BN

କଣ ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନେ ପ୍ରସାଦ ଖାଇ ପାରିବା କି?

  ଆମେ ପ୍ରସାଦ ଖାଇ ପାରିବା କି?

Should ​We Christian take Prasad?

ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନେ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଅନନ୍ୟ ଏବଂ ଏକ ବିଶେଷ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ମନୋନୀତ ହୋଇଅଛନ୍ତି | ଏହାର କାରଣ ହେଉଛି ପ୍ରଭୁ ନିଜେ ଯିଏ ଆମକୁ ସୃଷ୍ଟି କରିଛନ୍ତି ସେ ଅନନ୍ୟ ଏବଂ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର, ଏବଂ ଏହି ସ୍ୱତନ୍ତ୍ରତା ହିଁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନମାନଙ୍କୁ ଅନ୍ୟ ଧର୍ମଠାରୁ ପୃଥକ କରିଥାଏ | ଏହି ପାର୍ଥକ୍ୟ ବେଳେବେଳେ ଆମକୁ ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଆଣିଥାଏ, ଯେଉଁଥିପାଇଁ ଆମକୁ କିଛି ଅସୁବିଧା କିମ୍ବା ସମସ୍ୟାର ସାମ୍ନା କରିବାକୁ ପଡେ | ସାଧାରଣତଃ ଏହା ତୁମେ ବିଦ୍ୟାଳୟ, ଅଫିସ୍ ଇତ୍ୟାଦିରେ ପର୍ବପର୍ବାଣି ସମୟରେ ଏହି ପରିସ୍ଥିତିକୁ ସାମ୍ନା କରିଥାଅ | ଆମ ଭାରତର ଲୋକମାନେ ବହୁତ ପ୍ରିୟ | ଏହି ଲୋକମାନେ ସର୍ବଦା ସେମାନଙ୍କର ଖୁସି ବାଣ୍ଟିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି | ଯେତେବେଳେ ଆମର ହିନ୍ଦୁ ଭାଇ ଓ ଭଉଣୀମାନେ ପୂଜା କରିବାକୁ ମନ୍ଦିରକୁ ଯାଆନ୍ତି, ସେମାନେ ତାଙ୍କର ପ୍ରେମ ବାଣ୍ଟିବାକୁ ପ୍ରସାଦ ଦିଅନ୍ତି | ବର୍ତ୍ତମାନ ଏଠାରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନମାନଙ୍କ ମନରେ ଯୁଦ୍ଧ ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ଏବଂ ଅନେକ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠିଥାଏ, ମୁଁ ଏହି ନୈବେଦ୍ୟ ବା ପ୍ରସାଦ ଖାଇବା ଉଚିତ କି ନୁହେଁ? ଯଦି ମୁଁ ଏହା ଭାବେ ଯେ ସେ ଖରାପ ଅନୁଭବ କରି କହିବେ ଯେ ଯେତେବେଳେ ଆପଣ ଖ୍ରୀଷ୍ଟମାସ ପାଇଁ ପିଠା ଏବଂ ଇଷ୍ଟର୍ ପାଇଁ ଚକୋଲେଟ୍ ଦିଅନ୍ତି, ଆମେ ଏହାକୁ ନେଇଥାଉ | ଯଦି ତୁମେ ଭାବୁଛ ମୋର ବନ୍ଧୁ ଖରାପ ଅନୁଭବ କରିବେ ତେବେ ତୁମେ ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ କଣ କରିବା ଉଚିତ୍? ତେଣୁ ଆମେ ଏହି ବିଷୟକୁ ଦେଖିବା ଯେ ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ ଭାବରେ ପ୍ରସାଦ ଖାଇ ପାରିବା କି ନାହିଁ? ହଁ କିମ୍ବା ନା ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବା ପୂର୍ବରୁ, ଆମକୁ ଜାଣିବା ଆବଶ୍ୟକ ପ୍ରସାଦ ଶବ୍ଦର ଅର୍ଥ କ’ଣ? ଏହି ଶବ୍ଦ ଭିତରେ କ’ଣ ଅଛି, ଆମେ ନିମ୍ନର ବ୍ୟାଖ୍ୟାରୁ ଦେଖିବା |

ପ୍ରସାଦର ଅର୍ଥ କ’ଣ?

ପ୍ରସାଦ ହେଉଛି ସେହି ଜିନିଷ (ଖାଇବା ଜିନିଷ) ଯାହା ଏକ ଦେବତାଙ୍କୁ ଅର୍ପଣ କରାଯାଏ ଏବଂ ଭକ୍ତ ଏହାକୁ ଖାଏ | ହରେ କୃଷ୍ଣ ଲୋକମାନେ ଭାଗବଦ୍ ଗୀତା ଆଧାରରେ ବିଶ୍ଵାସ କରନ୍ତି ଯେ କୃଷ୍ଣ ସମଗ୍ର ଜଗତର ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା, ତେଣୁ ତାଙ୍କୁ ପ୍ରଥମେ ସବୁକିଛି ଉତ୍ସର୍ଗ କରିବାକୁ ପଡିବ, ସେ ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରିବେ, ତା’ପରେ ତାଙ୍କ ଭକ୍ତମାନେ ଏହା ଖାଇବେ, ଯାହାକୁ କୁହାଯାଏ ପ୍ରସାଦ |


    ପ୍ରଥମ ପ୍ରଶ୍ନ, କଣ ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନେ ଏହା ବିଶ୍ୱାସ କରୁ ଯେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ବ୍ଯତୀତ ଦ୍ୱିତୀୟ ଈଶ୍ବର ବା ଅନ୍ୟ କେହି ଦେବତା ଅଛି? ବାଇବଲ ଯିଶାଇୟ ୪୫:୫, ୪୩:୧୧, ୪୬:୬ ରେ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ ସ୍ୱୀକାର କରେ ଯେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଈଶ୍ବର ବା ଭଗବାନ ନାହାଁନ୍ତି | ଯୀଶୁଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା ନାହାଁନ୍ତି | ତେଣୁ ଯେତେବେଳେ ଆମେ ପ୍ରସାଦ ନେଇ ଏହାକୁ ଖାଇଥାଉ, ଆମେ ସ୍ୱୀକାର କରୁ ଯେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ପ୍ରଭୁ ନୁହଁନ୍ତି |

ପ୍ରସାଦ ଶବ୍ଦ ହେଉଛି ଏକ ସଂସ୍କୃତ ଶବ୍ଦ ଆସିଛି, ଏହାର ଆକ୍ଷରିକ ଅର୍ଥ ହେଉଛି ସେହି ଖାଇବା ଜିନିଷ କିମ୍ବା ବିଷୟ ଯାହା ଉପରେ ଭଗବାନ କିମ୍ବା ଦେବୀଙ୍କ ଆଶୀର୍ବାଦ ବା ଅନୁଗ୍ରହ କରାଯାଇଥାଏ | ଭାଗବଦ୍ ଗୀତା ୨:୬୫ ଶ୍ଳୋକ ଆଧାରରେ ହରେ କୃଷ୍ଣ କୁହନ୍ତି: - 

ପ୍ରସାଦେ ସର୍ବଦୁଃଖାନାଂ ହାନିରସ୍ୟୋପଜାୟତେ। 

ପ୍ରସନ୍ନଚେତସୋ ହ୍ୟାଶୁ ବୁଦ୍ଧିଃ ପର୍ଯ୍ୟବତିଷ୍ଠତେ 

    ତାହା ହେଉଛି, କୃଷ୍ଣଙ୍କ କୃପା ବା ଦୟା ଯାହା ଦ୍ଵାରା ସମସ୍ତ ଅସୁବିଧା ଦୂର ହୋଇଯିବ, ତେଣୁ ଯେଉଁମାନେ ପ୍ରସାଦ ଖାଉଛନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କର ଯନ୍ତ୍ରଣା ଏବଂ ପୁନଃ ପାପ ଦୂର ହୋଇଯିବ କାରଣ କୃଷ୍ଣଙ୍କର ଦୟା ଏବଂ ଅନୁଗ୍ରହ ରହିଛି।

ଯେପରି ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନ ବାଇବଲ ଆଧାରରେ ବିଶ୍ଵାସ କରୁ ଯେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଏକମାତ୍ର ଈଶ୍ବର ଅଟନ୍ତି । ଆମେ କୌଣସି ବସ୍ତୁ କିମ୍ବା ନୈବେଦ୍ୟ ଖାଇବା ଉଚିତ କି ଯାହା ଏକ ଦେବତା ବା ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଆଶୀର୍ବାଦ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଛି ଯିଏ ବିଦ୍ୟମାନ ହିଁ ନାହିଁ? ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଆମର ମୁକ୍ତି ପାଇଁ ଏବଂ ପାପ ଓ ଅଭିଶାପ ରୁ ମୁକ୍ତି କରିବା ପାଇଁ କୃଶରେ ନିଜ ଜୀବନ ଦେଲେ, ଏହା ବିଶ୍ଵାସ କରି ଯଦି ଆମେ ପ୍ରସାଦ ଗ୍ରହଣ କରୁ ତେବେ ଏହା ଦ୍ଵାରା ଆମେ ସ୍ଵୀକାର କରୁ ଯେ କୃଷ୍ଣଙ୍କ କୃପା ଆମକୁ ମୁକ୍ତି ବା ପରିତ୍ରାଣ ଦେଇଅଛି । ତୁମେ କିପରି ଉଭୟ ବିଷୟକୁ ଗ୍ରହଣ କରିପାରିବ, ଉଭୟଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଜଣକୁ ବିଶ୍ଵାସ କର, ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ବଳିଦାନ ଆମକୁ ପରିତ୍ରାଣ ଦେଇଥାଏ କିମ୍ବା କୃଷ୍ଣଙ୍କ କୃପା ଆମକୁ ପରିତ୍ରାଣ ଦେଇଥାଏ |

ତେବେ ଆମେ ପ୍ରସାଦ ଖାଇବା ଉଚିତ୍ କି?

     ତୁମକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବାକୁ ପଡିବ, କିନ୍ତୁ ଆମର ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ କେତେକ ଅଛନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ନିଜକୁ ଅତି ଜ୍ଞାନୀ ବୋଲି ଭାବନ୍ତି, ସେମାନେ କୁହନ୍ତି ଯେ ଯୀଶୁଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଈଶ୍ବର ନାହାଁନ୍ତି | ସେ ହେଉଛନ୍ତି ପ୍ରଭୁ ଯିଏ ଆକାଶ ଓ ପୃଥିବୀ ସୃଷ୍ଟି କରିଛନ୍ତି। ଆଉ ଅନ୍ୟ ପରମେଶ୍ୱର ନାହାଁନ୍ତି। ତେଣୁ ଯେତେବେଳେ ସେହି ଦେବତା ବା ଭଗବାନ ହିଁ ନାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ଯାହା ଉତ୍ସର୍ଗ କରାଯାଇଛି, ତାହା ଉପରେ କେଉଁ ଆଶୀର୍ବାଦ ଆସିବ? ତେଣୁ ସେମାନେ ଏହାକୁ ଖାଇ ପାରିବେ | କରିନ୍ଥୀୟଙ୍କ ପ୍ରତି ପ୍ରଥମ ପତ୍ର ୮:୧-୧୧ରେ ଏହିପରି ଜ୍ଞାନୀ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପାଉଲ ଉତ୍ତର ଦେଉଛନ୍ତି | କିଛି ଲୋକ ଯେଉଁମାନେ ମୂର୍ତ୍ତି ପୂଜାରେ ଅଭ୍ୟସ୍ତ, ସେମାନେ ଏପରି ଜିନିଷ ଖାଆନ୍ତି ଏବଂ ଭାବନ୍ତି ଯେପରି ସେହି ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକ ଦେବତାଙ୍କ ପ୍ରସାଦ ଅଟେ | ଯେତେବେଳେ ତୁମେ ସେହି ପ୍ରସାଦକୁ ସ୍ଵୀକାର କିମ୍ବା ଗ୍ରହଣ କର, ପ୍ରସାଦ ଦେବା ଲୋକ ବୁଝନ୍ତି  ଯେ ତୁମେ ସେମାନଙ୍କ ମତ ସହିତ ସହମତ | ପାଉଲ ଏପରି ଜ୍ଞାନୀ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନମାନଙ୍କୁ ୧ କରିନ୍ଥୀୟ ୮: ୯-୧୧ ପଦରେ ସତର୍କ ରହିବାକୁ ଚେତାବନୀ ଦେଇଛନ୍ତି | ତୁମେ କହିବ ଯେ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଭଗବାନ ନାହାଁନ୍ତି ଏବଂ ଯଦି ତୁମେ ପ୍ରସାଦ ଖାଅ, ତେବେ ଦୁର୍ବଳ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନେ ଭାବିବେ ଯେ ସେ ଖାଉଛନ୍ତି, ତେବେ ମୁଁ ମଧ୍ୟ ଏହାକୁ ଖାଇ ପାରିବି । ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି କୃଷ୍ଣ ମଧ୍ୟ ଭଗବାନ ଅଟନ୍ତି | ତେବେ ଯଦି କେହି ହସନ୍ତି ଏବଂ ଆପଣଙ୍କୁ ଦିଅନ୍ତି ତେବେ ଆମେ ପ୍ରସାଦ ନେବା ଉଚିତ କି? ଏହା କରିବା ତୁମେ ଯୀଶୁଙ୍କ ବଳିଦାନ ଏବଂ ତୁମର ପରିତ୍ରାଣର ଅର୍ଥକୁ ନଷ୍ଟ କରୁଛ |

    କିଛି ଲୋକ କୁହନ୍ତି ଯେ ତୁମେ ପ୍ରସାଦ ନେଇ ଅନ୍ୟ କାହାକୁ ଦିଅ | ଏହା କରି ତୁମେ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ପ୍ରତାରଣା କରୁଛ | ଯଦି ଆପଣ ଆମକୁ ପଚାରନ୍ତି, ଆମେ ହସଖୁସିରେ କହିବୁ ଯେ, କେତେକ ଲୋକ ଯେପରି ସେମାନଙ୍କର ଧର୍ମ ଅନୁସାରେ ମାଂସ ଖାଆନ୍ତି ନାହିଁ, ସେହିଭଳି ବାଇବଲ ଅନୁସାରେ, ଆମେ ପ୍ରସାଦ ଖାଉ ନାହୁଁ । ତୁମେ ଖରାପ ଅନୁଭବ କରୁନ୍ତୁ ନାହିଁ, ଯେପରି ମାଂସ ଖାଇବାକୁ ମନା କରିବା ଭୁଲ ନୁହେଁ, ସେହିପରି ଯଦି କେହି ପ୍ରସାଦକୁ ମନା କରନ୍ତି, ତେବେ ତାହା ମଧ୍ୟ ଭୁଲ ନୁହେଁ।  ତୁମେ ତୁମର ଧର୍ମରେ ବିଶ୍ୱାସ କର ଏବଂ ଏହାକୁ ଅନୁସରଣ କର | ଯଦି ତୁମେ ପ୍ରସାଦ ଖାଅ, ଦୁଇଟି ବିଷୟରେ ବିଶ୍ଵାସ କର, ପ୍ରଥମତ ଯୀଶୁଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଜଣେ ଦେବତା ଅଛନ୍ତି ଏବଂ ଦ୍ୱିତୀୟରେ ତୁମର ପରିତ୍ରାଣ ଅନ୍ୟ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଆଶୀର୍ବାଦ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଆପଣଙ୍କୁ ତାଙ୍କର ଅନୁଗ୍ରହ ଆବଶ୍ୟକ |

ଯଦି କେହି ଆପଣଙ୍କୁ ପଚାରନ୍ତି ତୁମେ ପ୍ରସାଦ କାହିଁକି ଖାଉ ନାହଁ, ତେବେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କଠାରେ ତୁମର ବିଶ୍ୱାସ ବିଷୟରେ ତାଙ୍କୁ ଜଣାଇବାକୁ କିଛି ସମୟ ନିଅ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ସହିତ ପ୍ରେମରେ ସୁସମାଚାର ବାଣ୍ଟ |


Source: Bro. Fransis S (Glory Apologetics) 

Video Link: https://youtu.be/65zG1R0CpnE 

क्या हम मसीहो प्रसाद खा सकते है ?

   Shall we take Prasad?       

मसीहो को परमेश्वर ने अनोखा बनाया है और उनको विशेष उद्देश्य के लिए चुना है। ऐसा इसलिए है क्यूंकि हमारा बनाने वाला प्रभु खुद अनोखा और विशेष है, और ये अनोखापन मसीहो को दूसरे धर्मों के लोगों में भिन्नता को दिखता है। ये अंतर कभी कभी हमे ऐसी परिस्थिति में पंहुचा देता है, जिससे हमे कुछ तकलीफ या दिक्कत का सामना करना पड़ता है। उन्ही में से बहुत सामान्य है, यह स्थिति आपको आपके स्कूल, ऑफिस इत्यादि में त्योहारों के दौरान देखने में आती है। हमारे भारत के लोग बहुत प्यारे है। यह लोग हमेशा अपनी ख़ुशी को बाटना चाहते है। जब हमारे हिन्दू भाई - बहन मंदिर पूजा करने जाते है तो अपने प्रेम को बांटने के लिए आपको प्रसाद देते है। अब यहाँ मसीहो के मन में युद्ध शुरू हो जाता है और बहुत से सवाल खड़े हो जाते है, कि में यह प्रसाद खाऊ या नहीं खाऊ? अगर में इसे माना करूँगा तो उसे बुरा लगेगा, वो कहेगा जब आप क्रिसमस में हमे केक देते हो और ईस्टर में चॉकलेट देते हो तो हम ले लेते है। अगर आप सोचेंगे की मेरे दोस्त को बुरा लगेगा तो ऐसी परिस्थिति में आपको क्या करना चाहिए? तो हम इसी विषय पर नज़र डालेंगे और यह देखेंगे कि मसीही होते हुए हम प्रसाद खा सकते है कि नहीं? हा या ना का निर्णय लेने से पहले हमे जानना ज़रूरी है कि यह शब्द प्रसाद का क्या अर्थ है ? इस शब्द के अंदर क्या क्या बाते है हम अपनी व्याख्या से देखेंगे।   

 प्रसाद का क्या अर्थ है ? 

प्रसाद वह वस्तु है (खाने की वस्तु होती है) जो किसी भगवान को चढ़ाया जाता है और भक्त इसे खाते है। हरे कृष्णा वाले भगवद गीता के आधार पर मानते है, कि पुरी सृष्टि और दुनिया का सृजनहार कृष्णा है, तो सभी वस्तु को पहले उनको चढ़ाना होगा, वह स्वीकार करेंगे फिर उनके भक्त उसके बाद उसे खाते है, उसे ही प्रसाद कहते है।

पहला प्रश्न, क्या हम मसीह यह मानते है की यीशु मसीह एक दूसरा भगवान है या कोई और देवता है ? बाइबल साफ इस बात को स्वीकार करती है यशायाह 45:5, 43:11, 44:6 कि यीशु मसीह के अलावा कोई परमेश्वर नहीं है। यीशु के अलावा कोई सृष्टिकर्ता नहीं है। तो जब हम प्रसाद लेते है और खाते है तो हम इस बात को स्वीकार करते है की यीशु मसीह ही प्रभु नहीं है। 

यह शब्द प्रसाद या प्रसादा संस्कृत भाषा का शब्द है, इसका शाब्दिक अर्थ या मतलब है वो वस्तु या वो खाने की चीज़ जिसके ऊपर भगवान या देवी देवता का आशीर्वाद होता है या कृपा होती है। हरे कृष्णा वाले भगवद गीता 2:65 के आधार पर कहते है :- प्रसादे सर्वदु:खानां हानिरस्योपजायते | प्रसन्नचेतसो ह्याशु बुद्धि: पर्यवतिष्ठते || अर्थात कृष्णा की कृपा या दया से सारे कष्ट मिट जाएंगे, तो जो प्रसाद खाते है तो उनका कष्ट और पुनर पाप दूर हो जाते है क्योंकि कृष्णा की दया और कृपा होती है।

जैसे हम मसीह बाइबल के आधार पर यह मानते है कि यीशु मसीह ही एकमात्र ईश्वर है, तो क्या हमे वो वस्तु या प्रसाद खाना चाहिए जिस पर वो देवी - देवता या भगवान का आशीर्वाद उतरा है जो अस्तित्व में नहीं है ? यीशु मसीह ने हमे मुक्ति देने के लिए पाप और श्राप से छुड़ाने के लिए सूली पर अपनी जान दी यह मानते हुए प्रसाद खा क़र आप स्वीकार करते है कि कृष्णा की कृपा हमे मुक्ति देती है। दोनों बातों को आप कैसे मान सकते हो, दोनों में से एक को मानो या तो यीशु मसीह का बलिदान हमे मुक्ति देता है, या तो कृष्णा का कृपा मुक्ति देता है।


तो क्या हमें प्रसाद खाना चाहिए ?

 आपको निर्णय लेना है, लेकिन कुछ हमारे मसीह लोग है जो अपने आपको बहुत ही ज्ञानी समझते है, वे  कहते है यीशु के अलावा कोई खुदा नहीं है। वही आकाश और पृथ्वी को बनाने वाला प्रभु है। और कोई दूसरा ईश्वर नहीं है। तो जब वो लोग है ही नहीं तो उनको चढ़ाई हुई चीज़ पर क्या आशीर्वाद उतरेगा तो उसे खा सकते है। ऐसे ज्ञानी मसीहो के लिए 1  कुरिन्थियों 8:1-11 वैसे भाइयों के लिए पौलुस उत्तर दे रहा है। कुछ लोग जो अब तक मूर्ति उपासना के आदि है, ऐसी वस्तुएं खाते है और सोचते है जैसे मानो वे वस्तुएं मूर्ति का प्रसाद हो। जब आप प्रसाद स्वीकार करते हो या लेते हो, जो देने वाला है  समझता है कि आप उनके विचार से सहमत हो। वो  प्रसाद चढ़ा है वो अस्तित्व में है। पौलुस ऐसे ज्ञान वाले मसीहो को सावधान रहने की चेतावनी देते है पद 9-11 में। आप कहोगे कोई और ईश्वर नहीं है और आप प्रसाद खाओगे तो जो कमजोर मसीह है वह सोचेंगे वो खा रहा है तो में भी खा सकता हूँ  मतलब ये होगा की कृष्णा भी ईश्वर है। तो क्या हमे प्रसाद ले लेना चाहिए अगर कोई मुस्कुरा के आपको देता है? ऐसा करने से आप यीशु के बलिदान का और अपने उध्दार का मतलब बिगाड़ रहे है। 

कुछ लोग कहते है कि प्रसाद को आप ले लो और किसी और को दे दो। ऐसा करने से आप उस व्यक्ति को धोखा दे रहे है। अगर आप हमे पूछोगे तो हम मुस्करा कर कहेंगे जैसे कुछ लोग अपने धर्म के अनुसार मास नहीं खाते है वैसे ही बाइबल के अनुसार हम प्रसाद नहीं खाते, आप बुरा मत मानो, जैसे मास खाना इंकार करना गलत नहीं है तो अगर कोई प्रसाद को इंकार करता है तो वो भी गलत नहीं है, आप अपने धर्म को मानते हो और उसके अनुसार चलते हो। अगर आप प्रसाद खाते हो दो बातो को मानते हो पहली बात यीशु के अलावा किसी दूसरे ईश्वर भी अस्तित्व में है और दूसरी बात आपकी मुक्ति दूसरे ईश्वर के आशीर्वाद से हुई है और आपको उसकी कृपा चाहिए। 

अगर कोई व्यक्ति आपसे पूछता कि आप प्रसाद क्यों नहीं खाते हो तो कुछ समय लेके उसे अपने विश्वास जो यीशु मसीह में है उसके बारे में उसे बताये और सुसमाचार सुनाये।


Source: Bro. Fransis S (Glory Apologetics) 

Video Link: https://youtu.be/65zG1R0CpnE 


थोमा (Thomas)


थोमा, जिसे अक्सर "संदेही थोमा" के रूप में याद किया जाता है, अपने विश्वास के लिए सम्मान के योग्य है। वह संदेही था, लेकिन उसकी संदेहो का एक उद्देश्य था - वह सत्य जानना चाहता था। थोमा ने अपने संदेहों को मूर्तिमान नहीं किया; ऐसा करने के लिए कारण दिए जाने पर उन्होंने खुशी-खुशी विश्वास किया। उन्होंने अपने संदेहो को पूर्ण रूप से व्यक्त किया और उनका पूर्ण रूप से उत्तर दिया। संदेह करना केवल उसके उत्तर देने का उसका तरीका था, न कि उसके जीवन का तरीका।

यद्यपि थोमा की हमारी झलक संक्षिप्त है, उनका चरित्र निरंतरता के साथ आता है। उसने जो कुछ भी महसूस किया, उसके बावजूद वह जो जानता था, उसके प्रति विश्वासयोग्य रहने के लिए संघर्ष किया। एक बार जब यह स्पष्ट हो गया कि यीशु का जीवन खतरे में है, तो केवल थोमा ने उन शब्दों को व्यक्त किया जो अधिकांश लोग महसूस कर रहे थे, "आओ हम उसके साथ मरने को चले" (यूहन्ना 11:16)। उसने यीशु का अनुसरण करने में संकोच नहीं किया।

हम नहीं जानते कि पुनरुत्थान के बाद यीशु पहली बार चेलों के सामने आया तो थोमा क्यों अनुपस्थित था, लेकिन वह मसीह के पुनरुत्थान की उनकी गवाही पर विश्वास करने के लिए अनिच्छुक था। दस दोस्त भी नहीं बदल पाए उसका इरादा!

हम संदेहपूर्ण जीवन जीने के बिना संदेह कर सकते हैं। संदेह पुनर्विचार को प्रोत्साहित करता है। इसका मकसद दिमाग को बदलने से ज्यादा दिमाग को तेज करना है। संदेह का उपयोग प्रश्न पूछने, उत्तर प्राप्त करने और निर्णय के लिए दबाव डालने के लिए किया जा सकता है। लेकिन संदेह का मतलब कभी भी स्थायी स्थिति नहीं है। संदेह एक पैर उठाना, जो आगे या पीछे कदम रखने के लिए तैयार है। पैर नीचे आने तक कोई गति नहीं होती है।

जब आप संदेह का अनुभव करते हैं, तो थोमा से प्रोत्साहन लें। वह अपने संदेह में नहीं रहा, लेकिन यीशु को उसे विश्वास में लाने की अनुमति दी। इस तथ्य से भी प्रोत्साहन लें कि मसीह के अनगिनत अन्य अनुयायियों ने संदेहों से संघर्ष किया है। परमेश्वर ने उन्हें जो उत्तर दिया वह आपकी भी मदद कर सकता है। संदेह में मत बैठो, बल्कि उनसे निर्णय और विश्वास की ओर बढ़ो। एक और विश्वासी खोजें जिसके साथ आप अपने संदेहो को साझा कर सकें। मौन संदेहो का उत्तर शायद ही मिलता है।

 

  • ताकत और उपलब्धियां :

    • यीशु के 12 शिष्यों में से एक 

    • संदेह और विश्वास दोनों में तीव्र व्यक्ति

    • एक विश्वासयोग्य और ईमानदार व्यक्ति

 

  • कमजोरी और गलतियाँ:

    • दूसरों के साथ, यीशु को छोड़ दिया,

    • दूसरों के मसीह को देखने के दावों पर विश्वास करने से इनकार किया और सबूत की मांग की

    • निराशावादी दृष्टिकोण के साथ संघर्ष किया

 

  • जीवन से सबक:

    • यीशु उन संदेहों को अस्वीकार नहीं करते जो निष्कपट हैं और विश्वास की ओर निर्देशित हैं

    • मौन रह के अविश्वास करने की तुलना में ज़ोर से संदेह करना बेहतर है

 

  • महत्वपूर्ण आयाम :

    • कहाँ : गलील, यहूदिया, सामरिया

    • व्यवसाय : यीशु का शिष्य

    • समकालीन : यीशु, अन्य शिष्य, हेरोदेस अंतिपास, पिलातुस

 

  • मुख्य पद : तब उस ने थोमा से कहा, अपनी उंगली यहां लाकर मेरे हाथों को देख और अपना हाथ लाकर मेरे पंजर में डाल और अविश्वासी नहीं परन्तु विश्वासी हो। यह सुन थोमा ने उत्तर दिया, हे मेरे प्रभु, हे मेरे परमेश्वर! यूहन्ना 20:27-28

 

थोमा की कहानी सुसमाचार में बताई गई है। उसका उल्लेख प्रेरितों के काम 1:13 में भी किया गया है।


Source : NIV Life Application Study Bible.


ଥୋମା (Thomas)

     ଥୋମା, ପ୍ରାୟତ "ସନ୍ଦେହୀ ଥୋମା" ଭାବରେ ସ୍ମରଣୀୟ, ତାଙ୍କ ବିଶ୍ୱାସ ପାଇଁ ସମ୍ମାନର ଯୋଗ୍ୟ | ସେ ସନ୍ଦେହ କରୁଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ତାଙ୍କର ସନ୍ଦେହର ଏକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଥିଲା - ସେ ସତ୍ୟ ଜାଣିବାକୁ ଚାହୁଁଥିଲେ | ଥୋମା ତାଙ୍କର ସନ୍ଦେହକୁ ମୂର୍ତ୍ତିମାନ କରିନଥିଲେ; ତାଙ୍କର ସନ୍ଦେହର ଉତ୍ତର ପାଇବା ପରେ ସେ ଖୁସିରେ ବିଶ୍ୱାସ କଲେ | ସେ ତାଙ୍କର ସନ୍ଦେହକୁ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ ଏବଂ ସେ ସେସବୁର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଉତ୍ତର ଦେଇଥିଲେ | ସନ୍ଦେହ କରିବା କେବଳ ତାଙ୍କର ପ୍ରତିକ୍ରିୟାର ଉପାୟ ଥିଲା, ତାଙ୍କ ଜୀବନଶୈଳୀ ନଥିଲା

    ଯଦିଓ ଥୋମାଙ୍କ ବିଷୟରେ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ଜାଣୁ, ତାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ସ୍ଥିରତା ସହିତ ଆସେ | ସେ ଯାହା ଅନୁଭବ କରିଥିଲେ ତାହାଠାରୁ ସେ ଯାହା ଜାଣିଥିଲେ ସେଥିରେ ବିଶ୍ୱସ୍ତ ରହିବାକୁ ସଂଘର୍ଷ କରିଥିଲେ | ଥରେ ଏହା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୋଇଗଲା ଯେ ଯୀଶୁଙ୍କ ଜୀବନ ବିପଦରେ ଥିଲା, କେବଳ ଥୋମା ହିଁ ଅଧିକାଂଶ ଲୋକ ଅନୁଭବ କରିଥିବା ଶବ୍ଦକୁ ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ, "ସେଥିରେ ଥୋମା, ଯାହାଙ୍କୁ ଦିଦୁମ ବୋଲି କହନ୍ତି, ସେ ଆପଣା ସଙ୍ଗୀ ଶିଷ୍ୟମାନଙ୍କୁ କହିଲେ, ଚାଲ, ଆମ୍ଭେମାନେ ମଧ୍ୟ ଯାଇ ତାହାଙ୍କ ସାଙ୍ଗରେ ମରିବା।" (ଯୋହନ ୧୧:୧୬) | ସେ ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଅନୁସରଣ କରିବାକୁ କୁଣ୍ଠାବୋଧ କଲେ ନାହିଁ।

    ପୁନରୁ‌ତ୍‌ଥାନ ପରେ ଯୀଶୁ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଦର୍ଶନ ଦେଲାବେଳେ ଥୋମା ଶିଷ୍ୟମାନଙ୍କ ନିକଟରେ କାହିଁକି ଅନୁପସ୍ଥିତ ଥିଲେ ଆମେ ଜାଣୁ ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ସେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ପୁନରୁତ୍ଥାନର ସାକ୍ଷ୍ୟକୁ ବିଶ୍ଵାସ କରିବାକୁ ଅନିଚ୍ଛା ପ୍ରକାଶ କଲେ | ଦଶଜଣ ସାଙ୍ଗ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ବା ମନକୁ ବଦଳାଇ ପାରିଲେ ନାହିଁ ! 

    ସନ୍ଦେହଜନକ ଜୀବନ ନ ବିତାଇ ଆମେ ସନ୍ଦେହ କରିପାରିବା | ସନ୍ଦେହ ପୁନର୍ବିଚାର ପାଇଁ ଉତ୍ସାହିତ କରେ | ଏହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ କେବଳ ମନ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ଅପେକ୍ଷା ମନକୁ ଅଧିକ ତୀକ୍ଷଣ କରିବା | ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିବା, ଉତ୍ତର ପାଇବା ଏବଂ ନିଷ୍ପତ୍ତିକୁ ଆଗକୁ ନେବା ପାଇଁ ସନ୍ଦେହ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରେ | କିନ୍ତୁ ସନ୍ଦେହ କଦାପି ସ୍ଥାୟୀ ଅବସ୍ଥା ନୁହେଁ | ସନ୍ଦେହ ହେଉଛି ପାଦ ଉଠାଇ, ଆଗକୁ କିମ୍ବା ପଛକୁ ଯିବାକୁ ଚିନ୍ତା କରିବା | ପାଦ ତଳକୁ ଆସିବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କୌଣସି ଗତି ହୁଏ ନାହିଁ |

    ଯେତେବେଳେ ତୁମେ ସନ୍ଦେହ ଅନୁଭବ କର, ଥୋମାଙ୍କଠାରୁ ଉତ୍ସାହ ନିଅ | ସେ ନିଜ ସନ୍ଦେହରେ ରହିଲେ ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ଯୀଶୁ ଯେପରି ତାଙ୍କୁ ବିଶ୍ୱାସରେ ଆଣିବେ, ଏଥିପାଇଁ ଅନୁମତି ଦେଲେ | ଏଥିରୁ ପ୍ରେରଣା ନିଅ ଯେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଅଗଣିତ ଅନ୍ୟ ଅନୁଗାମୀମାନେ ସନ୍ଦେହ ସହିତ ସଂଘର୍ଷ କରିଛନ୍ତି | ଈଶ୍ଵର ସେମାନଙ୍କୁ ଦେଇଥିବା ଉତ୍ତର ଆପଣଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ସାହାଯ୍ୟ କରିପାରିବ | ସନ୍ଦେହରେ ବସନ୍ତୁ ନାହିଁ, ବରଂ ସେମାନଙ୍କଠାରୁ ନିଷ୍ପତି ଏବଂ ବିଶ୍ୱାସକୁ ଯାଆନ୍ତୁ | ଅନ୍ୟ ଜଣେ ବିଶ୍ଵାସୀଙ୍କୁ ଖୋଜ, ଯାହା ସହିତ ତୁମେ ତୁମର ସନ୍ଦେହ ବାଣ୍ଟି ପାରିବ | ନୀରବ ସନ୍ଦେହ କ୍ୱଚିତ୍ ଉତ୍ତର ପାଇଥାଏ |

ଶକ୍ତି ଏବଂ ସଫଳତା:

  • ଯୀଶୁଙ୍କ ୧୨ ଶିଷ୍ୟମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଜଣେ |

  • ଉଭୟ ସନ୍ଦେହ ଏବଂ ବିଶ୍ୱାସରେ ତୀବ୍ର ବ୍ୟକ୍ତି |

  • ଜଣେ ବିଶ୍ୱସ୍ତ ଏବଂ ସଚ୍ଚୋଟ ବ୍ୟକ୍ତି |

 ଦୁର୍ବଳତା ଏବଂ ତ୍ରୁଟି:

  • ଯୀଶୁଙ୍କୁ ଛାଡି ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ ଚାଲିଗଲେ ଯେତେବେଳେ ଯୀଶୁ ବନ୍ଦୀ ହେଲେ। ,

  • ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କୁ ଦେଖିବା ଏବଂ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଦାବିକୁ ବିଶ୍ୱାସ କରିବାକୁ ମନା କରି ପ୍ରମାଣ ଦାବି କଲେ |

  • ଏକ ନିରାଶାବାଦୀ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ସହିତ ସଂଘର୍ଷ କରିଥିଲେ |

ଜୀବନରୁ ଶିକ୍ଷା:

  • ଯୀଶୁ ସନ୍ଦେହକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରନ୍ତି ନାହିଁ ଯାହା ଆନ୍ତରିକ ଏବଂ ବିଶ୍ୱାସ ଆଡକୁ ଥାଏ |

  • ନୀରବରେ ଅବିଶ୍ୱାସ କରିବା ଅପେକ୍ଷା ଉଚ୍ଚ ସ୍ୱରରେ ସନ୍ଦେହ କରିବା ଭଲ |

 ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିମାଣ:

  • କେଉଁଠାରେ: ଗାଲିଲୀ, ଯିହୁଦା, ଶମିରୋଣ |

  • ବୃତ୍ତି: ଯୀଶୁଙ୍କ ଶିଷ୍ୟ |

  • ସମସାମୟିକ: ଯୀଶୁ, ଅନ୍ୟ ଶିଷ୍ୟ, ହେରୋଦ ଆଣ୍ଟିପାସ୍, ପୀଲାତ |

ମୁଖ୍ୟ ପଦ: 

ପରେ ସେ ଥୋମାଙ୍କୁ କହିଲେ, ଏଆଡ଼େ ତୁମ୍ଭର ଆଙ୍ଗୁଳି ବଢ଼ାଇ ମୋହର ହାତ ଦେଖ ଓ ହାତ ବଢ଼ାଇ ମୋହର କକ୍ଷଦେଶରେ ଦିଅ; ଅବିଶ୍ଵାସୀ ନ ହୋଇ ବିଶ୍ଵାସୀ ହୁଅ। ଥୋମା ତାହାଙ୍କୁ ଉତ୍ତର ଦେଲେ, ମୋହର ପ୍ରଭୁ, ମୋହର ଈଶ୍ଵର। ଯୋହନ ୨୦:୨୭-୨୮

ଥୋମାର କାହାଣୀ ସୁସମାଚାରରେ କୁହାଯାଇଛି | ପ୍ରେରିତ ୧:୧୩ ରେ ମଧ୍ୟ ସେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଛି । 


Source: Life Application Study Bible

୬୬୬ ର ଅର୍ଥ କ’ଣ?

 ୬୬୬ ର ଅର୍ଥ କ’ଣ?

What is the meaning of 666?


ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୧୩ ଶେଷରେ, ଯାହା ପଶୁ (ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିରୋଧୀ) ଏବଂ ତାଙ୍କର ମିଥ୍ୟା ଭବିଷ୍ୟ‌ଦ୍‌ବକ୍ତାଙ୍କ ବିଷୟରେ ଆଲୋଚନା କରେ, ଆମେ ପଢୁ, ଏଠାରେ ଜ୍ଞାନ ଆବଶ୍ୟକ। ଯାହାର ବୁଦ୍ଧି ଅଛି, ସେ ପଶୁର ସଂଖ୍ୟା ଗଣନା କରୁ, କାରଣ ତାହା ଜଣେ ମନୁଷ୍ୟର ସଂଖ୍ୟା, ଆଉ ତାହାର ସଂଖ୍ୟା, ହେଉଛି ଛଅ ଶହ ଛଷଠି। ( ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୧୩:୧୮) | କୌଣସି ପ୍ରକାରେ, ୬୬୬ ସଂଖ୍ୟା ହେଉଛି ପଶୁଙ୍କ ପରିଚୟର ଏକ ସୂଚକ | ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୧୩ ମଧ୍ୟ “ପଶୁର ଚିହ୍ନ” (ପଦ ୧୬-୧୭) ବିଷୟରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରେ, ଏବଂ ଲୋକପ୍ରିୟ ଚିନ୍ତାଧାରା ପ୍ରାୟତ ୬୬୬ ର ମାର୍କ ସହିତ ଲିଙ୍କ କରେ | ତଥାପି, ପଶୁର ଚିହ୍ନ ଏବଂ ୬୬୬ ଦୁଇଟି ଭିନ୍ନ ବିଷୟ ପରି ଦେଖାଯାଏ | ଏକ ପଶୁର ଚିହ୍ନ ହେଉଛି କିଛି ଯାହାକି କିଣିବା ଏବଂ ବିକ୍ରୟ କରିବା ପାଇଁ ଲୋକମାନେ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ହାସଲ କରିବେ | ସଂଖ୍ୟା ୬୬୬ କୌଣସି ପ୍ରକାରେ ପଶୁ/ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିରୋଧୀ ସହିତ ତାଙ୍କର "ସଂଖ୍ୟା" ଭାବରେ ଜଡିତ | ଅବଶ୍ୟ, ତାଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ହୁଏତ ତାଙ୍କ ଚିହ୍ନର ଅଂଶ ହୋଇପାରେ, କିନ୍ତୁ ବାଇବଲ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ |



୬୬୬ ର ଅର୍ଥ ଏକ ରହସ୍ୟ ଏବଂ ଏହା ଦେଖାଯାଏ ଯେ, ପ୍ରେରିତ ଯୋହନ, ପବିତ୍ରଆତ୍ମାଙ୍କ ପ୍ରେରଣା ଅନୁଯାୟୀ ଲେଖିଥିଲେ, ତେଣୁ ଏହାକୁ ଏହିପରି ଲେଖିବାକୁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ | ଏହାକୁ ହିସାବ କରି ଯୋହନ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏଥିପାଇଁ “ଜ୍ଞାନ” ଆବଶ୍ୟକ | କେତେକ, ଜ୍ୟାମିତିକୁ ବ୍ୟବହାର କରି (ଗୋଟିଏ ନାମ କିମ୍ବା ଶବ୍ଦର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଅକ୍ଷରକୁ ଏକ ସାଂଖ୍ୟିକ ମୂଲ୍ୟ ନ୍ୟସ୍ତ କରିବା ଏବଂ ତା’ପରେ ସମୁଦାୟ ସଂଖ୍ୟାରେ ପହଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ସଂଖ୍ୟା ଯୋଡିବା), ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିରୋଧୀକୁ ବିଶ୍ଵ ଇତିହାସର ବିଭିନ୍ନ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ଚିହ୍ନଟ କରିଛନ୍ତି | କେତେକ ଲୋକପ୍ରିୟ ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି "କାଇସର ନେରୋ", "ରୋନାଲ୍ଡ ୱିଲସନ ରେଗାନ", "ମିଖାଇଲ ଗୋର୍ବାଚେଭ" ଏବଂ ରୋମାନ କ୍ୟାଥୋଲିକ ଇତିହାସରେ ବିଭିନ୍ନ ପପ (Pope)। କିଛି ଲୋକ ୬୬୬ ସହିତ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ନାମକୁ ଯୋଡିବା ପାଇଁ ଏକ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ଲମ୍ବା ରାସ୍ତା ଯାଆନ୍ତି | ଯଥେଷ୍ଟ ଗାଣିତିକ ବ୍ୟାୟାମ ପ୍ରୟୋଗ ହେଲେ କୌଣସି ନାମ ପ୍ରକୃତରେ ୬୬୬ ସହିତ ଜଡିତ ହୋଇପାରେ |


କୌତୁହଳର ବିଷୟ, ପ୍ରକାଶିତ ପୁସ୍ତକର କେତେକ ପ୍ରାଚୀନ ଗ୍ରୀକ୍ ପାଣ୍ଡୁଲିପିରେ ଏହି ସଂଖ୍ୟା ୬୬୬ ପରିବର୍ତ୍ତେ ୬୧୬ ଭାବରେ ଦିଆଯାଇଛି। ପାଣ୍ଡୁଲିପି-ଆଧାରିତ ପ୍ରମାଣ ୬୬୬ ସପକ୍ଷରେ ଅଧିକ ଦୃଢ ଅଟେ, କିନ୍ତୁ ୬୧୬ ର ବିକଳ୍ପ ପଢି ଗଣନା କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଆମକୁ କିଛି ସମୟ ବିରାମ ଦେବା ଉଚିତ୍ |


୬୬୬ ସଂଖ୍ୟା ଏହି ପଶୁକୁ କୌଣସି ପ୍ରକାରେ ଚିହ୍ନଟ କରିବ, କିନ୍ତୁ ୬୬୬ ସଂଖ୍ୟା କିପରି ପଶୁ ସହିତ ଜଡିତ ହେବ ତାହା ପ୍ରକାଶିତ ବାକ୍ୟ ୧୩:୧୮ ର ମୂଳ ବିଷୟ ନୁହେଁ | ଈଶ୍ବର ଏବଂ ତାଙ୍କର ସିଦ୍ଧତା ବିଷୟରେ ବାଇବଲ ପ୍ରାୟତ ୭ ସଂଖ୍ୟା ବ୍ୟବହାର କରେ | ୬ ନମ୍ବର ମନୁଷ୍ୟକୁ ବୁଝାଏ, ଯିଏ ଷଷ୍ଠ ଦିନରେ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା ଏବଂ ଯିଏ ଈଶ୍ବରଙ୍କ ଗୌରବରୁ ସବୁଦିନ ପାଇଁ ବଞ୍ଚିତ ହୋଇଥିଲା | ପଶୁ / ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିରୋଧୀ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ପରି ହେବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବେ | ସେ ନିଜକୁ ଈଶ୍ବର ବୋଲି ମଧ୍ୟ କହିପାରନ୍ତି | କିନ୍ତୁ, ଯେହେତୁ ୬ ସଂଖ୍ୟା ୭ ନମ୍ବରରୁ କମ୍ ହୋଇଯାଏ, ପଶୁ/ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ବିରୋଧୀ, ଏହାର “ତ୍ରିଶକ୍ତି” ସହିତ, ଶେଷରେ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ପରାସ୍ତ କରିବାରେ ବିଫଳ ହେବେ |


Source: gotquestion.org