BN

ସ୍ଵର୍ଗ ଏବଂ ନର୍କ ବିଷୟରେ ବାଇବେଲରେ କଣ ସବୁ ବର୍ଣ୍ଣନା ଅଛି?

What are the Biblical Description of Heavens and Hell?

 ବାଇବଲରେ ସ୍ୱର୍ଗର ବର୍ଣ୍ଣନା

  • ଈଶ୍ବରଙ୍କ ସିଂହାସନ (ଦ୍ୱିତୀୟ ବିବରଣ ୨୬:୧୫; ଗୀତସଂହିତା ୧୧:୪; ଯିଶାଇୟ ୬୬:୧)


  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ଈଶ୍ବର ତାଙ୍କ ଲୋକଙ୍କୁ ପୁରସ୍କୃତ କରିବେ (ମାଥିଉ ୫:୧୨)

  • ଚୋରି ଏବଂ ବିନାଶରୁ ସୁରକ୍ଷିତ ସ୍ଥାନ (ମାଥିଉ ୬:୨୦)

  • ଆନନ୍ଦର ସ୍ଥାନ (ଲୂକ ୧୫:୭)

  • ଏପରି ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ବିବାହ ଦିଆ କିମ୍ବା ବିବାହ କରାଯାଏ ନାହିଁ (ମାଥିଉ ୨୨:୨୯-୩୦)

  • ଅନେକ କୋଠରୀ ବିଶିଷ୍ଟ ଏକ ଘର (ଯୋହନ ୧୪:୨)

  • ଧାର୍ମିକତାର ଗୃହ (୨ ପିତର ୩:୧୩)

  • ଏକ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ପାରାଦୀଶ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨:୭)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠି ଭୋକ, ଶୋଷ, ଲୁହ, ଗରମ ସୂର୍ଯ୍ୟ, କିମ୍ବା ପ୍ରବଳ ଉତ୍ତାପ ଅନୁଭବ କରେ ନାହିଁ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୭:୧୬-୧୭)

  • ବିଜୟ ଏବଂ ବୀଣା ବଜାଇବା ସ୍ଥାନ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୧୫:୨)

  • ଏକ ପବିତ୍ର ସହର (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୨)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ଈଶ୍ବର ଆମ ସହିତ ରୁହନ୍ତି (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୩)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ଦୁଃଖ, ମୃତ୍ୟୁ କିମ୍ବା ଯନ୍ତ୍ରଣା ଅନୁଭବ କରି ହୁଏ ନାହିଁ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୪)

  • ଅତି ମୂଲ୍ୟବାନ ଅଳଙ୍କାର ପରି ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ସ୍ଥାନ | କାନ୍ଥଗୁଡ଼ିକ ସୂର୍ଯ୍ୟକାନ୍ତମଣି ନିର୍ମିତ ଏବଂ ସହରଟି କାଚ ପରି ଶୁଦ୍ଧ ସୁନାରେ ନିର୍ମିତ | ନଗର କାନ୍ଥର ମୂଳଦୁଆ ବହୁମୂଲ୍ୟ ପଥରରେ ସଜାଯାଇଛି | ବାରଟି ଫାଟକ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଗୋଟିଏ ମୋତିରୁ ନିର୍ମିତ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୧, ୧୮-୨୧)

  • ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଗୌରବ ଦ୍ୱାରା ଆଲୋକିତ ଏକ ସ୍ଥାନ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୨୩)

  • ରାତି ନଥିବା ସ୍ଥାନ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୨୫)

  • ଏପରି ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ କୌଣସି ଅଶୁଦ୍ଧ ଜିନିଷ କିମ୍ବା ବ୍ୟକ୍ତି ବିଦ୍ୟମାନ ନାହିଁ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୨୭)

  • ଜୀବନ ଏବଂ ଆରୋଗ୍ୟର ଏକ ସ୍ଥାନ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୨:୧-୩)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ଈଶ୍ବର ଚିରକାଳ ରାଜତ୍ୱ କରନ୍ତି (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୨:୫)


ବାଇବଲରେ ନର୍କର ବର୍ଣ୍ଣନା

 

  • କାନ୍ଦିବା ଏବଂ ଦାନ୍ତର କିଡିମିଡି ସ୍ଥାନ (ମାଥିଉ ୨୫:୩୦)

  • ବାହ୍ୟ ଅନ୍ଧକାରର ସ୍ଥାନ (ମାଥିଉ ୨୨: ୧୩)

  • ଯନ୍ତ୍ରଣାର ସ୍ଥାନ (ଲୂକ ୧୬:୨୩)

  • ଦୁଃଖର ସ୍ଥାନ (୨ ଶାମୁୟେଲ ୨୨:୫-୭)

  • ଅନନ୍ତ ବିନାଶର ସ୍ଥାନ (୨ ଥେସଲନୀକୀୟ ୧:୧୦)

  • ଏପରି ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ଲୋକମାନେ ଅଗ୍ନି ଓ ଗନ୍ଧକ ଦ୍ୱାରା ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭୋଗୁଛନ୍ତି (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୮)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ  କୀଟ କ୍ଷୟ ପାଏ ନାହିଁ (ମାର୍କ ୯:୪୪)

  • ଏପରି ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ନିଆଁ ଲିଭିବ ନାହିଁ (ମାର୍କ ୯:୪୩)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ବିଶ୍ରାମ ନାହିଁ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୧୪:୧୧)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯାହା ଶେଷରେ ଅଗ୍ନି ହ୍ରଦ ହେବ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୦:୧୪)

  • ଅସନ୍ତୁଷ୍ଟ ଇଚ୍ଛାର ଆଶାର ସ୍ଥାନ (ଲୂକ ୧୬:୨୪)

  • ଅଗ୍ନିକୁଣ୍ଡ ଥିବା ସ୍ଥାନ  (ମାଥିଉ ୧୩:୪୨-୫୦)

  • ଅଲଗା ହେବାର ସ୍ଥାନ (ମାଥିଉ ୧୩:୪୯)

  • ଭୟଭୀତ, ଅବିଶ୍ୱାସୀ, ମନ୍ଦ, ହତ୍ୟାକାରୀ, ଯୌନ ଶୋଷଣ, ଯାଦୁ କଳା, ମୂର୍ତ୍ତିପୂଜକ ଏବଂ ସମସ୍ତ ମିଥ୍ୟାବାଦୀ ସହିତ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ଏକ ସ୍ଥାନ (ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୨୧:୮)

  • ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଉପସ୍ଥିତି ଏବଂ ତାଙ୍କ ଶକ୍ତିର ମହିମା ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଥିବା ସ୍ଥାନ (୨ ଥେସଲନୀକୀୟ ୧:୯)

  • ଏକ ସ୍ଥାନ ଯେଉଁଠାରେ ପତିତ ଦୂତମାନେ ବାସ କରନ୍ତି (୨ ପିତର ୨:୪;ଯିହୁଦା ୧:୧୬)

ନୋହଙ୍କ ଚୁକ୍ତି

 Noahic Covenant



ଆଦମଙ୍କ ଚୁକ୍ତି ପରେ ନୋହଙ୍କ ଚୁକ୍ତି ଦ୍ଵାରା ଏହି ଘୋଷଣା ପତିତ ମାନବଙ୍କ ଜୀବନର ଅବସ୍ଥାକୁ ନିଶ୍ଚିତ କରେ ଏବଂ ପାପର କ୍ରୋଧକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ମାନବ ଆଇନ ବ୍ୟବସ୍ଥାର ନୀତି ପ୍ରତିଷ୍ଠା କଲା, ଏବଂ ଅନ୍ୟ ବନ୍ୟା ପରି ଈଶ୍ୱରୀୟ ନ୍ୟାୟର ବିପଦକୁ ଅପସାରିତ କରିଅଛି |


ନୋହଙ୍କ ଚୁକ୍ତିର ମୁଖ୍ୟ ବିଷୟଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି:

  • ମଣିଷ ଉପରେ ପବିତ୍ରତା ରକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ମନୁଷ୍ୟକୁ ଦାୟୀ କରାଯାଇଥାଏ, ଏପରିକି ମୃତ୍ୟୁଦଣ୍ଡ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ | (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୯:୫-୬; କୁ ରୋମୀୟ ୧୩:୧-୭ ସହ ତୁଳନା କରନ୍ତୁ)

  • ଭୂମି ଉପରେ କୌଣସି ଅତିରିକ୍ତ ଅଭିଶାପ ରହିଲା ନାହିଁ, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଏକ ବିଶ୍ୱବ୍ୟାପୀ ବନ୍ୟାକୁ ଭୟ କରିବାକୁ ମନୁଷ୍ୟକୁ ଆବଶ୍ୟକତା ନାହିଁ | (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୮:୨୧; ୯:୧୧-୧୬)

  • ପ୍ରକୃତିର ନିୟମ ନିଶ୍ଚିତ ହୋଇଛି (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୮:୨୨; ୯:୨)

  • ମନୁଷ୍ୟର ଖାଦ୍ୟରେ ପଶୁମାନଙ୍କର ମାଂସ ଯୋଗ କରାଯାଇଛି (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୯:୩-୪) | ବନ୍ୟା ପୂର୍ବରୁ ମଣିଷ ବୋଧହୁଏ ଶାକାହାରୀ ଥିଲା।

  • ଏକ ଭବିଷ୍ୟବାଣୀ ଘୋଷଣା କରାଯାଇଛି ଯେ ହାମର ପୁତ୍ର କିଣାନର ବଂଶଧରମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଭାଇମାନଙ୍କର ଦାସ ହେବେ; (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୯:୨୫-୨୬)

  • ଏକ ଭବିଷ୍ୟବାଣୀ ଘୋଷଣା କରିଛି ଯେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ସହିତ ଶେମଙ୍କର ଏକ ଅନନ୍ୟ ସମ୍ପର୍କ ରହିବ (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୯:୨୬-୨୭) | ସମସ୍ତ ଈଶ୍ୱରୀୟ ପ୍ରକାଶ ଜଣେ ପୁରୁଷଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ହେବ, ଯିଏ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ, ଏବଂ ସେ ଶେମର ବଂଶଧର ହେବେ |

  • ଏକ ଭବିଷ୍ୟବାଣୀ ଘୋଷଣା ହେଲା ଯେ ଯେଫତ୍ ଏକ ବର୍ଦ୍ଧିତ ରାଷ୍ଟ୍ର ସୃଷ୍ଟି କରିବ (ଆଦିପୁସ୍ତକ ୯:୨୭) | ସରକାରୀ, ବିଜ୍ଞାନ ଏବଂ କଳା, ବ୍ୟାପକ ଭାବରେ କହିବାକୁ ଗଲେ, ଯେଫତ୍ ଆସିଛି, ତେଣୁ ଇତିହାସ ହେଉଛି ଏହି ଘୋଷଣାର ସଠିକ୍ ପୂରଣର ଅବିସ୍ମରଣୀୟ ରେକର୍ଡ |

नूह की वाचा

(Noahic Covenant)


आदम की वाचा के बाद नूह की वाचा द्वारा यह घोषणा पतित मनुष्य के जीवन की स्थितियों की पुष्टि करती है, और पाप के प्रकोप को रोकने के लिए मानवीय नियम व्यवस्था के सिद्धांत को स्थापित करती है, और एक और बाढ़ के रूप में दैवीय न्याय के खतरे को हटा दिया गया है। 

नूह के वाचा के मुख्य बिंदु हैं:


  1. मनुष्य को व्यक्तिगत तौर पर व्यवस्थित शासन द्वारा मानव जीवन की पवित्रता की रक्षा के लिए जिम्मेदार बनाया गया है, यहां तक ​​कि मृत्युदंड के लिए भी (उत्पत्ति 9:5-6; रोमियों 13:1-7 से तुलना करें)

  2. कोई अतिरिक्त अभिशाप भूमि पर नहीं रहा, न ही मनुष्य को एक और विश्वव्यापी बाढ़ से डरने की ज़रूरत  है (उत्पत्ति 8:21; 9:11-16)

  3. प्रकृति की व्यवस्था की पुष्टि की गई है (उत्पत्ति 8:22; 9:2)

  4. जानवरों के मांस को मनुष्य के आहार में जोड़ा गया है (उत्पत्ति 9:3-4)। संभवतः बाढ़ से पहले मनुष्य शाकाहारी था।

  5. एक भविष्यवाणी द्वारा घोषणा हुई कि कनान के वंशज, हाम के बेटों में से एक और अपने भाइयों के सेवकों (उत्पत्ति 9: 25-26) हो जाएगा

  6. एक भविष्यवाणी द्वारा घोषणा हुई कि शेम प्रभु के साथ एक अनूठा संबंध होगा (उत्पत्ति 9:26- 27)। सभी दिव्य प्रकाशन एक ही पुरुषों के माध्यम से होगा, जो मसीह है, और वह शेम का वंशज होगा ।

  7. एक भविष्यवाणी द्वारा घोषणा हुई की येपेत से एक बढ़ी हुई जातियाँ उत्पन्न होगी (उत्पत्ति 9:27)। सरकार, विज्ञान और कला, मोटे तौर पर बोला जाए तो, येपेत के वंशज से रहे हैं, इसलिए इतिहास इन घोषणाओं की सटीक पूर्ति का निर्विवाद अभिलेखन है।

दीना (Dinah)

 जहाँ तक हम जानते हैं, दीना याकूब की इकलौती बेटी थी। वह दस बड़े और दो छोटे भाइयों के बीच रहती थी। वह एक ऐसे परिवार में पली-बढ़ी, जो एक ही आदमी से शादी करने वाली दो बहनों के बीच संघर्ष से प्रभावित था। दीना की माँ लिआ: जानती थी कि याकूब उसकी बहन और प्रतिद्वंदी राहेल से प्रेम रखता है। हम नहीं जानते कि इन महिलाओं के बीच की कड़वाहट और ईर्ष्या ने परिवार की इकलौती बच्ची को कैसे प्रभावित किया। जब दीना किशोर थी, तब उसका परिवार बेतेल के उत्तर में एक नगर शकेम में और प्रतिज्ञा के देश यरूशलेम में रहता था।

जाहिर तौर पर किसी ने वास्तव में दीना पर ज्यादा ध्यान नहीं दिया जब तक कि वह एक दिन शहर में टहलने गई। शहर के शासक के पुत्र शकेम ने उसे देखा और उसके साथ व्यभिचार किया। अपमानित और शर्मिंदा, दीना ने खुद को पारिवारिक संकट के केंद्र में पाया। शकेम ने अपने पिता से दीना के साथ विवाह करने को कहा। परन्तु याकूब और उसके पुत्रों की दृष्टि में दीना को हानि पहुंची थी और उनके परिवार का अपमान किया गया था। याकूब इस स्थिति में कोई पिता के नेतृत्व को प्रदान करने में विफल रहा और उसके पुत्रों ने मामलों को अपने हाथों में ले लिया। परिणाम विश्वासघाती और खूनी थे।

इस सब में पीड़िता की अनदेखी की गई। दीना को न तो दिलासा दिया गया और न ही सलाह दी गई। इसके बजाय, उनके साथ उनके परिवार द्वारा लगभग उतना ही अनादर का व्यवहार किया गया जितना कि शकेम द्वारा किया गया था। उसे शकेम को सौंपकर, उन्होंने दीना को एक जाल में फँसाने के लिए इस्तेमाल किया, जिससे गाँव के सभी पुरुषों की हत्या हो गई। दीना के भाइयों को शकेम के वध से लाभ हुआ। याकूब अपने पुत्रों के कामों के कारण उन पर क्रोधित हुआ, परन्तु उसने कुछ नहीं किया। इस बीच, दीना वापस गुमनामी में आ गई। उसकी कहानी हमें उन त्रासदियों की याद दिलाती है जो तब होती हैं जब परिवार के सदस्य एक-दूसरे के प्रति लापरवाह होते हैं। किसी को बड़ी कीमत चुकानी पड़ती है।

आप शायद किसी ऐसे व्यक्ति को जानते हैं जो दीना के साथ अपनी पहचान बना सकता है। शायद आपने पीड़ित के रूप में उसी गुमनामी का अनुभव किया है जिस पर किसी का ध्यान नहीं गया या भुला दिया गया। आशा की कुछ झलकियाँ याद रखें: जब बाकी सब भूल जाते हैं, तब भी परमेश्वर नहीं भूलते; जब किसी को पता नहीं चलता, तो भी परमेश्वर देखता है; जब कोई परवाह नहीं करता है, तब भी परमेश्वर परवाह करता है, जब आप बिल्कुल अकेला महसूस करते हैं, तो आप अकेले नहीं हैं। और जब आप उस पर निर्भर होते हैं तो परमेश्वर आपको जो पहला सबक सिखाएगा, वह यह है कि ऐसे अन्य लोग भी हैं जो परवाह करते हैं और मदद के लिए तैयार हैं। अपने अतीत के बारे में प्रार्थना में आज ही परमेश्वर से बात करना शुरू करें।

 

ताकत और उपलब्धियां :

  •  याकूब की इकलौती बेटी


 जीवन से सबक :

  • विचारहीन बदला लेने वाले अक्सर दूसरी बार मूल पीड़ितों को चोट पहुंचाते हैं 

  • परिवार के सदस्यों को परिवार के सम्मान के लिए भीड़ में कुचला जा सकता है


महत्वपूर्ण आयाम :

  • कहां : पद्दन अराम

  • रिश्तेदार : माता-पिता :  याकूब और लिआ:। बारह भाई। सौतेली माँ : राहेल। दादा-दादी : इसहाक और रिबका, लाबान। चाचा : एसाव।


मुख्य पद : "कुछ समय बाद उसने एक बेटी को जन्म दिया और उसका नाम दीना रखा" (उत्पत्ति 30:21)।

 

दीना की कहानी उत्पत्ति 34 में बताई गई है। उसके जन्म का उल्लेख उत्पत्ति 30:21 में किया गया है; उसका आखिरी बार उत्पत्ति 46:15 में उल्लेख किया गया है।


ବିଶ୍ୱାସର ବୀରଗଣ : ଏବ୍ରୀ ୧୧

 Heroes of Faith


ବିଶ୍ୱାସର ବୀରଗଣ
ନାମବର୍ଣ୍ଣନାଏବ୍ରୀଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସନ୍ଦର୍ଭ
ହେବଲବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ସେ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ଏକ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବଳି ଉତ୍ସର୍ଗ କଲେ |୧୧:୪ଆଦିପୁସ୍ତକ ୪:୨-୧୦
ହନୋକବିଶ୍ଵାସରେ ପରମେଶ୍ଵରଙ୍କୁ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ କଲେ ଏବଂ ଉର୍ଦ୍ଧକୁ ଅନ୍ତର୍ହିତ ହେଲେ ଯେପରି ସେ ମୃତ୍ୟୁ କୁ ଦେଖିବେ ନାହିଁ୧୧:୫-୬ଆଦିପୁସ୍ତକ ୫:୨୧-୨୪
ନୋହବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଏକ ଜାହାଜ ନିର୍ମାଣ କଲେ |୧୧:୭ଆଦିପୁସ୍ତକ ୫:୩୦-୯:୨୮
ଅବ୍ରହାମବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ସେ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ଅନୁସରଣ କଲେ, ଈଶ୍ବରଙ୍କ ପୁତ୍ରର ଦେବାର ପ୍ରତିଜ୍ଞାକୁ ବିଶ୍ଵାସ କଲେ ଏବଂ ସେହି ପୁତ୍ରକୁ ବଳି ରୂପେ ଉତ୍ସର୍ଗ କଲେ |୧୧:୮-୧୯ଆଦିପୁସ୍ତକ ୧୧:୨୬-୨୫:୧୧
ଇସ୍ହାକଯାକୁବ ଏବଂ ଏଷୌ ଙ୍କୁ ଭବିଷ୍ୟତ ବିଷୟରେ ଆଶୀର୍ବାଦ କଲେ୧୧:୨୦ଆଦିପୁସ୍ତକ ୧୧୨୪:୪-୬୬; ୨୫:୯-୧୧, ୧୯; ୨୬:୧-୪୦
ଯାକୁବଯୋଷେଫଙ୍କ ପୁତ୍ରମାନଙ୍କୁ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଆଶୀର୍ବାଦ କର୧୧:୨୧ଆଦିପୁସ୍ତକ ୨୫:୧୯-୩୫:୨୯; ୪୯:୧-୨୮
ଯୋଷେଫବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା, ଯେତେବେଳେ ସେ ମରିବାକୁ ଯାଉଥିଲେ
ତେଣୁ ଆମେ ଇସ୍ରାଏଲର ସନ୍ତାନମାନଙ୍କ ବିୟୋଗ ବିଷୟରେ ଆଲୋଚନା କଲେ ।
୧୧:୨୨ଆଦିପୁସ୍ତକ ୩୭:୨-୩୬; ୩୯:୧-୨୩; ୪୦:୩-୫୦:୨୬; ଯାତ୍ରା ପୁସ୍ତକ ୧:୫-୮;୧୩:୧୯
ମୋଶାବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ମୋଶା, ବଡ଼ ହେଲେ, ଫାରୋଙ୍କ ଝିଅର ପୁତ୍ର ବୋଲି କହିବାକୁ ମନା କଲେ। କାରଣ ସେ ପାପର କିଛି ଦିନ ଉପଭୋଗ କରିବା ଅପେକ୍ଷା ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଲୋକଙ୍କ ସହିତ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭୋଗିବା ପାଇଁ ପସନ୍ଦ କଲେ |୧୧:୨୩-୨୮ଯାତ୍ରାପୁସ୍ତକ, ଲେବୀୟ ପୁସ୍ତକ, ଗଣନାପୁସ୍ତକ, ଏବଂ ଦ୍ୱିତୀୟ ବିବରଣ
ରାହାବସେ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଇସ୍ରାଏଲର ଗୁପ୍ତଚରମାନଙ୍କୁ ଲୁଚାଇଲେ |୧୧:୩୧ଯିହୋଶୂୟ ୨:୧-୨୪; ୬:୧୬-୧୭, ୨୨-୨୫: ଯାକୁବ ୨:୨୫; ମାଥିଉ ୧:୫
ଗିଦିୟନଇସ୍ରାଏଲର ଶତ୍ରୁମାନଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ବିଶ୍ୱାସ ଏକ ବଡ଼ ଯୁଦ୍ଧରେ ଜିତିଲେ |୧୧:୩୨-୪୦ବିଚାରକର୍ତ୍ତା ୬:୧୧-୮:୩୫
ବାରାକବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ସେ ଇସ୍ରାଏଲର ଶତ୍ରୁମାନଙ୍କ ସହିତ ଏକ ବଡ଼ ଯୁଦ୍ଧରେ ଜିତିଲେ |୧୧:୩୨-୪୦ବିଚାରକର୍ତ୍ତା ୪:୧-୫:୧୫
ଶାମଶୋନସେ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ଵାରା ପଲେଷ୍ଟୀୟମାନଙ୍କୁ ପରାସ୍ତ କଲେ୧୧:୩୨-୪୦ବିଚାରକର୍ତ୍ତା ୧୩:୧-୧୬:୩୧
ଯିପ୍ତହସେ ଇସ୍ରାଏଲର ଶତ୍ରୁମାନଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଏକ ବଡ଼ ଯୁଦ୍ଧରେ ଜିତିଲେ |୧୧:୩୨-୪୦ବିଚାରକର୍ତ୍ତା ୧୧:୧-୧୨:୭
ଦାଉଦବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଈଶ୍ବରଙ୍କ ମନର ମତ ବ୍ୟକ୍ତି ଥିଲେ |୧୧:୩୨-୪୦ରୂତ ୪:୧୭, ୨୨; ୧ ଶାମୁଏଲ ୧୬:୧-୨, ୨୪-୨୫
ଶାମୁୟେଲବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଇସ୍ରାଏଲର ଭବିଷ୍ୟ‌ଦ୍‌ବକ୍ତା ଓ ବିଚାରକର୍ତ୍ତା ହେଲେ୧୧:୩୨-୪୦୧ ଶାମୁୟେଲ ୧:୯-୨୮:୨୦; ଗୀତାସଂହିତା ୯୯:୬; ପ୍ରେରିତ ୩:୨୪; ୧୩:୨୦