BN

फरीसी और सदूकी कौन थे ?

 

फरीसी और सदूकी कौन थे ??
फरीसी यहूदियों का एक छोटा (लगभग छह हजार) कानूनी संप्रदाय था। उनके नाम का अर्थ है "अलग किए गए लोग, अलगाववादियों के अर्थ में नहीं बल्कि शुद्धतावादी अर्थों में, अर्थात्, वे मोज़ेक कानून के साथ-साथ अपनी परंपराओं के अनुसार अनुष्ठान और धार्मिक शुद्धता के लिए अत्यधिक उत्साही थे, जिन्हें उन्होंने पुराने नियम के कानून में जोड़ा था। वे यहूदी धर्म के रूढ़िवादी मूल का प्रतिनिधित्व करते थे और इज़राइल के आम लोगों को बहुत दृढ़ता से प्रभावित करते थे। फरीसियों के साथ यीशु की बातचीत आमतौर पर प्रतिकूल थी। उन्होंने उन्हें पवित्रशास्त्र (मत्ती 15: 3-9) को रद्द करने के लिए मानव परंपरा का उपयोग करने के लिए फटकार लगाई, और विशेष रूप से रैंक पाखंड (मत्ती 15:7, 8; 22:18; 23:13, 23, 25, 29। लूका 12:1)।
सदूकी अलौकिक चीजों से इनकार करने के लिए जाने जाते थे। उन्होंने मृतकों के पुनरुत्थान से इनकार किया ( मत्ती 22:23) और स्वर्गदूतों का अस्तित्व (प्रेरितों 23:8)। फरीसियों के विपरीत, उन्होंने मानव परंपरा को खारिज कर दिया और कानूनीवाद का तिरस्कार किया। उन्होंने केवल पेंटाटेच को आधिकारिक के रूप में स्वीकार किया। वे धनी, कुलीन, पुरोहितों के सदस्य थे गोत्र, और हेरोदेस के दिनों में उनका पंथ c फरीसियों की तुलना में कम संख्या में होने के बावजूद उन्होंने मंदिर में प्रवेश किया।
फरीसियों और सदूकियों में बहुत कम समानता थी। फरीसी कर्मकांडवादी थे: सदूकी तर्कवादी थे। फरीसी विधिवादी थे; सदूकी उदारवादी थे। फरीसी अलगाववादी थे; सदूकी समझौतावादी और राजनीतिक अवसरवादी थे। फिर भी वे मसीह के विरोध में एकजुट हुए (मत्ती 22:15, 16, 23, 34, 35)। यूहन्ना ने उन्हें सार्वजनिक रूप से घातक साँप (3:7) के रूप में संबोधित किया।

ଫାରୂଶୀ ଓ ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ କିଏ ଥିଲେ?

Who Were the Pharisees and Sadducees?

ଫାରୂଶୀମାନେ ଯିହୁଦୀମାନଙ୍କର ଏକ ଛୋଟ (ପ୍ରାୟ ଛଅ ହଜାର) ଆଇନଗତ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଥିଲେ | ସେମାନଙ୍କର ନାମର ଅର୍ଥ ହେଉଛି "ପୃଥକ ବ୍ୟକ୍ତି, ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାବାଦୀଙ୍କ ଅର୍ଥରେ ନୁହେଁ ବରଂ ଶୁଦ୍ଧବାଦୀ ଅର୍ଥରେ, ଅର୍ଥାତ୍ ସେମାନେ ମୋଶାଙ୍କ ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଧର୍ମକର୍ମ ଶୁଦ୍ଧତା, ଏବଂ ନିଜର ପରମ୍ପରା ରୀତିନୀତି ପାଇଁ ଅତ୍ୟଧିକ ଉତ୍ସାହୀ ଥିଲେ, ଯାହା ସେମାନେ ପୁରାତନ ନିୟମରେ ଯୋଗ କରିଥିଲେ।  "ସେମାନେ ଯିହୁଦା ଧର୍ମର ମୂଳ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରିଥିଲେ ଏବଂ ଇସ୍ରାଏଲର ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କୁ ବହୁତ ଦୃଢ ଭାବରେ ପ୍ରଭାବିତ କରିଥିଲେ | ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ସହିତ ଯୀଶୁଙ୍କ କଥାବାର୍ତ୍ତା ସାଧାରଣତଃ ପ୍ରତିକୂଳ ଥିଲା | ଶାସ୍ତ୍ରକୁ ବାତିଲ କରିବା ପାଇଁ ମାନବୀୟ ପରମ୍ପରାକୁ ବ୍ୟବହାର କରି ସେ ସେମାନଙ୍କୁ ଭର୍ତ୍ସନା କରିଥିଲେ (ମାଥିଉ ୧୫:୩-୯) ଏବଂ ବିଶେଷ ଭାବରେ ତାଙ୍କର କପଟତାକୁ (ମାଥିଉ ୧୫:୭,୮; ୨୨:୧୮; ୨୩;୧୩, ୨୩, ୨୫, ୨୯; ଲୂକ ୧୨:୧).


ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଅଲୌକିକ ବିଷୟକୁ ଅସ୍ୱୀକାର କରୁଥିଲେ | ସେମାନେ ମୃତମାନଙ୍କର ପୁନରୁତ୍ଥାନ (ମାଥିଉ ୨୨:୨୩) ଏବଂ ଦୂତମାନଙ୍କ ଅସ୍ତିତ୍ୱକୁ ଅସ୍ୱୀକାର କରୁଥିଲେ (ପ୍ରେରିତ ୨୩:୮) | ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ପରି, ସେମାନେ ମାନବୀୟ ପରମ୍ପରାକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କଲେ ଏବଂ ଆଇନଗତତାକୁ ଘୃଣା କଲେ | ସେମାନେ କେବଳ ପେଣ୍ଟାଟେଚ୍କୁ (ମୋଶାଙ୍କ ୫ ଟି ପୁସ୍ତକ) ସରକାରୀପ୍ରାଧିକୃତ ଭାବରେ ଗ୍ରହଣ କଲେ | ସେମାନେ ଧନୀ, ଆଭିମୁଖ୍ୟବାଦୀ, ପୁରୋହିତ ଜନଜାତିର ସଦସ୍ୟ ହେବାକୁ ଲାଗିଲେ, ଏବଂ ହେରୋଦଙ୍କ ସମୟରେ ସେମାନଙ୍କ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ମନ୍ଦିରକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରୁଥିଲେ, ଯଦିଓ ସେମାନେ ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ତୁଳନାରେ କମ୍ ଥିଲେ । 


ଫାରୂଶୀ ଏବଂ ସାଦ୍ଦୂକୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଅଳ୍ପ ମାତ୍ରାରେ ସାମାନ୍ୟତମ ଥିଲା | ଫାରୂଶୀମାନେ ରୀତିନୀତିଜ୍ଞ ଥିଲେ: ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ ଥିଲେ | ଫାରୂଶୀମାନେ ଆଇନଜୀବୀ ଥିଲେ; ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଉଦାର ଥିଲେ। ଫାରୂଶୀମାନେ ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାବାଦୀ ଥିଲେ; ସାଦ୍ଦୁକୀମାନେ ଆପୋଷ ବୁଝାମଣାକାରୀ ଏବଂ ରାଜନୈତିକ ସୁବିଧାବାଦୀ ଥିଲେଥାପି ସେମାନେ ଫାରୂଶୀମାନଙ୍କ ସହିତ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କୁ ବିରୋଧ କରିବା ନିମନ୍ତେ ଏକତ୍ରିତ ହେଲେ (ମାଥିଉ ୨୨:୧୫, ୧୬, ୨୩, ୩୪, ୩୫) | ବାପ୍ତିଜକ ଯୋହନ ସେମାନଙ୍କୁ ସର୍ବସାଧାରଣଙ୍କ ନିକଟରେ କାଳସର୍ପର ବଂଶ ବୋଲି ସମ୍ବୋଧିତ କଲେ (ମାଥିଉ ୩:୭) |

ଦାନିୟେଲ

Daniel

ଦାନିୟେଲଙ୍କ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ଜୀବନ ଦର୍ଶାଏ ଯେ ଭୁଲ୍ କରିବା ଅପେକ୍ଷା ଯୁବକ ହେବାର ଅଧିକ ଅଛି | ଜଣେ ଯୁବକଙ୍କର ଜ୍ଞାନର ବାର୍ତ୍ତାଳାପ  ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟ ବୟସ୍କମାନଙ୍କ ହୃଦୟକୁ ଶୀଘ୍ର ଜିତେ | ଦାନିୟେଲ ଏବଂ ତାଙ୍କ ସାଙ୍ଗମାନଙ୍କୁ ଯିହୁଦାରୁ ନିଆଯାଇ ନିର୍ବାସିତ କରାଯାଇଥିଲା। ସେମାନଙ୍କର ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦେହରେ ଥିଲା, କିନ୍ତୁ ସେମାନଙ୍କର ସମସ୍ତଙ୍କର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଗୁଣ ଥିଲା ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ ରାଜାଙ୍କ ପ୍ରାସାଦରେ ଚାକିରି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟତା ପ୍ରଦାନ କଲା | ସେମାନେ ଏହାର ସୁଯୋଗ ନେବାକୁ ସୁଯୋଗ ନ ଦେଇ ସୁଯୋଗର ଲାଭ ଉଠାଇଲେ |


ଦାନିୟେଲଙ୍କ ମହାନତା ବିଷୟରେ ଆମେ ପ୍ରଥମେ ସେତେବେଳେ ଜାଣି ପାରୁ ଯେତେବେଳେ ସେ ତାଙ୍କ ବିଶ୍ୱାସକୁ ତ୍ୟାଗ କରିବାକୁ ମନା କଲେ | ସେ ନିଜ ଜୀବନରେ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଇଚ୍ଛା ପ୍ରୟୋଗ କରିଥିଲେ ଏବଂ ସେ ନିଜର ଭଲ ଅଭ୍ୟାସକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରିଥିଲେ | ତାଙ୍କର ଉଭୟ ଶାରୀରିକ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଖାଦ୍ୟ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ସହିତ ଥିବା ସମ୍ପର୍କର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ ଥିଲା | ସେ ଯତ୍ନର ସହ ଖାଇଲେ ଏବଂ ପ୍ରାର୍ଥନା କରି ବଞ୍ଚିଲେ |


ରାଜକୀୟ ସେବା ପାଇଁ ତାଲିମ ନେବାରେ ଗୋଟିଏ ଲାଭ ହେଉଛି ରାଜାଙ୍କ ଟେବୁଲରୁ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା | ଦାନିୟେଲ କୌଶଳକ୍ରମେ ଏକ ସରଳ ମେନୁ ବାଛିଲେ ଏବଂ ଏହା ଏକ ସୁସ୍ଥ ପସନ୍ଦ ବୋଲି ପ୍ରମାଣ କଲେ | ଦାନିୟେଲଙ୍କ ପରି ଭୋଜନ ସମୟ ସ୍ପଷ୍ଟ ଏବଂ ଆମର ଭୋକକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ ଆମର ପ୍ରୟାସର ନିୟମିତ ପରୀକ୍ଷଣ |


ଦାନିୟେଲ ତାଙ୍କର ଖାଦ୍ୟ ଗ୍ରହଣକୁ ସୀମିତ ରଖିଥିବାବେଳେ ସେ ପ୍ରାର୍ଥନାରେ ଲାଗି ରହିଲେ | ସେ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ସହ ଯୋଗାଯୋଗ କରିବାରେ ସକ୍ଷମ ହୋଇଥିଲେ କାରଣ ସେ ଏହାକୁ ଏକ ଅଭ୍ୟାସ କରିଥିଲେ | ସେ ଭୋକିଲା ସିଂହର ଗୁମ୍ଫାରେ ମଧ୍ୟ ସେ ନିଜର ବିଶ୍ୱାସକୁ ପ୍ରୟୋଗ କରିଥିଲେ | ତାଙ୍କ ଜୀବନ ପ୍ରମାଣିତ କଲା ଯେ ସେ ସଠିକ୍ ପସନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି |


ତୁମେ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଉପରେ ତୁମର ବିଶ୍ଵାସକୁ ଏତେ ଦୃଢ ଭାବରେ ଧରି ରଖିଛ କି ଯେ ଯାହା ହେଲେ ମଧ୍ୟ ଈଶ୍ବର ଯାହା କହନ୍ତି ତାହା କରିବ? ଏହିପରି ବିଶ୍ୱାସ ଆପଣଙ୍କୁ ପ୍ରଲୋଭନଠାରୁ ଗୋଟିଏ ପାଦ ଆଗରେ ରଖେ; ପରିବର୍ତ୍ତିତ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଏପରି ବିଶ୍ୱାସ ଆପଣଙ୍କୁ ଜ୍ଞାନ ଏବଂ ସ୍ଥିରତା ଦେଇଥାଏ | ପ୍ରାର୍ଥନା କରି ଦୈନନ୍ଦିନ ଜୀବନରେ ତୁମର ବିଶ୍ୱାସରେ ବଞ୍ଚନ୍ତୁ ଏବଂ ପରିଣାମ ପାଇଁ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତୁ  |


ଶକ୍ତି ଏବଂ ସଫଳତା:

  • ଯଦିଓ ଯୁବକ ନିର୍ବାସିତ ହୋଇଥିଲେ, ସେ ନିଜ ବିଶ୍ୱାସରେ ସତ୍ୟରେ ରହିଲେ |

  • ଦୁଇ ବାବିଲୀୟ ରାଜା ଏବଂ ଦୁଇ ମେଡୋ-ପାର୍ସୀ ରାଜାଙ୍କ ପରାମର୍ଶଦାତା ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କଲେ |

  • ଭବିଷ୍ୟ‌ଦ୍‌ବକ୍ତାର ଦାନ ସହିତ ଜଣେ ପ୍ରାର୍ଥନାକାରୀ ଏବଂ ଜଣେ ରାଜ୍ୟସ୍ତରୀୟ ବ୍ୟକ୍ତି ଥିଲେ |

  • ସିଂହମାନଙ୍କ ଗୁମ୍ଫାରୁ ବଞ୍ଚିଗଲେ |



ତାଙ୍କ ଜୀବନରୁ ଶିକ୍ଷା:

  • ଶାନ୍ତ ବିଶ୍ୱାସ ପ୍ରାୟତ ଦୀର୍ଘ ସମୟ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମ୍ମାନ ଅର୍ଜନ କରେ |

  • ପ୍ରାର୍ଥନା ବିଷୟରେ ଜାଣିବା ପାଇଁ ତୁମେ କଠିନ ପରିସ୍ଥିତିରେ ନହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅପେକ୍ଷା କର ନାହିଁ |

  • ଈଶ୍ବର ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଯେଉଁଠାରେ ବି ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ |


ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିସଂଖ୍ୟାନ:

  • କେଉଁଠାରେ: ଯିହୁଦା ଏବଂ ଉଭୟ ବାବିଲ ଏବଂ ପାରସ୍ୟର ପ୍ରାଙ୍ଗଣ |

  • ବୃତ୍ତି: ଇସ୍ରାଏଲର ଜଣେ ବନ୍ଦୀ ଯିଏ କି ରାଜାମାନଙ୍କର ପରାମର୍ଶଦାତା ହେଲେ |

  • ସମସାମୟିକ: ଶଦ୍ରକ୍, ମୈଶକ, ଅବେଦ୍-ନଗୋ, ନବୂଖଦ୍ନିତ୍ସର, ବେଲ୍ଟଶତ୍ସର

ମୁଖ୍ୟ ପଦ:

କାରଣ ସେହି ଦାନିୟେଲଙ୍କ ଅନ୍ତରରେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଆତ୍ମା, ଜ୍ଞାନ ଓ ବୁଦ୍ଧି, ସ୍ଵପ୍ନ ଅର୍ଥ କରିବାର ଓ ଗୂଢ଼ ବାକ୍ୟ ପ୍ରକାଶ କରିବାର ଓ ସନ୍ଦେହ ଭଞ୍ଜନ କରିବାର ଶକ୍ତି ଦେଖା ଯାଇଥିଲା, ରାଜା ତାଙ୍କୁ ବେଲ୍ଟଶତ୍ସର ନାମ ଦେଇଥିଲେ। ଏବେ ଦାନିୟେଲଙ୍କୁ ଡକାଯାଉ, ସେ ଅର୍ଥ ପ୍ରକାଶ କରିବେ। ଦାନିୟେଲ ୫:୧୨



ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ କିପରି ବ୍ୟବହାର କରିବା??

 How to Treat with Others???

ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ କିପରି ବ୍ୟବହାର କରିବା??
ପ୍ରତିବାସୀ ବିରୁଦ୍ଧରେ ମିଥ୍ୟା ସାକ୍ଷ୍ୟ ଦିଅ ନାହିଁଯାତ୍ରା ପୁସ୍ତକ ୨୦:୧୬
ପ୍ରତିବାସୀର କୌଣସି ବସ୍ତୁକୁ ଲୋଭ କର ନାହିଁଯାତ୍ରା ପୁସ୍ତକ ୨୦:୧୭
ଆପଣା ପ୍ରତିବାସୀକୁ ଆତ୍ମତୁଲ୍ୟ ପ୍ରେମ କରଲେବୀୟ ପୁସ୍ତକ ୧୯:୧୮
ଆପଣା ପ୍ରତିବାସୀର ଭୂମି ଚିହ୍ନ ଘୁଞ୍ଚାଅ ନାହିଁଦ୍ଵିତୀୟ ବିବରଣ ୨୭:୧୭
ପ୍ରତିବାସୀ ସହିତ ବିବାଦ କରିବାକୁ ହଠାତ ବାହାରକୁ ଯାଅ ନାହିଁହିତୋପଦେଶ ୨୫:୮
ତୁମ୍ଭର ପାଦ ତୁମ୍ଭ ପ୍ରତିବାସୀ ଗୃହରେ କ୍ଵଚିତ ପଡୁହିତୋପଦେଶ ୨୫:୧୭
ଯଦି କେହି କୋଶେ ଯିବା ପାଇଁ ବାଧ୍ୟ କରେ, ତାହା ସାଙ୍ଗରେ ଦୁଇ କୋଶ ଯାଅମାଥିଉ ୫:୪୧
ଯେଉଁମାନେ ତାଡନା କରନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରମାଥିଉ ୫:୪୪
ଯେଉଁମାନେ ଘୃଣା କରନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କର ମଙ୍ଗଳ କରଲୂକ ୬:୨୭
ଆପଣା ଶତ୍ରୁମାନଙ୍କୁ ପ୍ରେମ କରଲୂକ ୬:୨୭
ଯେଉଁମାନେ ଅଭିଶାପ ଦିଅନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କୁ ଆଶୀର୍ବାଦ କରଲୂକ ୬:୨୮
ଯେ ତୁମ୍ଭର ଚାଦର ନେଇଯାଏ, ତାହାକୁ ତୁମ୍ଭର ଅଙ୍ଗରେଖା ମଧ୍ୟ ଦିଅଲୂକ ୬:୨୯
ଯେକେହି ତୁମ୍ଭକୁ ମାଗେ, ତାହାକୁ ଦିଅଲୂକ ୬:୩୦
ପରିଶୋଧର ଆଶା ନା ରଖି ଋଣ ଦିଅଲୂକ ୬:୩୫
ଅନ୍ୟର ବିଚାର କର ନାହିଁଲୂକ ୬:୩୭
ଆପଣା ଭାଇର ବାଧା ବା ବିଘ୍ନର କାରଣ ହୁଅ ନାହିଁରୋମୀୟ ୧୪:୧୩

ନୂତନ ନିୟମର ୬ ଜଣ ମରୀୟମ

Marys of the New Testament


  1.  ମରୀୟମ, ଯୀଶୁଙ୍କ ମାତା, ସର୍ବଦା ପ୍ରସଙ୍ଗ ଦ୍ୱାରା ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ ଚିହ୍ନିତ | 


  1. ମରୀୟମ, ପ୍ରେରିତ ଯାକୁବଙ୍କ ମାତା (“ସାନ ଯାକୁବ” କୁହାଯାଏ, ମାର୍କ ୧୫:୪୦) ଏବଂ କ୍ଲୋପାଙ୍କ ପତ୍ନୀ (ଯୋହନ ୧୯:୨୫), ଯିଏକି ଆଲଫିଙ୍କ ସହିତ ପରିଚିତ ହୋଇପାରନ୍ତି (ମାଥିଉ ୧୦:୩; ମାର୍କ ୩:୧୮; ଲୂକ ୬:୧୫) | ବୋଧହୁଏ ସେ ଯୀଶୁଙ୍କ ମାତା ମରୀୟମଙ୍କ ସମ୍ପର୍କୀୟ ଥିଲେ | ଏହି ମରିୟମ କ୍ରୁଶବିଦ୍ଧର ସାକ୍ଷୀ ହୋଇଥିଲେ (ମାଥିଉ ୨୭:୫୬; ମାର୍କ ୧୫:୪୦; ଯୋହନ ୧୯:୨୫), ଉଦ୍ୟାନକୁ ଯାଇଥିଲେ (ମାର୍କ ୧୫:୪୭; ୧୬:୧; ଲୂକ ୨୪:୧୦), ଏବଂ ସମ୍ଭବତ ସେହି ମହିଳାମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସେ ଥିଲେ ଯିଏ ପୁନରୁତ୍ଥାନ ଦିନ ପୁନରୁତ୍ଥିତ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଦେଖିଲେ (ମାଥିଉ ୨୮:୭-୯: ଲୂକ ୨୪:୯, ୨୨:୨୪) | ସେ ସାଧାରଣତଃ ତାଙ୍କର ଏକ ବା ଉଭୟ ପୁଅ ସଂପର୍କରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଏ | କେହି କେହି ଅନୁମାନ କରିଛନ୍ତି ଯେ ଏହି ମରୀୟମ ଯୀଶୁଙ୍କ ମାତା ମରୀୟମଙ୍କ ଭଉଣୀ ଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ଦୁଇ ଭଉଣୀର ସମାନ ନାମ ରହିବା ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ | 


  1. ବେଥାନିୟାର ମରୀୟମ, ମାର୍ଥା ଏବଂ ଲାଜାରଙ୍କ ଭଉଣୀ, କେବଳ ଲୂକ ୧୦:୩୯, ୪୨ ଯୋହନ ୧୧:୧,୨; ୧୯, ୨୦, ୨୮, ୩୧, ୩୨, ୪୫, ୧୨:୩, ରେ ନାମ ସହିତ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଅଛି; କିନ୍ତୁ ମାଥିଉ ୨୬:୭; ମାର୍କ ୧୪:୩-୯ ରେ ମଧ୍ୟ ସୂଚିତ କରି ପାରିବ ।  


  1. ମଗ୍ଦଲୀନୀ ମରୀୟମ, ମଗ୍ଦାଲାର ଜଣେ ମହିଳା, "ଯାହାଙ୍କଠାରୁ (ଯୀଶୁ) ସାତୋଟି ଭୂତକୁ ବାହାର କରିଦେଲେ" (ମାର୍କ ୧୬:୯) | ସେ "ମଗ୍ଦଲୀନୀ" ଚିହ୍ନଟକାରୀ ଶବ୍ଦ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ବିଷୟରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇ ନାହିଁ ଏବଂ ଗାଲିଲୀ ସହରରେ ତ୍ରାଣକର୍ତ୍ତାର ପାଦକୁ ଅଭିଷେକ କରିଥିବା ପାପୀ ମହିଳାଙ୍କ ସହିତ ଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱରେ ରହିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ (ଲୂକ ୭:୩୬-୫୦) |


  1. ମରୀୟମ, ଯୋହନ ମାର୍କଙ୍କ ମାତା ଏବଂ ବର୍ଣ୍ଣବାଙ୍କ ଭଉଣୀ (ପ୍ରେରିତ ୧୨:୧୨)


  1. ମରୀୟମ, ରୋମର ଜଣେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ ମହିଳା ଯାହାଙ୍କୁ ପାଉଲ ଅଭିବାଦନ ପଠାଇଥିଲେ (ରୋମୀୟ ୧୬:୬)