ଏହିଦିନ ଯିଶାଇୟ ୬୬:୮ ସଫଳ ହେଲା ବୋଲି କୁହାଯାଏ । ଅବଶ୍ୟ ଅବିଶ୍ଵାସ ମଧ୍ୟରେ ଇସ୍ରାଏଲର ଏକତ୍ରୀକରଣ ଘଟିଛି, କିନ୍ତୁ ଯେତବେଳେ ସେମାନେ ଯିହୋବାଙ୍କଠାରେ ଓ ସେମାନଙ୍କ ମଶୀହଙ୍କଠାରେ ବିଶ୍ଵାସ କରିବେ, ଏଠାରେ ବର୍ଣ୍ଣିତ ଭାବବାଣୀ ସମୂହ ସଫଳ ହେବ । 


ରାହେଲଙ୍କ କ୍ରନ୍ଦନ (୧୫-୨୨ପଦ) :

ଯୀଶୁଙ୍କ ଜନ୍ମ ପରେ ହେରୋଦ ରାଜା ୨ ବର୍ଷ ଓ ତା' ଠାରୁ କମ୍ ବୟସର ବାଳକମାନଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରିବା ପ୍ରସଙ୍କରେ ମାଥିଉ ଲେଖନ୍ତି (ମାଥିଉ ୨:୧୭) । ରାହେଲ ଯୋଷେଫ ଓ ବିନ୍ୟାମୀନଙ୍କ ମାତା ଥିଲେ ଓ ରାମାରେ କବର ପାଇଥିଲେ । ଯିରିମିୟ ଏଠାରେ କବ୍ୟିକ ଓ କାଳ୍ପନିକ ରାହେଲଙ୍କ ବିଷୟରେ କହନ୍ତି, ଯେ କି ସମାଧିରୁ ଉଠି ନିର୍ବାସନରେ ଥିବା ଯିହୁଦାର ଲୋକଙ୍କ ନିମନ୍ତେ କାନ୍ଦୁଛନ୍ତି ଓ ସାନ୍ତ୍ଵନାବାଣୀ ଶୁଣିବାକୁ ଅନିଚ୍ଛୁକ ଅଟନ୍ତି । ମାଥିଉ ଶିଶୁ ପୁତ୍ରମାନଙ୍କୁ ହରାଇଥିବା ଯିହୁଦୀ ମାତାମାନଙ୍କ କ୍ରନ୍ଦନକୁ ରାହେଲଙ୍କ କ୍ରନ୍ଦନ ସହିତ ତୁଳନା କରନ୍ତି ।


"ଯୀଶୁ ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ", ଏହାର ଅର୍ଥ କଣ?

 What is the Meaning of Jesus is Son of God?









ନୂତନ ନିୟମର ସତରଟି ପଦ ଯୀଶୁଙ୍କୁ “ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ” ଭାବରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରେ |  କିନ୍ତୁ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠେ, ଯଦି ଦାଉଦ ଯୀଶୁଠାରୁ ୧୦୦୦ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ବଞ୍ଚିଥିଲେ, ତେବେ ସେ କିପରି ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ ହୋଇପାରିବେ? ଉତ୍ତର ହେଉଛି ଯେ ଯୀଶୁ (ଖ୍ରୀଷ୍ଟ) ଦାଉଦଙ୍କ ବଂଶର ଭବିଷ୍ୟବାଣୀ ପୂରଣ କରିଥିଲେ (୨ ଶାମୁୟେଲ ୭:୧୨-୧୬) |  ଯୀଶୁ ହେଉଛନ୍ତି ପ୍ରତିଜ୍ଞାତ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ, ଯାହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ସେ ଦାଉଦଙ୍କ ବଂଶର ହେବା ଆବଶ୍ୟକ |  ମାଥିଉ ୧ ପର୍ବର ବଂଶାନୁକ୍ରମିକ ପ୍ରମାଣ ଦେଇଥାଏ ଯେ ଯୀଶୁ, ତାଙ୍କ ମାନବିକତାରେ, ଅବ୍ରହାମ ଏବଂ ଦାଉଦଙ୍କ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ବଂଶଧର ଥିଲେ, ଓ ଯୋଷେଫ ଆଇନଗତ ପିତା ଥିଲେ |  ଲୂକ ୩ ପର୍ବରେ ଥିବା ବଂଶାନୁକ୍ରମିକତା ତାଙ୍କ ମାତା ମରିୟମଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ଯୀଶୁଙ୍କ ବଂଶ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରେ |  ଯୋଷେଫଙ୍କ ଏବଂ ମରିୟମଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ରକ୍ତ ଦ୍ୱାରା ଯୀଶୁ ଦାଉଦଙ୍କ ବଂଶଧର |  “ତାଙ୍କ ପାର୍ଥିବ ଜୀବନ ବିଷୟରେ [ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଯୀଶୁ] ଦାଉଦଙ୍କ ବଂଶଧର ଥିଲେ” (ରୋମୀୟ ୧:୩)


ମୁଖ୍ୟତଃ “ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ" ଆଖ୍ୟା ଶାରୀରିକ ବଂଶାନୁକ୍ରମିକ ବକ୍ତବ୍ୟଠାରୁ ଅଧିକ |  ଯେତେବେଳେ ଲୋକମାନେ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ ବୋଲି କହିଥିଲେ, ସେତେବେଳେ ସେମାନେ କହିଥିଲେ ଯେ ସେ ବହୁ ପ୍ରତୀକ୍ଷିତ ଉଦ୍ଧାରକର୍ତ୍ତା, ପୁରାତନ ନିୟମ ଭବିଷ୍ୟବାଣୀଗୁଡ଼ିକର ପୂରଣ |


ବିଶ୍ବାସ ଦ୍ୱାରା ଦୟା କିମ୍ବା ଆରୋଗ୍ୟ କାମନା କରୁଥିବା ଲୋକମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଯୀଶୁଙ୍କୁ “ପ୍ରଭୁ, ତୁମେ ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ” ଭାବରେ ସମ୍ବୋଧିତ କରାଯାଇଥିଲା |  ଯେଉଁ ମହିଳାଙ୍କର ଝିଅ ଭୂତ ଦ୍ଵାରା ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭୋଗୁଥିଲା (ମାଥିଉ ୧୫:୨୨) ଏବଂ ରାସ୍ତାରେ ଥିବା ଦୁଇ ଅନ୍ଧ ଲୋକ (ମାଥିଉ ୨୦:୩୦) ସମସ୍ତେ ସାହାଯ୍ୟ ପାଇଁ ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ ବୋଲି ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଡାକିଲେ।  ସେମାନେ ତାଙ୍କୁ ଦେଇଥିବା ସମ୍ମାନର ଆଖ୍ୟା ଯୀଶୁଙ୍କଠାରେ ଥିବା ତାଙ୍କର ବିଶ୍ବାସକୁ ପ୍ରକାଶ କଲା |  ତାଙ୍କୁ “ପ୍ରଭୁ” ବୋଲି କହିବା ତାଙ୍କର ଈଶ୍ବରତ୍ୱ, ଆଧିପତ୍ୟ, ଏବଂ ଶକ୍ତି ବିଷୟରେ ପ୍ରକାଶ କଲା ଏବଂ ତାଙ୍କୁ “ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ” ବୋଲି କହିବା ଦ୍ଵାରା, ସେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବୋଲି ସେମାନଙ୍କର ବିଶ୍ୱାସ ପ୍ରକାଶ ହେଲା |


ଯେତେବେଳେ ଲୋକମାନେ ଯୀଶୁଙ୍କୁ “ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ” ବୋଲି ଡାକିଲେ, ଫାରୂଶୀମାନେ ଠିକ୍ ଭାବେ ବୁଝି ପାରିଥିଲେ। କିନ୍ତୁ, ଯେଉଁମାନେ ବିଶ୍ୱାସରେ ଚିତ୍କାର କରିଥିଲେ, ସେମାନଙ୍କ ତୁଳନାରେ, ଫାରୂଶୀମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଗର୍ବ ଦ୍ୱାରା ଏତେ ଅନ୍ଧ ହୋଇଗଲେ ଯେ ସେମାନେ ଅନ୍ଧ ଭିକାରୀମାନେ ଯାହା ଦେଖି ପାରିଲେ ତାହା ଦେଖି ପାରିଲେ ନାହିଁ - ସେମାନେ ସେମାନଙ୍କ ସାରା ଜୀବନ ଅପେକ୍ଷା କରିଥିବା ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ସେଠାରେ ଥିଲେ । ସେମାନେ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଘୃଣା କଲେ କାରଣ ସେ ସେମାନଙ୍କୁ ସମ୍ମାନ ପ୍ରଦାନ କଲେ ନାହିଁ ଯାହା ପାଇଁ ସେମାନେ ନିଜକୁ ଯୋଗ୍ୟ ବୋଲି ଭାବୁଥିଲେ, ତେଣୁ ଯେତେବେଳେ ଲୋକମାନେ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ତ୍ରାଣକର୍ତ୍ତା ଭାବରେ ଶୁଣୁଥିବାର ଶୁଣିଲେ, ସେମାନେ କ୍ରୋଧିତ ହେଲେ (ମାଥିଉ ୨୧:୧୫) ଏବଂ ତାଙ୍କୁ ବିନାଶ କରିବାକୁ ଷଡଯନ୍ତ୍ର କଲେ (ଲୂକ ୧୯:୪୭) |


ଯୀଶୁ ଆହୁରି ମଧ୍ୟ ଶାସ୍ତ୍ରୀ ଏବଂ ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କୁ ଏହି ଆଖ୍ୟାର ଅର୍ଥ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିବାକୁ କହି ସେମାନଙ୍କୁ ଦ୍ୱନ୍ଦରେ ପକାଇଲେ: କିପରି ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଦାଉଦଙ୍କ ସନ୍ତାନ ହେବେ ଯେତେବେଳେ ଦାଉଦ ନିଜେ ତାଙ୍କୁ “ମୋର ପ୍ରଭୁ” ବୋଲି କହିଥିଲେ (ମାର୍କ ୧୨: ୩୫-୩୭;c.f ଗୀତସଂହିତା ୧୧୦: ୧)?  ଶାସ୍ତ୍ରୀମାନେ  ଏହି ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ଦେଇପାରିଲେ ନାହିଁ।  ଯୀଶୁ ଏହା ଦ୍ଵାରା ଯିହୁଦୀ ନେତାମାନଙ୍କର ଶିକ୍ଷକ ଭାବରେ ଅପାରଗତା ଏବଂ ପୁରାତନ ନିୟମ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ପ୍ରକୃତ ପ୍ରକୃତି ବିଷୟରେ ଯାହା ଶିକ୍ଷା ଦିଆଯାଇଛି ସେ ବିଷୟରେ ସେମାନଙ୍କର ଅଜ୍ଞତାକୁ ପ୍ରକାଶ କଲେ  


ମାର୍କ ୧୨:୩୫ରେ ଯୀଶୁଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିବାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ଯ ଯେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଦାଉଦଙ୍କ ଭୌତିକ ସନ୍ତାନଠାରୁ  ଅଧିକ |  ଯଦି ସେ ଦାଉଦଙ୍କର ପ୍ରଭୁ, ତେବେ ସେ ଦାଉଦଙ୍କଠାରୁ ମହାନ୍ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ |  ଯେପରି ଯୀଶୁ ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୨:୧୬ରେ କହିଛନ୍ତି, “ମୁଁ ଦାଉଦଙ୍କ ମୂଳ ଏବଂ ବଂଶ ଅଟେ।”  ତାହା ହେଉଛି, ସେ ଉଭୟ ଦାଉଦଙ୍କ ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା ଏବଂ ଦାଉଦଙ୍କ ବଂଶଧର |