BN

ସତର୍କବାଣୀ

 ସତର୍କବାଣୀ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା


ଲୁକ ୨୧ : ୨୦-୩୮


ଯୀଶୁଙ୍କ ପୁନରାଗମନ ପାଇଁ ମୁଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଅଟେ କି ?


ସତର୍କ ସୂଚନା :

 ୭୦ ଖ୍ରୀଷ୍ଟାବ୍ଦରେ ଯିରୁଶାଲମ ମନ୍ଦିର ଧ୍ଵଂସ ହୋଇଥିଲା । ଯୀଶୁ ବିଷଦଭାବେ ସେହି ବିଷୟ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଥିଲେ । ଯିହୁଦୀ ଏବଂ ରୋମୀୟମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଘଟିବାକୁ ଯାଉଥିବା ଆଗାମୀ ସଂଘର୍ଷ, ରକ୍ତପାତ ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁ ସଂପର୍କରେ ଯୀଶୁ ସୂଚନା ଦେବା ସହିତ ସତର୍କ ରହିବା ପାଇଁ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଥିଲେ । ୨୪ ପଦ ରେ ଉଲ୍ଲେଖିତ "ଅଣଯିହୁଦୀମାନଙ୍କର କାଳ" ସେହି ସମୟକୁ ବୁଝାଏ ଯେତେବେଳେ ଇସ୍ରାଏଲ ଜାତି ଅଣଯିହୁଦୀମାନଙ୍କ ଶାସନ କିମ୍ବା ଅତ୍ୟାଚାର ଅଧିନରେ ରହିବ । ଏହାର ପ୍ରାରମ୍ଭ ସମୟ ଖ୍ରୀ:ପୂ: ୫୦୬ ରେ ବାବିଲୋନରେ ଇସ୍ରାଏଲୀୟମାନଙ୍କ ନିର୍ବାସନ ଅବସ୍ଥାକୁ ବୁଝାଏ । ମହା ଗୌରବରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ସମୁଦାୟ ଜଗତରେ ତାହାଙ୍କ ଶାସନ ଓ କର୍ତ୍ତୃତ୍ୱ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ନ କରିବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏହି କାଳ ବା ସମୟ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ହେବ ନାହିଁ । 


ଆକାଶରେ ଅଦ୍ଭୁତ ଲକ୍ଷଣ :

 ଯୀଶୁଙ୍କ ପୁନରାଗମନ ପୁର୍ବରୁ ଆକାଶରେ ଅଦ୍ଭୁତ ଲକ୍ଷଣ ସବୁ ଦେଖାଯିବ । ସୂର୍ଯ୍ୟ, ଚନ୍ଦ୍ର ଏବଂ ନକ୍ଷତ୍ରମାଳାର ଗତି ପଥରେ ବିଚିତ୍ର ଲକ୍ଷଣ ଏବଂ ପରିବର୍ତ୍ତନ ପରିଲକ୍ଷିତ ହେବ । ନିଚ୍ଚସ୍ଥ ଜଗତରେ ମଧ୍ୟ ଅନେକ ପ୍ରାକୃତିକ ବିପର୍ଯ୍ୟୟ ଘଟିବ । ଲୋକମାନେ ଭୀତଗ୍ରସ୍ତ, ଆତଙ୍କିତ ହେବେ ଏହି ପାଠ୍ୟାଂଶ ଲେଖିବା ସମୟରେ କୋଭିଡ୍ ୧୯ ମହମାରୀ ସାରା ବିଶ୍ବକୁ ଆତଙ୍କିତ କରିଛି । ଲକ୍ଷାଧିକ ଲୋକ ଅକାଳ ମୃତ୍ୟୁର ଶିକାର ହୋଇଛନ୍ତି । ଏହା ମଧ୍ୟ ଅନ୍ତିମ ସମୟର ଏକ ସତର୍କବାଣୀ ନୁହେଁ କି ?


ପ୍ରସ୍ତୁତ ଜୀବନ :

 ଯୀଶୁ ତାଙ୍କ ଶିକ୍ଷାରେ ଆତ୍ମ ପରିଚୟ ପାଇଁ "ମନୁଷ୍ୟ ପୁତ୍ର" ନାମ ବ୍ୟବହାର କରୁଥିଲେ । ଈଶ୍ଵର ରୂପୀ ଯୀଶୁ ମନୁଷ୍ୟ ରୂପେ ଅବତରଣ କରି ଆମ ପାଇଁ ଯେଉଁ ଉଦ୍ଧାର ଓ ପରିତ୍ରାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ସଂପାଦନ କଲେ, ତାହା ସାବ୍ୟସ୍ତ କରିବା ଦିଗରେ "ମନୁଷ୍ୟ ପୁତ୍ର" ଶବ୍ଦଟି ଅତ୍ୟନ୍ତ ତାପର୍ଯ୍ୟ ପୁର୍ଣ୍ଣ । ଯୀଶୁ ତାଙ୍କର ଭାବବାଣୀ ସମ୍ବଳିତ ସମ୍ବାଦ ମାଧ୍ୟମରେ ବିଶ୍ୱାସୀମାନଙ୍କୁ ଜାଗତିକ ସୁଖ - ସଂପଦ, ମତ୍ତତା, ମାଂସିକ ଅଭିଳାଷ ଏବଂ ମନ୍ଦତାରେ ମଜ୍ଜି ନ ରହି ଆତ୍ମିକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବିଶ୍ଵସ୍ତ ଜୀବନଯାପନ ପାଇଁ ପରାମର୍ଶ ଓ ଉତ୍ସାହ ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲେ କାରଣ ଏକ ଅନପେକ୍ଷୀତ ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ତାଙ୍କର ପୁନରାଗମନ ହେବ । ସେଥିପାଇଁ ବିଶ୍ୱାସୀବର୍ଗ ସର୍ବଦା ଏହି ଶୁଭଦିନପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଜୀବନ ଯାପନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ । ଏହି ସମସ୍ତ ଘଟଣାରୁ ରକ୍ଷା ପାଇବାର ଏକମାତ୍ର ଉପାୟ ହେଉଛି ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ସହ ନୀରବଚ୍ଛିନ୍ନ ସଂପର୍କ ରକ୍ଷା । 

ଯୁଗାନ୍ତ ସମୟ

 ଯୁଗାନ୍ତ ସମୟ

ଆଜିର ଚିନ୍ତା

ଲୁକ ୨୧:୫-୧୯


ଯୁଗାନ୍ତ ସମୟରେ ଆମର ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ପ୍ରସ୍ତୁତି କିପରି ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ?


ଲୋକମାନେ ତତ୍କାଳୀନ ଯିରୂଶାଲମ ମନ୍ଦିରର ବାହ୍ୟ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ, କଳା, ସ୍ଥାପତ୍ୟ ଏବଂ ଅପୂର୍ବ କାରୁକାର୍ଯ୍ୟ ବିଷୟରେ ଚମତ୍କୃତ ହେବା ସମୟରେ ଯୀଶୁ ଏହି ମନ୍ଦିରର ଆଗାମୀ ଧ୍ଵଂସ ଓ ପତନ ବିଷୟରେ ସୂଚନା ଦେଇ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସ୍ତମ୍ଭୀଭୂତ କରିଥିଲେ । ଯୀଶୁଙ୍କର ଏହି ଭାବବାଣୀ ୭୦ ଖ୍ରୀଷ୍ଟାବ୍ଦରେ ସଫଳ ହେଲା । ଯେତେବେଳେ ରୋମୀୟ ସେନାଧ୍ୟକ୍ଷ ଟାଇଟସ୍ ୧୩୪ ଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମନ୍ଦିରକୁ ଅବରୁଦ୍ଧ କରି ରଖିବା ପରେ ମନ୍ଦିରକୁ ଧ୍ଵଂସ କରିଥିଲେ । ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ପରିତ୍ରାଣ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ଇସ୍ରାଏଲ ଜାତି ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରିଥିବାରୁ ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଦଣ୍ଡ ସ୍ୱରୂପ ଏହି ମନ୍ଦିର ଧ୍ଵଂସ ହୋଇଥିଲା । 



କ୍ଲେଶ ଘଟିବାର ସମୟ : ଲୋକମାନଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ ଥିଲା - ଏସବୁ କେବେ ଘଟିବ? ଯିରୂଶାଲମ ମନ୍ଦିର ଧ୍ଵଂସ ହେବାର ଘଟଣା ସହିତ ଯୀଶୁ ଜଗତକୁ ତାହଙ୍କ ପୁନରାଗମନ ସମ୍ପର୍କିତ ବିଷୟକୁ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି । ଯୀଶୁ ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଯୁଦ୍ଧ ଓ ବିପ୍ଳବ ଘଟିବାର ପୂର୍ବେ ସୂଚନା ଦେଲେ । ଜାତି ଏବଂ ଗୋଷ୍ଠିଗତ କଳହ ଓ ସଂଘର୍ଷର ସୂତ୍ରପାତ ହେବ । ଅନେକଙ୍କୁ ବଧ କରାଯିବ । ପ୍ରାଚୀନ ଐତିହାସିକମାନଙ୍କ ମତରେ, ଯୋହନଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଯୀଶୁଙ୍କର ପ୍ରେରିତ ଶିଷ୍ୟମାନେ ନିର୍ଯ୍ୟାତନାର ଶିକାର ହୋଇ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ସାକ୍ଷ୍ୟମର ହେଲେ । ପ୍ରାରମ୍ଭ ସମୟରେ ଏବଂ ଆଜି ମଧ୍ୟ ଅନେକ ବିଶ୍ଵାସୀବର୍ଗ ସେମାନଙ୍କ ସୁସମାଚାର ସେବାକାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ଦୁଃଖ, ନିନ୍ଦା, ଅପମାନ ସହ୍ୟ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ କରୁଛନ୍ତି ମଧ୍ୟ ।


ମସ୍ତକର କେଶ ହିଁ ନଷ୍ଟ ହେବ ନାହିଁ: ଏହା ଥିଲା ଯୀଶୁଙ୍କର ଉତ୍ସାହପୂର୍ଣ୍ଣ ଉପଦେଶ । ଏହା ବିଶ୍ୱାସୀମାନଙ୍କ ଶାରୀରିକ ନିରାପତ୍ତା ଅପେକ୍ଷା ଆତ୍ମିକ ସୁସ୍ଥିରତା ଓ ନିରାପତ୍ତା ପାଇଁ ଏକ ନିର୍ଭରଯୋଗ୍ୟ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି । ଯଦି ବିଶ୍ୱାସୀବର୍ଗ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ସେବାକାର୍ଯ୍ୟରେ ବିଶ୍ଵସ୍ତ ହୁଅନ୍ତି, ତେବେ ସମସ୍ତ ଘଟଣା ମିଳି ସେମାନଙ୍କର ମଙ୍ଗଳ ହେବ । ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ପ୍ରେମରୁ କେହି ଆମକୁ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ କରିବ ନାହିଁ (ରୋମୀ ୮:୩୫-୩୯) । 


ଧୈର୍ଯ୍ୟରଖ: ଏହି ସମସ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟ ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ଵାରା ହିଁ ସଂପାଦିତ ହେବ । ଆମର ଖ୍ରୀଷ୍ଟୀୟ ଜୀବନରେ ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକତା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜରୁରୀ । ଦୁଃଖକଷ୍ଟ, ଯନ୍ତ୍ରଣା ଏବଂ ପ୍ରତିକୂଳ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଈଶ୍ଵର ଆମର ଧୈର୍ଯ୍ୟ ପରୀକ୍ଷା କରନ୍ତି। ଜୀବନ ସଂଗ୍ରାମରେ ବିଶ୍ୱାସୀ/ବିଶ୍ୱାସିନୀ ଧର୍ଯ୍ୟ ସହିତ ପ୍ରାଣପଣ କରିବା ଦ୍ୱାରା ସବୁ ପରିସ୍ଥିତିର ମୁକାବିଲା ପାଇଁ ଈଶ୍ଵର ଶକ୍ତି ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି । 


ହବା ଏବଂ ଯୀଶୁଙ୍କ ପ୍ରତି ଶୟତାନର ପ୍ରଲୋଭନ


Satan's Temptation of Eve and Jesus
ପ୍ରଲୋଭନଆଦିପୁସ୍ତକ ୩ମାଥିଉ ୪୧ ଯୋହନ ୨
ଶାରୀରିକତୁମେ ଯେ କୌଣସି ବୃକ୍ଷର ଫଳ ଖାଇପାର (୩:୧)ଏହି ପଥରକୁ ରୋଟୀ କରି ଖାଅ (୪:୩)ଚକ୍ଷୁର ଅଭିଳାଷ (୨:୧୬)
ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଲାଭତୁମ୍ଭେମାନେ କୌଣସି ରୂପେ ମରିବ ନାହିଁ (୩:୪)ତୁମ୍ଭ ପାଦ ପଥରରେ ବାଜିବ ନାହିଁ (୪:୬)ଶାରୀରିକ ଅଭିଳାଷ (୨:୧୬)
ଶକ୍ତିତୁମ୍ଭେ ପରମେଶ୍ଵରଙ୍କ ପରି ହୋଇଯିବ (୩:୫)ଜଗତର ସମସ୍ତ ରାଜ୍ୟ ତୁମ୍ଭର ହୋଇଯିବ (୪:୮-୯)ଲୌକିକ ଗର୍ବ (୨:୧୬)

फरीसी और सदूकी कौन थे ?

 

फरीसी और सदूकी कौन थे ??
फरीसी यहूदियों का एक छोटा (लगभग छह हजार) कानूनी संप्रदाय था। उनके नाम का अर्थ है "अलग किए गए लोग, अलगाववादियों के अर्थ में नहीं बल्कि शुद्धतावादी अर्थों में, अर्थात्, वे मोज़ेक कानून के साथ-साथ अपनी परंपराओं के अनुसार अनुष्ठान और धार्मिक शुद्धता के लिए अत्यधिक उत्साही थे, जिन्हें उन्होंने पुराने नियम के कानून में जोड़ा था। वे यहूदी धर्म के रूढ़िवादी मूल का प्रतिनिधित्व करते थे और इज़राइल के आम लोगों को बहुत दृढ़ता से प्रभावित करते थे। फरीसियों के साथ यीशु की बातचीत आमतौर पर प्रतिकूल थी। उन्होंने उन्हें पवित्रशास्त्र (मत्ती 15: 3-9) को रद्द करने के लिए मानव परंपरा का उपयोग करने के लिए फटकार लगाई, और विशेष रूप से रैंक पाखंड (मत्ती 15:7, 8; 22:18; 23:13, 23, 25, 29। लूका 12:1)।
सदूकी अलौकिक चीजों से इनकार करने के लिए जाने जाते थे। उन्होंने मृतकों के पुनरुत्थान से इनकार किया ( मत्ती 22:23) और स्वर्गदूतों का अस्तित्व (प्रेरितों 23:8)। फरीसियों के विपरीत, उन्होंने मानव परंपरा को खारिज कर दिया और कानूनीवाद का तिरस्कार किया। उन्होंने केवल पेंटाटेच को आधिकारिक के रूप में स्वीकार किया। वे धनी, कुलीन, पुरोहितों के सदस्य थे गोत्र, और हेरोदेस के दिनों में उनका पंथ c फरीसियों की तुलना में कम संख्या में होने के बावजूद उन्होंने मंदिर में प्रवेश किया।
फरीसियों और सदूकियों में बहुत कम समानता थी। फरीसी कर्मकांडवादी थे: सदूकी तर्कवादी थे। फरीसी विधिवादी थे; सदूकी उदारवादी थे। फरीसी अलगाववादी थे; सदूकी समझौतावादी और राजनीतिक अवसरवादी थे। फिर भी वे मसीह के विरोध में एकजुट हुए (मत्ती 22:15, 16, 23, 34, 35)। यूहन्ना ने उन्हें सार्वजनिक रूप से घातक साँप (3:7) के रूप में संबोधित किया।

ଫାରୂଶୀ ଓ ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ କିଏ ଥିଲେ?

Who Were the Pharisees and Sadducees?

ଫାରୂଶୀମାନେ ଯିହୁଦୀମାନଙ୍କର ଏକ ଛୋଟ (ପ୍ରାୟ ଛଅ ହଜାର) ଆଇନଗତ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଥିଲେ | ସେମାନଙ୍କର ନାମର ଅର୍ଥ ହେଉଛି "ପୃଥକ ବ୍ୟକ୍ତି, ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାବାଦୀଙ୍କ ଅର୍ଥରେ ନୁହେଁ ବରଂ ଶୁଦ୍ଧବାଦୀ ଅର୍ଥରେ, ଅର୍ଥାତ୍ ସେମାନେ ମୋଶାଙ୍କ ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଧର୍ମକର୍ମ ଶୁଦ୍ଧତା, ଏବଂ ନିଜର ପରମ୍ପରା ରୀତିନୀତି ପାଇଁ ଅତ୍ୟଧିକ ଉତ୍ସାହୀ ଥିଲେ, ଯାହା ସେମାନେ ପୁରାତନ ନିୟମରେ ଯୋଗ କରିଥିଲେ।  "ସେମାନେ ଯିହୁଦା ଧର୍ମର ମୂଳ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରିଥିଲେ ଏବଂ ଇସ୍ରାଏଲର ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କୁ ବହୁତ ଦୃଢ ଭାବରେ ପ୍ରଭାବିତ କରିଥିଲେ | ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ସହିତ ଯୀଶୁଙ୍କ କଥାବାର୍ତ୍ତା ସାଧାରଣତଃ ପ୍ରତିକୂଳ ଥିଲା | ଶାସ୍ତ୍ରକୁ ବାତିଲ କରିବା ପାଇଁ ମାନବୀୟ ପରମ୍ପରାକୁ ବ୍ୟବହାର କରି ସେ ସେମାନଙ୍କୁ ଭର୍ତ୍ସନା କରିଥିଲେ (ମାଥିଉ ୧୫:୩-୯) ଏବଂ ବିଶେଷ ଭାବରେ ତାଙ୍କର କପଟତାକୁ (ମାଥିଉ ୧୫:୭,୮; ୨୨:୧୮; ୨୩;୧୩, ୨୩, ୨୫, ୨୯; ଲୂକ ୧୨:୧).


ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଅଲୌକିକ ବିଷୟକୁ ଅସ୍ୱୀକାର କରୁଥିଲେ | ସେମାନେ ମୃତମାନଙ୍କର ପୁନରୁତ୍ଥାନ (ମାଥିଉ ୨୨:୨୩) ଏବଂ ଦୂତମାନଙ୍କ ଅସ୍ତିତ୍ୱକୁ ଅସ୍ୱୀକାର କରୁଥିଲେ (ପ୍ରେରିତ ୨୩:୮) | ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ପରି, ସେମାନେ ମାନବୀୟ ପରମ୍ପରାକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କଲେ ଏବଂ ଆଇନଗତତାକୁ ଘୃଣା କଲେ | ସେମାନେ କେବଳ ପେଣ୍ଟାଟେଚ୍କୁ (ମୋଶାଙ୍କ ୫ ଟି ପୁସ୍ତକ) ସରକାରୀପ୍ରାଧିକୃତ ଭାବରେ ଗ୍ରହଣ କଲେ | ସେମାନେ ଧନୀ, ଆଭିମୁଖ୍ୟବାଦୀ, ପୁରୋହିତ ଜନଜାତିର ସଦସ୍ୟ ହେବାକୁ ଲାଗିଲେ, ଏବଂ ହେରୋଦଙ୍କ ସମୟରେ ସେମାନଙ୍କ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ମନ୍ଦିରକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରୁଥିଲେ, ଯଦିଓ ସେମାନେ ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ତୁଳନାରେ କମ୍ ଥିଲେ । 


ଫାରୂଶୀ ଏବଂ ସାଦ୍ଦୂକୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଅଳ୍ପ ମାତ୍ରାରେ ସାମାନ୍ୟତମ ଥିଲା | ଫାରୂଶୀମାନେ ରୀତିନୀତିଜ୍ଞ ଥିଲେ: ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ ଥିଲେ | ଫାରୂଶୀମାନେ ଆଇନଜୀବୀ ଥିଲେ; ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଉଦାର ଥିଲେ। ଫାରୂଶୀମାନେ ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାବାଦୀ ଥିଲେ; ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଆପୋଷ ବୁଝାମଣାକାରୀ ଏବଂ ରାଜନୈତିକ ସୁବିଧାବାଦୀ ଥିଲେଥାପି ସେମାନେ ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ସହିତ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କୁ ବିରୋଧ କରିବା ନିମନ୍ତେ ଏକତ୍ରିତ ହେଲେ (ମାଥିଉ ୨୨:୧୫, ୧୬, ୨୩, ୩୪, ୩୫) | ବାପ୍ତିଜକ ଯୋହନ ସେମାନଙ୍କୁ ସର୍ବସାଧାରଣଙ୍କ ନିକଟରେ କାଳସର୍ପର ବଂଶ ବୋଲି ସମ୍ବୋଧିତ କଲେ (ମାଥିଉ ୩:୭) |