For the word of God is alive and active. Sharper than any double-edged sword, it penetrates even to dividing soul and spirit, joints and marrow; it judges the thoughts and attitudes of the heart. Hebrews 4:12
फरीसी और सदूकी
ମନ୍ଦକୁ ଭଲରେ ପରିଣତ କରିବା
ମନ୍ଦକୁ ଭଲରେ ପରିଣତ କରିବା
୧ ଥେସଲନୀକୀୟ ୨:୧୩-୧୮
ଆମ୍ଭେମାନେ ତୁମ୍ଭମାନଙ୍କ ନିକଟକୁ ଯିବା ପାଇଁ ମନସ୍ଥ କରିଥିଲୁ ….କିନ୍ତୁ ଶୟତାନ ଆମ୍ଭମାନଙ୍କୁ ବାଧା ଦେଲା ।
(୧ ଥେସଲନୀକୀୟ ୨:୧୮)
ପ୍ରେରିତ ପାଉଲ ଥେସଲନୀକାସ୍ଥିତ ବିଶ୍ବାସୀମାନଙ୍କୁ ଏହା କହିଥିଲେ ଯେ ସେ ଓ ତାଙ୍କର ସହକର୍ମୀମନେ ସେମାନଙ୍କ ସହିତ ସାକ୍ଷାତ୍ କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛା କରୁଥିଲେ, ମାତ୍ର ଶୟତାନ ସେମାନଙ୍କୁ ବାଧା ଦେଇଥିଲା (୧ ଥେସ ୨:୧୮)।
ଯାହା ଜଣେ ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ସନ୍ତାନ ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ଇଚ୍ଛା ବୋଲି ବିଶ୍ୱାସ କରେ, ତାହା କରିବାରେ ତାକୁ ଯେ ଶୟତାନ ବାଧା ଦେଇପାରେ, ଏହା ପାଠ କରି ଆପଣ ବିବ୍ରତ ହେଉଛନ୍ତି କି? ଯଦି ଏ ବିଷୟ ଆପଣଙ୍କୁ ବିବ୍ରତ କରୁଛି, ତେବେ ଏହା ମନେରଖନ୍ତୁ ଯେ ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ଜ୍ଞାନ ବିନା, କିମ୍ବା ତାଙ୍କର ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ କିମ୍ବା ଅନୁମୋଦନୀୟ ଇଚ୍ଛା ବିନା କିଛି ଘଟେ ନାହିଁ। ଶୟତାନର କାର୍ଯ୍ୟ ହେଉ କିମ୍ବା ମନୁଷ୍ୟର କାର୍ଯ୍ୟ ହେଉ, ପ୍ରଭୁ ଯେକୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟକୁ ନେଇ ଏହାକୁ ନିଜସ୍ଵ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଓ ଗୌରବରେ ପରିଣତ କରିପାରନ୍ତି । ଉଦାହରଣସ୍ୱରୂପ, ପାଉଲଙ୍କୁ ଶୟତାନର ବାଧାର ଫଳ ଥିଲା, ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ମହାମଙ୍ଗଳ ! ଯେହେତୁ ପ୍ରେରିତ ଥେସଲନୀକୀୟମାନଙ୍କ ସହିତ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ କଥାବାର୍ତ୍ତା କରିପାରି ନ ଥିବାରୁ, ସେ ସେମାନଙ୍କ ନିକଟକୁ ଗୋଟିଏ ପତ୍ର ଲେଖିଥଲେ । ବାଇବଲର ଏହି ଭାଗଟି ଶହ ଶହ ବର୍ଷ ଧରି ବିଶ୍ବାସୀମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ମହା, ଆଶୀର୍ବାଦ ଓ ସାନ୍ତ୍ଵନାର ଉତ୍ସ ହୋଇ ରହିଛି ।
ନିଜର ଭାଇମାନେ ଯୋଷେଫଙ୍କୁ ଦାସତ୍ୱ ମଧ୍ୟକୁ ବିକ୍ରୟ କରିଦେଇଥିଲେ । ସେ କାଳେ ପ୍ରତିଶୋଧ ନେବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବେ ବୋଲି ସେମାନେ ଭୟ କରୁଥିଲେ ମାତ୍ର ସେ କହିଥିଲେ, "ତୁମ୍ଭେମନେ ମୋ ବିରୁଦ୍ଧରେ ମନ୍ଦ କଳ୍ପନା କରିଥିଲ ପ୍ରମାଣ, ମାତ୍ର ପରମେଶ୍ବର ତାହା ମଙ୍ଗଳର ବିଷୟ କଲେ" (ଆଦି ୫୯:୨୦) ।
ଆମର ସ୍ବର୍ଗସ୍ଥ ପିତାଙ୍କର ଇଚ୍ଛା ବିନା କିଛି ଘଟେ ନାହିଁ ବୋଲି ଜାଣିବା କେତେ ସାନ୍ତ୍ଵନାଦାୟକ । ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ସାର୍ବଭୌମ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ଅଧୀନରେ, ମନ୍ଦକୁ ତାଙ୍କର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ସାଧନ ନିମନ୍ତେ ଭଲରେ ପରିଣତ ହୋଇଯାଇପାରେ ।
ନୂତନ ପ୍ରାରମ୍ଭ ସକଳର ଈଶ୍ବର
ନୂତନ ପ୍ରାରମ୍ଭ ସକଳର ଈଶ୍ବର
ପଠନ: ଗୀତ ୨୫:୧-୧୨
ଈଶ୍ଵର ଅହଂକାରୀ ମନଙ୍କୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ନମ୍ର ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଅନୁଗ୍ରହ ଦାନ କରନ୍ତି (ଯାକୁବ ୪:୬)
'ଆପଣ କିପରି ସ୍କେଟିଙ୍ଗ କରିବା ଶିଖିଲେ । ସ୍କେଟିଙ୍ଗ ଖେଳର ବିଜେତାଙ୍କୁ ଜଣେ ସାମ୍ବାଦିକ ଏହି ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିଲେ । ସେ ଉତ୍ତର ଦେଲେ," ଯେତେଥର ମୁଁ ତଳେ ପଡ଼ିଯାଏ ସେତେଥର ପୁଣି ଉଠିପଡେ" । ଏହିପରି କରି କରି ମୁ ସ୍କେଟିଙ୍ଗ ଶିଖିଗଲି ।
ଆମର, ଖ୍ରୀଷ୍ଟୀୟ ଜୀବନ ମଧ୍ୟ ଠିକ୍ ଏହିପ୍ରକାରର - ନୂତନ ପ୍ରାରମ୍ଭର ଏକ ସିରିଜ୍। ଯେତେବଳେ ଆମେ ଝୁଣ୍ଟି ପଡୁ, ସେତେବେଳେ ଭାବୁ ଯେ, "ମୁଁ ପୁଣି ଥରେ ବିଫଳ ହୋଇଗଲି । ମୋ' ଦ୍ଵାରା ଆଉ କିଛି ହେବନି" । କିନ୍ତୁ ଈଶ୍ୱର ହେଉଛନ୍ତି ନୂତନ ପ୍ରାରମ୍ଭର ସକଳର ଈଶ୍ଵର । ସେ କେବଳ ଆମର ପାପ କ୍ଷମା କରନ୍ତି ନାହିଁ, ମାତ୍ର ତା' ସହିତ ଆମର ବିଫଳତାଗୁଡ଼ିକୁ ବ୍ଯବହାର କରି ଆମକୁ ଜ୍ଞାନ ଶିକ୍ଷା ଦିଅନ୍ତି ।
ଆଜିର ଶାସ୍ତ୍ରରେ ଦାଉଦ ନିଜକୁ ନମ୍ର କରି ତାଙ୍କ ଯୁବକାଳର ପାପସବୁର କ୍ଷମା ପାଇଁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରୁଛନ୍ତି (୭ପଦ) ଓ ଈଶ୍ଵର ପାପୀ ମାନଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷା, ପରିଚାଳନା ଓ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇ ତାହାଙ୍କ ପଥରେ କଢାଇ ନିଅନ୍ତି ବୋଲି ଆନନ୍ଦ କରୁଛନ୍ତି (୯-୧୨ପଦ) ।
ଆପଣ କ'ଣ ନିଜକୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ବିଫଳତା ମନେ କରୁଛନ୍ତି ? ଆପଣ କ'ଣ ଏକ ନୂତନ ଆରମ୍ଭ ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି? ତେବେ ନମ୍ରତାର ସହ ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁଙ୍କ ଶରଣାପନ୍ନ ହୁଅନ୍ତୁ । ସେ ଦେଖାଇ ଦେବେ ଯେ, ଏକମାତ୍ର ସେ ହିଁ ନୂତନ ପ୍ରାରମ୍ଭ କରିପାରନ୍ତି ।
ଗୀତରଚକ ଲେଖନ୍ତି, "ସଦାପ୍ରଭୁ ଉଚ୍ଚ ହେଲେ ହିଁ ନିଜ ଲୋକଙ୍କ ପ୍ରତି ଦୃଷ୍ଟି ରଖନ୍ତି, ମାତ୍ର ସେ ଗର୍ବୀକି ଦୂରରୁ ଚିହ୍ନନ୍ତି" (ଗୀତ ୧୩୮:୬) । ଶଲୋମନ ଲେଖନ୍ତି, "ଯଦ୍ୟପି ସେ ନିନ୍ଦକ ମାନଙ୍କୁ ନିନ୍ଦା କରନ୍ତି, ତଥାପି ସେ ନମ୍ର ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଅନୁଗ୍ରହ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି" ( ହିତ ୩:୩୪) ।
मूसा
Moses
कुछ लोग मुसीबत से बाहर नहीं रह सकते। जब संघर्ष टूटता है, तो वे हमेशा पास होने का प्रबंधन करते हैं। प्रतिक्रिया उनकी पसंदीदा क्रिया है। यह मूसा था। वह सही होने के लिए आवश्यक चीज़ों के प्रति आकर्षित लग रहा था। अपने पूरे जीवन में, वह अपने सबसे अच्छे और अपने आसपास के संघर्षों का सबसे खराब जवाब देने वाला था। यहाँ तक कि जलती हुई झाड़ी का अनुभव भी उनके चरित्र का उदाहरण था। आग को देखा और क्या देखता है कि झाड़ी नहीं जली है, उसे जांच करनी पड़ी। चाहे एक इब्रानी दास की रक्षा के लिए लड़ाई में कूदना हो या दो रिश्तेदारों के बीच संघर्ष को खत्म करने की कोशिश करना हो, जब मूसा ने संघर्ष देखा, तो उसने अस्वीकार कर दिया।
तथापि, पिछले कुछ वर्षों में, मूसा के चरित्र के साथ एक आश्चर्यजनक बात हुई। उन्होंने प्रतिक्रिया देना बंद नहीं किया, बल्कि सही ढंग से प्रतिक्रिया करना सीख लिया। रेगिस्तान में 20 लाख लोगों का नेतृत्व करने की प्रत्येक दिन की बहुरूपदर्शक क्रिया मूसा की प्रतिक्रिया करने की क्षमता के लिए पर्याप्त चुनौती से कहीं अधिक थी। ज्यादातर समय उन्होंने परमेश्वर और लोगों के बीच एक मध्ययस्थ के रूप में कार्य किया। अभी भी एक और क्षण में उन्हें अपने चरित्र पर उनके अनुचित हमलों पर प्रतिक्रिया देनी पड़ी।
नेतृत्व में अक्सर प्रतिक्रिया शामिल होती है। यदि हम परमेश्वर की इच्छा के अनुरूप वृत्ति के साथ प्रतिक्रिया करना चाहते हैं, तो हमें परमेश्वर की आज्ञाकारिता की आदत विकसित करनी चाहिए। कम तनाव के समय में परमेश्वर के प्रति लगातार आज्ञाकारिता सबसे अच्छी तरह विकसित होती है। फिर जब तनाव आएगा, तो हमारी स्वाभाविक प्रतिक्रिया होगी कि हम परमेश्वर की आज्ञा का पालन करें।
नैतिक मानकों को कम करने के हमारे युग में, हम यह विश्वास करना लगभग असंभव पाते हैं कि परमेश्वर मूसा को उस समय के लिए दंडित करेगा जब उसने पूरी तरह से अवज्ञा की। हालाँकि, हम यह देखने में असफल रहते हैं कि परमेश्वर ने मूसा को अस्वीकार नहीं किया; मूसा ने प्रतिज्ञा किए गए देश में प्रवेश करने के लिए खुद को अयोग्य घोषित कर दिया। व्यक्तिगत महानता किसी व्यक्ति को त्रुटि या उसके परिणामों के प्रति प्रतिरक्षित नहीं बनाती है।
मूसा में हम एक उत्कृष्ट व्यक्तित्व को देखते हैं जिसे परमेश्वर ने आकार दिया है। लेकिन हमें यह नहीं समझना चाहिए कि परमेश्वर ने क्या किया। उसने यह नहीं बदला कि मूसा कौन था या क्या था; उसने मूसा को नई काबिलियत और ताकत नहीं दी। इसके बजाय, उसने मूसा की विशेषताओं को लिया और तब तक ढाला जब तक वे उसके उद्देश्यों के अनुकूल नहीं हो गए। क्या यह जानने से आपके जीवन में परमेश्वर के उद्देश्य के बारे में आपकी समझ में कोई फर्क पड़ता है? वह जो कुछ उसने बनाया है उसे लेने की कोशिश कर रहा है और इसे अपने इच्छित उद्देश्यों के लिए उपयोग कर रहा है। अगली बार जब आप परमेश्वर से बात करें, तो यह न पूछें, "मुझे क्या बदलना चाहिए?" लेकिन "मैं आपकी इच्छा पूरी करने के लिए अपनी क्षमताओं और शक्तियों का उपयोग कैसे करूं?"
ताकत और उपलब्धियां :
मिस्रवासियों की शिक्षा; रेगिस्तान में प्रशिक्षण
महानतम यहूदी अगुवा; गति में पलायन सेट
नबी और व्यवस्थापक ; दस आज्ञाओं का देने वाला
बाइबल की शुरुवाती पांच पुस्तकों के लेखक
कमजोरी और गलतियाँ :
परमेश्वर की अवज्ञा के कारण प्रतिज्ञा की गई भूमि में प्रवेश करने में विफल
हमेशा दूसरों की प्रतिभा को पहचान और उपयोग नहीं किया
जीवन से सबक:
परमेश्वर तैयार करता है, फिर उपयोग करता है। उसकी समय सारिणी हमारी समझ से भिन्न है
परमेश्वर कमजोर लोगों के माध्यम से अपना सबसे बड़ा काम करता है
महत्वपूर्ण आयाम:
कहाँ: हैं मिस्र, मिद्यान, सिनाई का रेगिस्तान
व्यवसाय: राजकुमार, चरवाहा, इस्राएलियों के अगुवा
रिश्तेदार: बहन : मरियम, भाई: हारून। पत्नी : जीपोराह. पुत्र : गेर्शोम और एलीएजेर।
- मुख्य पद : विश्वास ही से मूसा ने सयाना होकर फिरौन की बेटी का पुत्र कहलाने से इन्कार किया।
इसलिये कि उसे पाप में थोड़े दिन के सुख भोगने से परमेश्वर के लोगों के साथ दुख भोगना और उत्तम लगा।
इब्रानियों 11:24, 25
मूसा की कहानी व्यवस्थाविवरण के माध्यम से निर्गमन की पुस्तकों में वर्णित है। उसका उल्लेख प्रेरितों के काम 7:20-44 , इब्रानियों 11:23-29 में भी किया गया है
ଏଫିସୀୟରେ ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵର ଅର୍ଥ କଣ??
MYSTERY IN EPHESIANS
ପାଉଲ ପ୍ରକୃତରେ ଏହି ପତ୍ରରେ ଛଅ ଥର ରହସ୍ୟ ଶବ୍ଦ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତି (୧:୯; ୩:୩,୪,୯; ୫:୩୨; ୬:୧୯) | ତୁଳନାତ୍ମକ ଭାବରେ ରୋମୀୟରେ ଶବ୍ଦ ଦୁଇଥର, ଥରେ କରିନ୍ଥୀୟରେ, ଚାରିଥର କଲସୀୟମାନଙ୍କରେ, ଥରେ ୧ ତୀମଥିରେ ଏବଂ ଅନ୍ୟ କେଉଁଠାରେ ଦେଖାଯାଏ ନାହିଁ | ଆମର ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵର ବ୍ୟବହାରର ବିପରୀତ ଭାବରେ, ଏକ ସୂତ୍ରର ସୂତ୍ର ଭାବରେ ଜାଣିବାକୁ ହେବ, ପାଉଲଙ୍କ ଶବ୍ଦର ବ୍ୟବହାର ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵକୁ ସୂଚିତ କରେ ଯାହା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରକାଶିତ ସତ୍ୟ ନୁହେଁ | ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵ ଶବ୍ଦର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଯେ ପ୍ରକାଶିତ ସତ୍ୟର ଏପରି ଚମତ୍କାର ପ୍ରଭାବ ରହିଛି ଯାହା ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରୁଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ ନମ୍ର କରିବାରେ ଲାଗିଛି |
ଏଫିସୀୟମାନେ “ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵ” ର ବିଭିନ୍ନ ଦିଗ ଉପସ୍ଥାପନ କରନ୍ତି | ପାଉଲ ୩:୪-୬ ରେ ଏହି ଶବ୍ଦର ବ୍ୟବହାରକୁ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରି କହିଥିଲେ, ଅଣଯିହୂଦୀମାନେ ସୁସମାଚାର ମାଧ୍ୟମରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କଠାରେ ତାଙ୍କ ପ୍ରତିଜ୍ଞାର ଅଂଶୀଦାର ହେବା ଉଚିତ୍। ଯେତେବେଳେ ଅଣଯିହୂଦୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଅବିସ୍ମରଣୀୟ ଧନ ପ୍ରଚାର କରାଯାଏ, ଗୋଟିଏ ଫଳାଫଳ ହେଉଛି “ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵର ସହଭାଗୀତା” (୩:୯) | ଏବଂ ଯେତେବେଳେ ମାନବ ବିବାହ ପାଇଁ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଯୋଜନା ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଏବଂ ତାଙ୍କ ବର, ଚର୍ଚ୍ଚ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ଅନନ୍ୟ ସମ୍ପର୍କକୁ ବୁଝାଇବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ, ପାଉଲ ତାଙ୍କ ପାଠକମାନଙ୍କୁ ମନେ ପକାଇଲେ ଯେ ପ୍ରକୃତ ବିଷୟ ଏକ ବଡ଼ ରହସ୍ୟ ଅଟେ (୫:୩୨) |
ଏବଂ ଶେଷରେ, ପାଉଲ ଏଫିସୀୟମାନଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବାକୁ କହିଥିଲେ ଯେ ସେ “ସାହସର ସହିତ ସୁସମାଚାରର ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵ ବିଷୟରେ ଜଣାଇ ପାରିବେ” (୬:୧୯) | ଏହା ବୁଝିବା କଷ୍ଟକର ବୋଲି ସୁସମାଚାର ରହସ୍ୟମୟ/ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵ ନୁହେଁ | ଏହା ରହସ୍ୟମୟ/ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵ କାରଣ ଏହା ଅପ୍ରତ୍ୟାଶିତ, ଅସମର୍ଥିତ ଏବଂ ମୁକ୍ତ ଅଟେ | ଯଦିଓ ପାଉଲ ଏହି ପଦରେ ଶବ୍ଦ ବ୍ୟବହାର କରିନାହାଁନ୍ତି, ଏଫିସୀୟମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନିଗୂଢ଼ତତ୍ତ୍ଵର ସାରାଂଶ ୨:୮-୯ ରେ ମିଳିପାରିବ: *"କାରଣ ଅନୁଗ୍ରହ ଦ୍ୱାରା ତୁମେ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ପରିତ୍ରାଣ ପାଇଛ, ଏବଂ ତାହା ତୁମର ନୁହେଁ; ଏହା ହେଉଛି ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଉପହାର, କାର୍ଯ୍ୟର ନୁହେଁ, ଯେପରି କେହି ଗର୍ବ ନ କରେ"*।