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एसाव (Esau)

असल में सामान्य ज्ञान इतना सामान्य नहीं है । कई फैसलों में सामान्य बात यह है कि उनका कोई मतलब नहीं है। एसाव का जीवन उन विकल्पों से भरा हुआ था जिनके लिए उसे अवश्य ही पछताना पड़ा होगा। ऐसा प्रतीत होता है कि वह एक ऐसा व्यक्ति था जिसने परिणामों पर विचार करना कठिन पाया, उस आवश्यकता को पूरा करने के लिए वह जो कुछ भी दे रहा था, यह महसूस किए बिना वह उस पल की आवश्यकता पर प्रतिक्रिया कर रहा था। एक कटोरी दाल के लिए अपने पैहिलोठेपन के अधिकार का व्यापार करना उसकी कमजोरी का सबसे स्पष्ट उदाहरण था। उसने अपने माता-पिता की इच्छा के सीधे विरोध में पत्नियों को भी चुना। उसने कठिन तरीके से सीखा।

आप जो चाहते हैं उसके लिए आप क्या विक्रय करने को तैयार हैं? क्या आप कभी-कभी खुद को उस चीज़ के लिए समझौता करने को तैयार पाते हैं जो आपको लगता है कि आपको अभी चाहिए? क्या आपका परिवार, जीवनसाथी, सत्यनिष्ठा, शरीर या आत्मा इन समझौतों में शामिल होते हैं? क्या आपको कभी-कभी ऐसा लगता है कि जब आप किसी चीज़ को पकड़ में लगे थे तो जीवन के महत्वपूर्ण हिस्से छूट गए?

यदि ऐसा है, तो एसाव की तरह आपकी प्रारंभिक प्रतिक्रिया, गहरा क्रोध हो सकती है। अपने आप में यह गलत नहीं है, जब तक आप उस क्रोध की ऊर्जा को समाधान की ओर निर्देशित करते हैं, न कि समस्या के कारण के रूप में स्वयं या दूसरों की ओर। आपकी सबसे बड़ी जरूरत "अब मुझे जो चाहिए" के अलावा एक केंद्र बिंदु खोजने की है। एकमात्र योग्य केंद्र बिंदु (Focal Point)  परमेश्वर है। उसके साथ एक रिश्ता न केवल आपके जीवन को एक अंतिम उद्देश्य देगा; यह जीने के लिए एक दैनिक दिशा निर्देश भी होगा। परमेश्वर से बाइबल के पृष्ठों में मिलें। 

 

  • शक्ति और उपलब्धि : 

    • एदोमीयो के पूर्वज

    • उसके तीरंदाजी कौशल के लिए जाना जाता है 

    • विस्फोटक क्रोध के बाद माफ करने में सक्षम रहे 


  • कमज़ोरी और गलती :

  • जब उसका सामना महत्वपूर्ण निर्णय के साथ होता था, तब दीर्घकालिक प्रभाव के बजाय तत्काल आवश्यकता के अनुसार चयन किया 

  • अपने शादी के अनुचित विकल्पों द्वारा अपने माता पिता को नाराज किया 


  • जीवन से सबक :

  • परमेश्वर हमारे जीवन में समग्र उद्देश्यों को पूरा करने के लिए कुछ घटनाओं की अनुमति देता है, लेकिन हम अभी भी हमारे कार्यों के लिए जिम्मेदार हैं

  • परिणाम पर विचार करना महत्वपूर्ण है 

  • यह संभव है कि बहुत क्रोध आने पर भी आप पाप नहीं करे 


  • महत्वपूर्ण आयाम :

    • कहाँ: कनान

    • व्यवसाय: कुशल शिकारी 

    • रिश्तेदार: माता-पिता: इसहाक और रिबका। भाई : याकूब। पत्नियाँ:  यहूदीत, बासमत, और महलत।


  • मुख्य पद :

सब से मेल मिलाप रखो, और उस पवित्रता के खोजी हो जिस के बिना कोई प्रभु को कदापि न देखेगा। और ध्यान से देखते रहो, ऐसा न हो, कि कोई परमेश्वर के अनुग्रह से वंचित रह जाए, या कोई कड़वी जड़ फूटकर कष्‍ट दे, और उसके द्वारा बहुत से लोग अशुद्ध हो जाएं। ऐसा न हो, कि कोई जन व्यभिचारी, या एसाव की नाई अधर्मी हो, जिसने  एक बार के भोजन के बदले अपने पहिलौठे होने का पद बेच डाला। तुम जानते तो हो, कि बाद में जब उस ने आशीष पानी चाही, तो अयोग्य गिना गया, और आंसू बहा बहाकर खोजने पर भी मन फिराव का अवसर उसे न मिला। इब्रानियों 12:14-17


एसाव की कहानी उत्पत्ति 25-36 में बताई गई है। उसका उल्लेख मलाकी 1:2,3; रोमियों 9:13  इब्रानियों 12:16,17.


Source : NIV Life Application Study Bible.

ଏଷୌ (Esau)

ଏଷୌ

ବାସ୍ତବରେ ସାଧାରଣ ଜ୍ଞାନ ଏତେ ସାଧାରଣ ନୁହେଁ | ଅନେକ ନିଷ୍ପତ୍ତି ବିଷୟରେ ସାଧାରଣ କଥା ହେଉଛି ସେମାନଙ୍କର କୌଣସି ଅର୍ଥ ନାହିଁ | ଏଷୌର ଜୀବନ ପସନ୍ଦରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ଥିଲା ଯାହାକୁ ସେ ନିଶ୍ଚୟ ଅନୁତାପ କରିଥିବେ | ଏଥିରୁ ଜଣାପଡେ ଯେ ସେ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯିଏ ଏହାର ପରିଣାମ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରିବା କଷ୍ଟକର ହୋଇପଡିଥିଲେ, ସେହି ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ସେ ଯାହା ଦେଉଥିଲେ ତାହା ଅନୁଭବ ନକରି କ୍ଷଣର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ | ତାଙ୍କର ଦୁର୍ବଳତାର ସବୁଠାରୁ ସ୍ପଷ୍ଟ ଉଦାହରଣ ହେଉଛି ଏକ ପାତ୍ର ମସୁର ଡାଲି ପାଇଁ ତାଙ୍କର ଜନ୍ମଗତ ଅଧିକାରକୁ ବାଣିଜ୍ୟ କରିବା | ପିତାମାତାଙ୍କ ଇଚ୍ଛାକୁ ସିଧାସଳଖ ବିରୋଧ କରି ସେ ପତ୍ନୀ ମଧ୍ୟ ବାଛିଥିଲେ। ସେ କଠିନ ଉପାୟ ଶିଖିଲେ |

ଆପଣ ଯାହା ଚାହାଁନ୍ତି ସେଥିପାଇଁ କ’ଣ ବିକ୍ରୟ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ? ବେଳେବେଳେ ତୁମେ ଯାହା ଆବଶ୍ୟକ କରୁଛ ତାହା ପାଇଁ କିଛି ବୁଝାମଣା କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ କି? ତୁମର ପରିବାର, ଜୀବନସାଥୀ, ସତ୍ୟନିଷ୍ଠା, ଶରୀର କିମ୍ବା ପ୍ରାଣ ଏହି କାରବାରରେ ଜଡିତ କି? ତୁମେ ବେଳେବେଳେ ଅନୁଭବ କରୁଛ କି ଯେ ତୁମେ ଜୀବନର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶରୁ ବଞ୍ଚିତ ହେଉଛ ଯେତେବେଳେ ତୁମେ କୌଣସି ବିଷୟକୁ ଧରିବାକୁ ଯାଉଛ?


ଯଦି ଏହା ହୁଏ, ଏଷୌ ଭଳି ତୁମର ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା, ଗଭୀର କ୍ରୋଧ ହୋଇପାରେ | ନିଜେ ଏହା ଭୁଲ୍ ନୁହେଁ, ଯେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ତୁମେ ସେହି କ୍ରୋଧର ଶକ୍ତିକୁ ଏକ ସମାଧାନ ଆଡକୁ ପଠାଅ ଏବଂ ସମସ୍ୟାର କାରଣ ଭାବରେ ନିଜ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଆଡକୁ ନୁହେଁ | ତୁମର ସବୁଠୁ ବଡ ଆବଶ୍ୟକତା ହେଉଛି “ମୁଁ ବର୍ତ୍ତମାନ ଯାହା ଚାହୁଁଛି” ବ୍ୟତୀତ ଏକ ଫୋକାଲ୍ ପଏଣ୍ଟ ଖୋଜିବା | ଏକମାତ୍ର ଯୋଗ୍ୟ କେନ୍ଦ୍ରବିନ୍ଦୁ (Focal Point) ହେଉଛି ଈଶ୍ବର | ତାଙ୍କ ସହିତ ଏକ ସମ୍ପର୍କ କେବଳ ଆପଣଙ୍କ ଜୀବନକୁ ଏକ ଚରମ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଦେବ ନାହିଁ; ଏହା ମଧ୍ୟ ବଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ଏକ ଦୈନିକ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ହେବ | ତାଙ୍କୁ ବାଇବଲ ପୃଷ୍ଠାରେ ସାକ୍ଷାତ କର |


ଶକ୍ତି ଏବଂ ସଫଳତା:

  • ଇଦୋମୀୟମାନଙ୍କର ପୂର୍ବପୁରୁଷ

  • ତାଙ୍କର ଧନୁଯାତ୍ରା ଦକ୍ଷତା ପାଇଁ ଜଣାଶୁଣା |

  • ବିସ୍ଫୋରକ କ୍ରୋଧ ପରେ କ୍ଷମା କରିବାକୁ ସମର୍ଥ |


ଦୁର୍ବଳତା ଏବଂ ଭୁଲ:

  • ଯେତେବେଳେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନିଷ୍ପତ୍ତିର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୁଏ, ଦୀର୍ଘ ଦୂରତା ପ୍ରଭାବ ଅପେକ୍ଷା ତୁରନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଯାୟୀ ବାଛିବାକୁ ଲାଗିଲେ |

  • ଖରାପ ବିବାହ ପସନ୍ଦ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ପିତାମାତାଙ୍କୁ କ୍ରୋଧିତ କଲେ |


ତାଙ୍କ ଜୀବନରୁ ଶିକ୍ଷା:

  • ଈଶ୍ବର ଆମ ଜୀବନର କିଛି ଘଟଣାକୁ ତାଙ୍କର ସାମଗ୍ରିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପୂରଣ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ଦିଅନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ଆମେ ତଥାପି ଆମର କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ଦାୟୀ |

  • ପରିଣାମଗୁଡିକୁ ବିଚାର କରିବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ |

  • ବହୁତ କ୍ରୋଧ ହେବା ସମ୍ଭବ କିନ୍ତୁ ତଥାପି ପାପ କର ନାହିଁ |


ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିସଂଖ୍ୟାନ:

  • କେଉଁଠାରେ: କିଣାନ

  • ବୃତ୍ତି: ଦକ୍ଷ ଶିକାରୀ |

  • ସମ୍ପର୍କୀୟ: ପିତାମାତା: ଇସ୍ହାକ ଏବଂ ରିବିକା | ଭାଇ: ଯାକୁବ | ପତ୍ନୀ:  ଯିହୁଦୀତ୍, ବାସମତ୍, ଏବଂ ମହଲତ୍ |


ମୁଖ୍ୟ ପଦ:

ସମସ୍ତଙ୍କ ସହିତ ଶାନ୍ତିରେ ରହିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କର, ପୁଣି ଯେଉଁ ପବିତ୍ରତା ବିନୁ କେହି ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଦର୍ଶନ ପାଇବ ନାହିଁ, ସେଥିର ଅନୁସରଣ କର, କାଳେ କେହି ଈଶ୍ଵରଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହରୁ ପତିତ ହୁଏ ଅବା କୌଣସି ତିକ୍ତତାର ମୂଳ ଅଙ୍କୁରିତ ହୋଇ ବଢ଼ି ଉଠି ତୁମ୍ଭମାନଙ୍କର ଅନିଷ୍ଟ କରେ, ଆଉ ତଦ୍ଦ୍ଵାରା ଅନେକେ କଳୁଷିତ ହୁଅନ୍ତି; କିଅବା କେହି ପାରଦାରିକ, ବା ଥରକର ଖାଦ୍ୟ ନିମନ୍ତେ ଆପଣା ଜ୍ୟେଷ୍ଠାଧିକାର ବିକ୍ରୟକାରୀ ଯେ ଏଷୌ, ତାହା ପରି ବିଧର୍ମାଚାରୀ ହୁଏ, ଏ ବିଷୟରେ ଅତି ଜାଗ୍ରତ ହୁଅ। ତୁମ୍ଭେମାନେ ତ ଜାଣ ଯେ, ପରେ ସେ ଆଶୀର୍ବାଦର ଅଧିକାରୀ ହେବା ନିମନ୍ତେ ଇଚ୍ଛା କଲେ ସୁଦ୍ଧା ଅଗ୍ରାହ୍ୟ ହେଲା, ପୁଣି ଅନୁତାପ କରିବା ନିମନ୍ତେ ଅଶ୍ରୁପାତ ସହ ସଯନିରେ ଚେଷ୍ଟା କଲେ ହେଁ ତାହା କରିବା ପାଇଁ ଆଉ ସୁଯୋଗ ପାଇଲା ନାହିଁ। ଏବ୍ରୀ ୧୨:୧୪-୧୭


ଏଷୌର କାହାଣୀ ଆଦିପୁସ୍ତକ ୨୫-୩୬ ରେ କୁହାଯାଇଛି | ତାଙ୍କୁ ମଲାଖି ୧: ୨, ୩; ରୋମୀୟ ୯:୧୩; ଏବ୍ରୀ ୧୨:୧୬,୧୭ ରେ ମଧ୍ୟ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଛି।

राजकीय व्यवस्था क्या है (याकूब 2:8) ?

 What is Royal Law? (James 2:8)


इस वाक्यांश "राजकीय व्यवस्था" को "संप्रभु व्यवस्था" के रूप में बेहतर अनुवाद कर सकते है। विचार यह है कि यह व्यवस्था सर्वोच्च या अनिवार्य है। यीशु ने जो कुछ भी सिखाया, उसका दूसरा भाग, याकूब ने उल्लेख किया, वह संपूर्ण संप्रभु व्यवस्था है। "अपने पड़ोसी से अपने समान प्रेम रख," जिसे याकूब लैव्यव्यवस्था 19:18 और मरकुस 12:31 से उल्लेख करता है, जब उसे परमेश्वर से प्रेम करने की आज्ञा के साथ जोड़ा जाता है (व्यवस्थाविवरण 6:4-5), सभी व्यवस्था और भविष्यद्वक्ताओं का सार को पूरा करता है (मत्ती 22:36-40; रोमियों 13:8-10)।

याकूब पहले ही महान आज्ञा (2:5) के पहले भाग की ओर संकेत कर चुका है। यहां उन्होंने इस भाग के विषय पर ध्यान केंद्रित किया है, जो मानवीय संबंध है। याकूब स्वयं के लिए किसी प्रकार के भावनात्मक स्नेह की वकालत नहीं कर रहा है; आत्म-प्रेम स्पष्ट रूप से एक पाप है (2 तीमुथियुस 3:2)। इसकी अपेक्षा, आज्ञा यह है कि अपने पड़ोसियों की शारीरिक और आत्मिक आवश्यकताओं को उसी तीव्रता और चिंता के साथ पूरा करने का प्रयास किया जाए जैसा कि एक व्यक्ति स्वयं के लिए स्वाभाविक रूप से करता है (फिलिप्पियों 2:3-4), जबकि यह कभी नहीं भूलना चाहिए कि हम ऐसा करने के लिए राजकीय व्यवस्था के अधीन हैं।


Source : MacArthur Bible Commentary

ରାଜକୀୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା କ’ଣ?

 ରାଜକୀୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା କ’ଣ?

ଯାକୁବ ୨:୮
What is Royal Law?


“ରାଜକୀୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା” ବାକ୍ୟାଂଶ “ସାର୍ବଭୌମ ନିୟମ” ଭାବରେ ଉତ୍ତମ ଅନୁବାଦ କରେ | ଧାରଣା ହେଉଛି ଏହି ନିୟମ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ବା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ଅଟେ | ଯୀଶୁ ଶିକ୍ଷା ଦେଇଥିବା ସାର୍ବଭୌମ ନିୟମର ଦ୍ୱିତୀୟାର୍ଦ୍ଧକୁ ଯାକୁବ ଏଠାରେ ଉଦ୍ଧୃତ କରିଅଛନ୍ତି । “ପ୍ରତିବାସୀକୁ ଆତ୍ମତୁଲ୍ୟ ପ୍ରେମ କର” ଯାହାକି ଯାକୁବ ଲେବୀୟ ପୁସ୍ତକ ୧୯:୧୮ ଏବଂ ମାର୍କ ୧୨:୩୧ ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରିଛନ୍ତି, ଯେତେବେଳେ ଏହାକୁ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ପ୍ରେମ କରିବାର ଆଦେଶ ସହିତ ମିଳିତ କରାଯାଏ (ଦ୍ୱିତୀୟ ବିବରଣ ୬:୪-୫), ଏହା ସମସ୍ତ ନିୟମ ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟ‌ଦ୍‌ବକ୍ତାମାନଙ୍କ ସାରକୁ ସକ୍ଷିପ୍ତ କରେ ( ମାଥିଉ ୨୨:୩୬-୪୦; ରୋମୀୟ ୧୩:୮-୧୦) |


ଯାକୁବ ମହାନ ଆଦେଶର ପ୍ରଥମ ଭାଗ (ଯାକୁବ ୨:୫) ବିଷୟରେ ସୂଚିତ କରିସାରିଛନ୍ତି | ଏଠାରେ ସେ ଏହି ବିଭାଗର ବିଷୟବସ୍ତୁ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତି, ଯାହା ହେଉଛି ମାନବିକ ସମ୍ପର୍କ | ଯାକୁବ ନିଜ ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରକାର ଭାବପ୍ରବଣତାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରୁନାହାଁନ୍ତି; ଆତ୍ମ-ପ୍ରେମ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ ଏକ ପାପ (୨ ତୀମଥି ୩:୨) | ବରଂ, ଆଦେଶ ହେଉଛି ପ୍ରତିବାସୀମାନଙ୍କ ଶାରୀରିକ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ସମାନ ତୀବ୍ରତା ଏବଂ ଚିନ୍ତା ସହିତ ପୂରଣ କରିବା, ଯେପରି ଜଣେ ନିଜ ପାଇଁ ସ୍ଵାଭାବିକ ଭାବରେ କରନ୍ତି (ଫିଲିପ୍ପୀୟ ୨:୩-୪), ଆମେ ଭୁଲିଯିବା ନାହିଁ ଯେ ଆମେ ଏହା କରିବାକୁ ରାଜକୀୟ ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଅଧୀନରେ ଅଛୁ |


Source: MacArthur Bible Commentary


Couples in Love ( हिंदी)

 प्रेम में दम्पति (Couples)

सुलैमान और उसकी सभी दुल्हनों के बीच स्नेह और रोमांस को दिखाते हैं जिसे लोग सार्वभौमिक रूप से प्रेम में होने के साथ जोड़ते हैं (श्रेष्ट गीत 2:16)। उनकी कहानी बाइबल में बताई गई रोमांटिक प्रेम के बारे में से एक है।



इसहाक और रिबका

(उत्पत्ति 24:1-67) एक पिता अपने बेटे के लिए एक पत्नी की तलाश करता है और उसे पाता है, और युवा दम्पति एक-दूसरे से गहराई से प्रेम करता है।

याकूब और राहेल

(उत्पत्ति 29:1-30) याकूब ने राहेल को अपनी पत्नी बनाने के लिए अपने ससुर के लिए 14 वर्ष परिश्रम किया।

बोअज़ और रूत

(रूत 3-4) व्यवस्था एक मोआबी विधवा और बेथलहम के धनी व्यक्ति को एक साथ लाती है, और उनके माध्यम से एक राजा का वंश उत्पन्न हुआ।

एल्काना और हन्ना

(1 शमूएल 1-2) एक महिला निसंतान होने के बावजूद अपने पति से प्रेम करती है, और परमेश्वर अंततः उसे एक बेटे के जन्म का आश्वासन देता है, जो इस्राएल पर एक शक्तिशाली न्यायाधीश बन जाता है।

दाऊद और मीकल

(1 शमूएल 18:20-30) ईर्ष्यालु शाऊल राजा सच्चे प्रेम के साथ छेड़छाड़ करता है, लेकिन अपने आप को अपनी दासता से मुक्त करने के बजाय, शासक को एक दामाद मिल जाता है।

सुलैमान और शुनामिन 

(श्रेष्ट गीत) दो प्रेमियों की प्रतिबद्धताओं और प्रसन्नता को एक सुंदर रोमांटिक कविता में बताया गया है।

होशे और गोमेर

(होशे 1:1-3;5 ) परमेश्वर ने भविष्यवक्ता होशे को अपने व्यभिचारी पत्नी की तलाश करने को कहा और जो कुछ उसने किया है उसके बावजूद संबंध बहाल करने के लिए बुलाता है।

मसीह और कलीसिया 

(इफिसियों 5:25-33) अपनी दुल्हन को पाप से मुक्ति पाने के बाद, मसीह उसे अपनी देह के रूप में प्रेम करता है और उसकी सेवा करता है, जिससे हर जगह पतियों के लिए एक उदाहरण स्थापित होता है।


Source : MacArthur Study Bible.