BN

ଈଶ୍ବର, ନିଜ ଓ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ ମଣିଷର ସମ୍ପର୍କ

Man's Relationship with God, Self and Others.

ଈଶ୍ବରଙ୍କ ସହ ମଣିଷର ସମ୍ପର୍କ

  • ତାଙ୍କର ନିର୍ଭର (ହିତୋପଦେଶ ୨୨:୧୯)

  • ତାଙ୍କର ନମ୍ରତା (ହିତୋପଦେଶ ୩:୩୪)

  • ତାଙ୍କର ଈଶ୍ବରଙ୍କ ପ୍ରତି ଭୟ (ହିତୋପଦେଶ ୧:୭)

  • ତାଙ୍କର ଧାର୍ମିକତା (ହିତୋପଦେଶ ୧୦:୨୫)

  • ତାଙ୍କ ପାପ/ଅଧର୍ମ (ହିତୋପଦେଶ ୨୮:୧୩)

  • ତାଙ୍କର ଆଜ୍ଞାପାଳନ (ହିତୋପଦେଶ ୬:୨୩)

  • ପୁରଷ୍କାରର ସମ୍ମୁଖୀନ (ହିତୋପଦେଶ ୧୨:୨୮)

  • ପରୀକ୍ଷାର ସମ୍ମୁଖୀନ (ହିତୋପଦେଶ ୧୭:୩)

  • ଆଶୀର୍ବାଦର ସମ୍ମୁଖୀନ (ହିତୋପଦେଶ ୧୦:୨୨)

  • ମୃତ୍ୟୁର ସମ୍ମୁଖୀନ (ହିତୋପଦେଶ ୧୫:୧୧)

ନିଜ ସହିତ ମଣିଷର ସମ୍ପର୍କ

  • ତାଙ୍କର ଚରିତ୍ର (ହିତୋପଦେଶ ୨୦:୧୧)

  • ତାଙ୍କର ଜ୍ଞାନ (ହିତୋପଦେଶ ୧:୫)

  • ତାଙ୍କର ମୂର୍ଖତା (ହିତୋପଦେଶ ୨୬:୧୦, ୧୧)

  • ତାଙ୍କର ଭାଷଣ (ହିତୋପଦେଶ ୧୮:୨୧)

  • ତାଙ୍କର ଆତ୍ମ-ନିୟନ୍ତ୍ରଣ (ହିତୋପଦେଶ ୬:୯-୧୧)

  • ତାଙ୍କର ଦୟା (ହିତୋପଦେଶ ୩:୩)

  • ତାଙ୍କର ସମ୍ପତ୍ତି (ହିତୋପଦେଶ ୧୧:୪)

  • ତାଙ୍କର ଗର୍ବ (ହିତୋପଦେଶ ୨୭:୧)

  • ତାଙ୍କର କ୍ରୋଧ (ହିତୋପଦେଶ ୨୯:୧୧)

  • ତାଙ୍କର ଆଳସ୍ୟ (ହିତୋପଦେଶ ୧୩:୪)

ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ ମଣିଷର ସମ୍ପର୍କ

  • ତାଙ୍କର ପ୍ରେମ (ହିତୋପଦେଶ ୮:୧୭)

  • ତାଙ୍କ ବନ୍ଧୁମାନେ (ହିତୋପଦେଶ ୧୭:୧୭)

  • ତାଙ୍କର ଶତ୍ରୁ (ହିତୋପଦେଶ ୧୬:୭)

  • ତାଙ୍କର ସତ୍ୟତା (ହିତୋପଦେଶ ୨୩:୨୩)

  • ତାଙ୍କର ଗପସପ (ହିତୋପଦେଶ ୨୦:୧୯)

  • ଜଣେ ପିତା ଭାବରେ (ହିତୋପଦେଶ ୨୦:୭; ୩୧:୨-୯)

  • ଜଣେ ମା' ଭାବରେ (ହିତୋପଦେଶ ୩୧:୧୦-୩୧)

  • ଶିଶୁ ଭାବରେ (ହିତୋପଦେଶ ୩:୧-୩)

  • ପିଲାମାନଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷିତ କରିବାରେ (ହିତୋପଦେଶ ୪:୧-୪)

  • ଅନୁଶାସନ କରୁଥିବା ଶିଶୁମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ (ହିତୋପଦେଶ ୨୨:୬)

 

मनुष्य का संबंध


  • मनुष्य का परमेश्वर से संबंध

उसका भरोसा (नीतिवचन 22:19)

उसकी नम्रता (3:34)

परमेश्वर का भय (1:7)

उसकी धार्मिकता (10:25)

उसका पाप (28:13)

उसकी आज्ञाकारिता (6:23)

इनाम का सामना करना (12:28)

परीक्षाओं का सामना करना (17:3)

आशीर्वाद का सामना करना (10:22)

मृत्यु का सामना करना (15:11)


  • मनुष्य का खुद से संबंध

उसका चरित्र (20:11)

उसकी बुद्धि (1:5)

उसकी मूर्खता (26 :10, 11)

उसकी भाषा (18:21)

उनका आत्म-नियंत्रण (6:9-11)

उनकी दयालुता (3:3)

उसका धन (11:4)

उनका गौरव (27:1)

उनका क्रोध (29:11) )

उसका आलस्य (13:4)


  • मनुष्य का दूसरों से संबंध

उसका प्रेम (8:17)

उसके मित्र (17:17)

उसके शत्रु (16:7)

उसकी सच्चाई (23:23)

उनकी गपशप (20:19)

एक पिता के रूप में (20:7; 31:2-9)

एक माँ के रूप में (31:10-31)

बच्चों के रूप में (3:1-3)

बच्चों को शिक्षित करने में (4:1-4)

बच्चों को अनुशासित करने में (22:6)

 
 


ଗଭୀର ଚେର

 ଗଭୀର ଚେର


ଗୀତ ୧ 

ଯେଉଁ ବୃକ୍ଷ ଜଳସ୍ରୋତ ନିକଟରେ ରୋପିତ, ଯେ ସ୍ୱ ସମୟରେ ଫଳ ଉତ୍ପନ୍ନ କରେ….ଏପରି ବୃକ୍ଷ ସଦୃଶ ସେ ହେବ। (ଗୀତ ୧:୩)


ମୋ' ର ବଗିଚାରେ ଦୁଇଟି ପିଜୁଳି ଗଛ ଅଛି । ଗତ ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଋତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଶୁଷ୍କ ଥିଲା, ତଥାପି ଗୋଟିଏ ଗଛ ଏପ୍ରତ୍ୟାଶିତ ଭାବରେ ସବୁଜ ରହିଥିଲା ଓ ସେଥିରେ ସ୍ଵାଦିଷ୍ଟ ପିଜୁଳି ଫଳିଥିଲା । ଅନ୍ୟ ଗଛଟିରେ ଏତେ ଫଳ ଫଳି ନ ଥିଲା। ଏହାର ପତ୍ରଗୁଡ଼ିକ ହଲଦିଆ ହୋଇ ଯାଇଥିଲା ଓ ଫଳ ଗୁଡ଼ିକ ଶୁଖି ଯାଇଥିଲା । ପୁଣି ପତ୍ର ଓ ଫଳ ଉଭୟ ଭୂମିରେ ଖସି ପଡୁଥିଲା  । ଗଛଟି ମୃତ ଭଳି ମନେ ହେଉଥିଲା । 


ଏହାପରେ ବର୍ଷା ୠତୁ ଆସିଲା ଓ ଭୂମି ଓଦା ହୋଇଗଲା । ଯେଉଁ ଗଛଟି ମୃତ ମନେ ହେଉଥିଲା, ତାହା ପୁଣିଥରେ ଜୀବନ ଫେରି ପାଇଲା । ଅତିଶୀଘ୍ର ଏହା ପତ୍ରରେ ପରିପୂର୍ଣ ହେଲା ଓ ଅଗଷ୍ଟ ମାସର ଶେଷ ଭାଗରେ ଏହା ଫୁଲରେ ଭରିଗଲା । ଏଥିରେ ଛୋଟ ଛୋଟ ପିଜୁଳି ଦେଖାଗଲା, ମାତ୍ର ସେତେବେଳେ ତୁଷାରପାତ ହେଲା ଓ ଗୋଟିଏ ସୁଦ୍ଧା ଫଳ ପାଚିଲା ନାହିଁ । 

ଗୋଟିଏ ଗଛ ବଞ୍ଚି ରହି ଠିକ୍ ସମୟରେ ସୁସ୍ୱାଦୁ ଫଳ ଉତ୍ପନ୍ନ କରିଥିଲା । ଏହାର ଚେର ଗଭୀରତା ମଧ୍ୟକୁ ଯାଇଥିଲା, ଯେଉଁଠାରେ ସେଗୁଡିକ ପ୍ରଚୁର ଜଳ ପାଇଥିଲେ । ଅନ୍ୟଟିରେ ଅଗଭୀର ଚେର ଥିଲା ଓ ଏହା ଅନିଶ୍ଚିତ ବୃଷ୍ଟି ଉପରେ ନିର୍ଭର କରୁଥିଲା । ଗୋଟିଏ ଗଛ ଦାଉଦ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଥିବା ଗଛ ସଦୃଶ, "ଜଳସ୍ରୋତ ନିକଟରେ ରୋପିତ ହୋଇଥିଲା" (ଗୀତ ୧:୩) ଅନ୍ୟଟି ବିଳମ୍ବିତ ଫୁଲ ସହିତ କୌଣସି ଫଳ ଧାରଣ କରି ନ ଥିଲା । 

ଆପଣ କେଉଁ ପ୍ରକାରର ଗଛ ଅଟନ୍ତି? ଆପଣଙ୍କର ଚେରଗୁଡ଼ିକ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ବାକ୍ୟରୂପକ ଗଭୀର ଭୁଗର୍ଭସ୍ଥ ଜଳସ୍ରୋତ ନିକଟକୁ ଯାଇଅଛି କିମ୍ବା ଆପଣଙ୍କ ଧାର୍ମିକ ଜୀବନ ଅଗଭୀର ଓ କେବଳ ସମୟିକ ଅଟେ? ପ୍ରିୟ ବନ୍ଧୁ, ଗଭୀର ଭାବେ ଖନନ କରନ୍ତୁ, ଧର୍ମଶାସ୍ତ୍ରର ଗଭୀରତା ମଧ୍ୟକୁ ଯାଆନ୍ତୁ ଓ ଆପଣଙ୍କ ଜୀବନ ପ୍ରଚୁର ଆତ୍ମିକ ଫଳ ଉତ୍ପନ୍ନ କରିବ। 

ବୋୟଜ

 Boaz

ହିରୋମାନେଙ୍କୁ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିବା ଅପେକ୍ଷା ପ୍ରଶଂସା କରିବା ସହଜ | ସେମାନେ କ୍ୱଚିତ୍ ସେମାନଙ୍କର ବୀରତ୍ୱର ମୁହୂର୍ତ୍ତ ବିଷୟରେ ସଚେତନ ହୁଅନ୍ତି, ଏବଂ ଅନ୍ୟମାନେ ସେମାନଙ୍କର କାର୍ଯ୍ୟକୁ ବୀର ଭାବରେ ଚିହ୍ନି ପାରନ୍ତି ନାହିଁ | ହିରୋମାନେ କେବଳ ସଠିକ୍ ସମୟରେ ସଠିକ୍ କାର୍ଯ୍ୟ କରନ୍ତି, ସେମାନେ ହୃଦୟଙ୍ଗମ କରନ୍ତି  ନାହିଁ ଯେ ସେମାନଙ୍କର କାର୍ଯ୍ୟର ପ୍ରଭାବ ପଡିବ ନ ନାହିଁ | ବୋଧହୁଏ ସେମାନେ ଅଂଶୀଦାର କରୁଥିବା ଗୋଟିଏ ଗୁଣ ହେଉଛି ନିଜ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରିବାର ଏକ ପ୍ରବୃତ୍ତି | ବୋୟଜ ଜଣେ ହିରୋ ଥିଲେ । 

ଅନ୍ୟ ଲୋକଙ୍କ ସହିତ ତାଙ୍କର କାରବାରରେ, ସେ ସର୍ବଦା ସେମାନଙ୍କର ଆବଶ୍ୟକତା ପ୍ରତି ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ଥିଲେ | ତାଙ୍କ କର୍ମଚାରୀ, ସମ୍ପର୍କୀୟ ଏବଂ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ତାଙ୍କର କଥା ବାର୍ତ୍ତା ଦୟାରେ ରଙ୍ଗୀନ ଥିଲା | ସେ ଖୋଲାଖୋଲି ଭାବରେ ସାହାଯ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲେ, କୁଣ୍ଠିତ ଭାବରେ ନୁହେଁ । ଯେତେବେଳେ ସେ ଆବିଷ୍କାର କଲେ ଯେ ଋତ କିଏ, ସେ ତାଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଅନେକ ପଦକ୍ଷେପ ନେଇଥିଲେ କାରଣ ସେ ଏହି ସମ୍ପର୍କୀୟ ନୟମୀଙ୍କ ପ୍ରତି ବିଶ୍ୱସ୍ତ ଥିଲେ | ଯେତେବେଳେ ନୟମୀ ଋତଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଅନୁରୋଧ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଥିଲେ, ଯଦି ଆଇନଗତ ଜଟିଳତା ନ ଥାଏ ତେବେ ସେ ତାଙ୍କୁ ବିବାହ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଥିଲେ । 

ବୋୟଜ କେବଳ ଯାହା ଠିକ୍ ତାହା କରିନାହାଁନ୍ତି, ସେ ମଧ୍ୟ ତୁରନ୍ତ ଏହା କରିଥିଲେ । ଅବଶ୍ୟ ସେ ତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଯାହା ହାସଲ କରିବେ ତାହା ପୂର୍ବାନୁମାନ କରିପାରିନଥିଲେ | ସେ ଜାଣି ପାରିନଥିଲେ ଯେ ଋତଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସେ ପାଇଥିବା ପିଲାଟି ଉଭୟ ଦାଉଦ ଏବଂ ଯୀଶୁଙ୍କ ପୂର୍ବଜ ହେବ | ସେ କେବଳ ତାଙ୍କ ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଥିବା ପରିସ୍ଥିତିରେ ସଠିକ୍ କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ଗ୍ରହଣ କରିବାର ଆହ୍ୱାନକୁ ଭେଟିଥିଲେ। 

ଆମର ଦୈନନ୍ଦିନ ପସନ୍ଦରେ ଆମେ ଏହି ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଛୁ | ନୟମୀଙ୍କ ନିକଟ ସମ୍ପର୍କୀୟଙ୍କ ପରି, ଆମେ ପ୍ରାୟତଃ ସଠିକ୍ ପସନ୍ଦ କରିବା ଅପେକ୍ଷା ସହଜ ପସନ୍ଦ କରିବାକୁ ଅଧିକ ଚିନ୍ତିତ | ତଥାପି ସଠିକ୍ ପସନ୍ଦ ସ୍ପଷ୍ଟ | ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ଆଜି ଆପଣଙ୍କ ପସନ୍ଦରେ ଏକ ବିଶେଷ ସଚେତନତା ଦେବା ସହିତ ସଠିକ୍ କରିବା ପାଇଁ ନୂତନ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା ଦେବାକୁ କୁହନ୍ତୁ 

ଶକ୍ତି ଏବଂ ସଫଳତା:

  • ତାଙ୍କ ଶବ୍ଦର ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି 

  • ଯେଉଁମାନେ ତାଙ୍କ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ଯତ୍ନ ନେବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ସମ୍ବେଦନଶୀଳ

  • ଦାୟିତ୍ୱ ଏବଂ ସଚ୍ଚୋଟତାର ଏକ ତୀବ୍ର ଭାବନା

  • ଜଣେ ସଫଳ ଏବଂ ଚତୁର ବ୍ୟବସାୟୀ

ତାଙ୍କ ଜୀବନରୁ ଶିକ୍ଷା:

  • ଯାହା କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ତାହା କରିବା ଏବଂ ଏହାକୁ ଠିକ୍ କରିବା ବୀରତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇପାରେ | 

  • ଈଶ୍ବର ପ୍ରାୟତଃ ତାଙ୍କର ବଡ ଯୋଜନା କରିବା ପାଇଁ ଅଳ୍ପ ନିଷ୍ପତ୍ତି ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତି | 

ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିସଂଖ୍ୟାନ: 

  • କେଉଁଠାରେ: ବେଥଲେହିମ

  • ବୃତ୍ତି: ଧନୀ, କୃଷକ

  • ସମ୍ପର୍କୀୟ: ଏଲିମେଲକ, ନୟମୀ, ଋତ

ମୁଖ୍ୟ ପଦ: 

ଆହୁରି ଆପଣା ଭ୍ରାତୃଗଣ ମଧ୍ୟରୁ ଓ ଆପଣା ବସତି-ସ୍ଥାନର ଦ୍ଵାରରୁ ସେହି ମୃତବ୍ୟକ୍ତିର ନାମ ଯେପରି ଲୋପ ନୋହିବ, ଏଥିପାଇଁ ସେହି ମୃତଲୋକର ଅଧିକାରରେ ତାହାର ନାମ ରକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ମୁଁ ମହଲୋନର ଭାର୍ଯ୍ୟା ମୋୟାବ ଦେଶୀୟା ରୂତକୁ ଆପଣା ଭାର୍ଯ୍ୟା ରୂପେ ଲାଭ କଲି; ଆଜି ତୁମ୍ଭେମାନେ ଏ ବିଷୟର ସାକ୍ଷୀ ହେଲ । ଋତ ୪:୧୦


ତାଙ୍କ କାହାଣୀ ଋତଙ୍କ ପୁସ୍ତକରେ କୁହାଯାଇଛି । ସେ ମାଥିଉ ୧:୫ ରେ ମଧ୍ୟ ଉଲ୍ଲେଖ ହୋଇଅଛନ୍ତି ।

ସମୟକୁ ହତ୍ୟା କରିବା

ସମୟକୁ ହତ୍ୟା କରିବା 

ଏଫିସୀୟ ୫:୧-୧୭

ଅତଏବ ଅଜ୍ଞାନ ପରି ନ ହୋଇ ଜ୍ଞାନୀ ପରି ନିଜ ନିଜ ଆଚରଣ ସମ୍ୱନ୍ଧରେ  ବିଶେଷ ସାବଧାନ ହୁଅ । ପୁଣି ସୁଯୋଗର ସଦବ୍ୟବହାର କର (ଏଫିସୀୟ ୫:୧୫'୧୬)

 ମୋ'ର ଜଣେ ବନ୍ଧୁ ନିଜର ଦୁଇ ହାତକୁ ଛନ୍ଦି ପାର୍କର ଗୋଟିଏ ବେଞ୍ଚ ଉପରେ ବସିଥିଲେ ଓ ଦୂରକୁ ଚାହିଁ ରହିଥିଲେ । ଯେତେବେଳେ ସେ ସେଠାରେ କ'ଣ କରୁଛନ୍ତି ବୋଲି ମୁଁ ତାଙ୍କୁ ପ୍ରଶ୍ନ କଲି, ସେତେବେଳେ ସେ ଉତ୍ତର ଦେଇଥିଲେ ଓଃ କେବଳ ସମୟକୁ ହତ୍ୟା କରୁଅଛି ।

ସମୟ ଭଳି ଏତେ ମୂଲ୍ୟବାନ୍ ବିଷୟ ପ୍ରତି ଏପରି କରିବା କେତେ ନିଷ୍ଠୁରତା ଅଟେ । ଏହାକୁ କାହିଁକି ହତ୍ୟା କରିବା ? ନିହତ ହେବା ପାଇଁ ନୁହେଁ, ମାତ୍ର ବିକାଶତ ହେବା ପାଇଁ ଆମକୁ ସମୟ ଦିଆଯାଇଛି । ସମୟକୁ ନଷ୍ଟ ନ କରି ସର୍ବୋତ୍ତମ ଉପକାରିତା ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବା ଉଚିତ୍ ।

ଅବଶ୍ୟ, ଏପରି ସମୟ ଅଛି, ଯେତେବେଳେ ଆମକୁ କ୍ଳାନ୍ତି ମେଣ୍ଟାଇବାକୁ ଓ ବିଶ୍ରାମ ନେବାକୁ ହୁଏ । ଯୀଶୁ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କର ଶିଷ୍ୟମାନଙ୍କୁ କହିଥିଲେ, "ତୁମ୍ଭେମାନେ ଅନ୍ତର ହୋଇ ... କିଛି ସମୟ ବିଶ୍ରାମ କର (ମାର୍କ ୬:୩୧) ମାତ୍ର ତାହା "ସମୟକୁ ହତ୍ୟା କରିବା" ନ ଥିଲା, ଏହା ଥିଲା, ପୁନଃ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହେବା ପାଇଁ ସମୟର ବ୍ୟବହାର କରିବା । ସେମାନେ ବିଶ୍ରାମ ନେବା ପରେ, ସେମାନଙ୍କର ସମୟକୁ ଅଧିକ ଫଳପ୍ରଦ ଭାବରେ ଓ ଲାଭଜନକ ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପାଇଁ ସମର୍ଥ ହୋଇଥିବେ । 

ଯଦି ଆମେ ନଷ୍ଟ କରୁଥିବା ସମୟର କିଛି ଅଂଶ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିବାରେ, ବାଇବଲ ପଢ଼ିବାରେ, ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ସାକ୍ଷ୍ୟ ଦେବାରେ, ଦୁଃଖରେ ଥିବା ଜଣେ ବନ୍ଧୁଙ୍କ ନିକଟକୁ ଯିବାରେ କିମ୍ୱା ଶୋକ କରୁଥିବା ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ସାନ୍ତ୍ଵନା ଦେବାରେ ବ୍ୟବହାର କରିପାରନ୍ତୁ, ତେବେ ଏହା କେତେ ଭିନ୍ନତା ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତା । ଆଜି ଯଦି ଆପଣଙ୍କ ପାଖରେ ବଳକା ସମୟ ଅଛି, ତେବେ ସେହି ଅଧିକା ମୁହୂର୍ତ୍ତଗୁଡ଼ିକୁ ଆପଣ କିପରି ସର୍ବୋତ୍ତମ ଭାବେ ଉନ୍ନତ କରିପାରିବେ, ତାହା ନିଜକୁ ପଚାରନ୍ତୁ । ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଇଥିବା ସମୟକୁ ଫେରାଇ ଆଣି ହୁଏ ନାହିଁ । ଏହା ଚିରଦିନ ପାଇଁ ହଜିଯାଏ ।